Met een klein feestje op de dag zelf en een feestje als papa thuis is dat niet het geval geweest hier.
Oké. Nou het zou niet in me op komen om ‘een klein feestje’ (voor de vorm) te houden op de dag zelf en het met papa later. Kijk wij vieren het ook niet altijd op de dag zelf. Dat kan niet altijd. Doordeweeks moet iedereen werken en naar school enzo. Maar we zijn er in elk geval. We staan wel stil bij zijn verjaardag en hij krijgt toch een kadootje en slingers. Zodat hij zich toch bijzonder voelt. Het maakt dan echt wel uit of papa op vakantie is hoor. Mijn zoon van 4 zou direct vragen ‘waarom’ papa op vakantie is en niet liever thuis zou willen zijn …
Zou het ook niet leuk vinden. Kind moet op 1 staan. En jaa iedereen heeft uitjes gemist maar uiteindelijk is je gezin t belangrijkste. En kinderen hebben ook paar keer verjaardag vast amper kunnen vieren ivm corona. Maar dit is mijn mening. Als man t met kind overlegd heeft en kind vind het goed dat hij zijn verjaardag een week later viert ook prima maar dat haal ik er niet uit.
Ik denk dat niemand jou ook de andere kant kan laten zien want je zit enorm vast in je denkwijze hoe het ‘zou moeten’. Misschien lees ik dat alleen maar zo maar het klinkt ontzettend zwart-wit. No offense maar het is absoluut geen complete onzin dat een kind ageert op het gedrag van zijn of haar ouder(s). Vraag elke willekeurige orthopedagoog of gedragswetenschapper hiernaar en ze zullen het zeker niet als onzin bestempelen. Ik ben het met je eens dat een kind an sich teleurgesteld kan zijn in welke situatie ook. Maar… voorbeeld nu en ik chargeer enorm: ouders zouden naar De Efteling gaan. Moeder wordt opeens gebeld dat ze moet werken. Ouders bespreken onderling meteen een andere dag en geven dit (liefst gezamenlijk) door aan kinderen. Als dit op een manier gebeurt dat ouders één front vormen, ook al is vader enorm teleurgesteld dat mama weer eens moet werken, kan het kind boos of verdrietig zijn maar zal het zich erbij neerleggen. Vormen ouders geen front en laat vader duidelijk merken dat hij meegaat in de teleurstelling, gaat ook nog eens huilen en zegt bovendien ook nog dat ze nu samen boos zijn op mama, wat denk je dat er dan gebeurt? Elke emotie die ouders hebben, voelen kinderen haarfijn aan. Ook zonder woorden.
Ik heb hier gewoon een andere mening over (over de specifieke info die TS schetst in haar situatie dan hè) en ik heb ook al vaker aangegeven dat ik deze situatie niet begrijp. Dat is wat anders dan enorm vastzitten in je denkwijze oid. Ik snap het concept flexibiliteit heel goed maar ik vind gewoon deze keuze in deze specifieke situatie niet te rechtvaardigen. En ik heb al vaker aangegeven dat het gewoon mijn mening is en dat het prima is dat mensen er anders over denken.
En het lijkt me niet nodig om hier direct een gedragswetenschapper of orthopedagoog bij te betrekken figuurlijk gesproken. Het is gewoon heel simpel. De man maakt een andere keuze (bewust, dat is wat anders dan gebeld worden dat je moet werken, grappig dat er steeds voorbeelden van overmacht worden bij gehaald. Wintersporten op de bday van je kind is geen overmacht) die in niemands voordeel is behalve die van hemzelf en daardoor zit je met een teleurgesteld kind. Het is ook nog eens zonder overleg gegaan. Vader en moeder zitten dus absoluut niet op 1 lijn en vormen niet het belangrijke één front. En waarom zou je als moeder hier mega zwaar aan gaan rollen als je weet dat het kind er 100% oké mee is. TS geeft toch ook aan dat ze dit voor haar zoontje echt niet vindt kunnen omdat hij veel waarde hecht aan zijn eigen verjaardag notabene. We kunnen er allerlei randzaken bij verzinnen (context, redenen, behoefte om vaker weg te willen, verzetten door covid etc etc) maar dit is gewoon een feit op basis van wat TS natuurlijk aangeeft. Ik kan me zo’n keuze absoluut niet voorstellen en als je mijn reacties verder hebt gelezen, dan lees je verder ook dat ik iedereen in z’n waarde laat maar ik laat gewoon duidelijk mijn mening merken doordat ik op anderen reageer (en vice versa geldt dit ook). Dat is toch prima? Om dan nou gelijk te gaan roepen dat iemand compleet vast zit qua denkwijze vind ik ook overdreven. Soms heeft iemand ook gewoon een andere mening . Je hoeft er niet gelijk zo negatief aan te tillen toch?
En dit hoeft dus niet zo te zijn. Genoeg kinderen die dit niet erg vinden (als ze maar een goed alternatief hebben).
Volgens mij dram je gewoon je mening nogal door! Het lijkt wel alsof jij njet wil inzien dat andere mensen soms een andere mening of visie hebben of op een andere manier met een situatie om agan dan dat jij zou doen. Zie ook het aantal likes dat de post van @Iertje81 heeft gekregen.
Volgens mij is het geen wedstrijd voor de meeste likes. Maar blijkbaar mag je op een openbaar forum niet vaker dan een bepaald aantal keren aangeven dat je het met iemand niet eens bent of zit er een max aan het aantal reacties. Tipje: er is ook een negeerknop.
Ik hoef je niet te negeren hoor. Maar dit Topic is al dagenlang nogal opvallend veel bezocht en jij post er opvallend veel en steeds keer op keer op keer dezelfde visie. Tja...nu weten we wel wat Nina vindt.
En waarom zou ik mijn mening doordrammen? Over wat? Het is niet mijn specifieke situatie Maar nogmaals, blijkbaar mogen hier enkel reacties gegeven worden waarbij je vooral niet te vaak aangeeft ergens anders over te denken. Beetje jammer dat er dan een negatieve draai aan wordt gegeven en dat er telkens voorbeelden worden genoemd die niet overeenkomen met de geschetste situatie.
Plus daarbij: als we vinden dat er verder niets meer aan toe voegen is, dan kan er altijd nog een slotje op
Een discussie kan ook eindigen met dat je van visie verschilt en dat de discussie dan stopt. Zonder dat je de ander blijft overtuigen. Iemand anders mag het ookk gewoon anders zien en dat is niet perse minder of fout of slecht.
Nee hoor, volgens mij heb je mij al vaker zien posten dat we soms verschillen van mening en dat dat prima is. En als je dan op elkaar blijft reageren dan komen meningen soms nog een keer terug.