Hier wel iig. Vroeger was ik altijd vrij op de verjaardag van de kids. Sinds ze naar school gaan zijn man en ik iig vanaf dat school uit is vrij. En dan maken we er ook een klein feestje van met taart en lekker eten of nu ze groter zijn uit eten. Juist omdat we het altijd in het weekend vieren maken we er de dag zelf een feestje van. @TS ik zou inderdaad ook echt not amused zijn. Zou hier bij man ook niet opkomen. Man gaat ook altijd een weekend rond dochter haar verjaardag op mannen weekend en als dat perse uit zou komen in het verjaardags weekend van dochter zou hij afhaken
Oh die van ons zeker niet! Ik weet zeker dat ze het heel erg zouden vinden. Ik zou ook ontzettend boos zijn, vind het echt enorm egoïstisch.
Nee voor een vakantie met vrienden zou ik dit niet kunnen waarderen. Dan ga je maar een jaartje niet…
Ik heb echt een gelukkige jeugd gehad met heel betrokken ouders en ik zou net zo reageren als ts. Vind het wel heel makkelijk om het daar zo op te gooien. Ik vind dit echt not done. Als ze nog te klein zijn om het te begrijpen ok, of juist wat ouder, maar in deze leeftijd? Ik kan daar echt geen begrip voor opbrengen.
Nope hier niet. Vaak moet ik en mijn man ook gewoon werken op de verjaardagen van de kids. Ik zou er ook totaal geen moeite mee hebben als mijn man dit zou doen (vriendenvakantie op verjaardag van kind). Maarja, ik ben daarin wellicht wel heel gemakkelijk hoor
Wat zouden ze erg vinden en waar zou jij boos om zijn? Dat hij op vakantie gaat of dat hij er niet is die dag ?
Ja nagenoeg altijd en dan vind ik een werk situatie nog heel wat anders dan een vakantie met vrienden. Mijn man moest ook voor een conferentie naar het buitenland toen de oudste 2 jarig waren. Hij heeft toen apart zijn vlucht omgeboekt en is de avond ervoor weer teruggevlogen ipv op de dag zelf.
Ze zouden het heel erg vinden als hij er niet zou zijn en dat zijn vakantie belangrijker is dan hun verjaardag. Het kan me geen bal schelen dat hij op vakantie zou gaan, maar wel op die dag.
Je zou net zo woedend zijn en in staat zijn hem er voor op straat te gooien? Terwijl hij een betrokken vader is die zich echt meerdaags per week inzet voor zijn kinderen en met de wetenschap hoe dat dit tot stand is gekomen? Dat kan ik me echt bijna niet voorstellen. Het gaat echt wel verder dan een gewone reactie vind ik.
Het zou me niet uitmaken. Wel als hij niet had overlegd over de datum van het vriendenweekend, want ik vind het wel fijn als dat soort dingen in overleg gaan. Maar als al zijn vrienden op de verjaardag van ons kind kunnen en verder niet, dan vind ik het best. Voor ons zijn kinderverjaardagen geen enorme feesten ofzo. Eigenlijk regel ik sowieso alles daaromheen, en zit hij er alleen maar bij Niet letterlijk hoor, maar hij doet er verder niks aan. Voor de kinderen is het leuk als hij er is natuurlijk, maar als het niet zo is maak ik er een feestje van voor ze, en is het bijna net zo leuk. Dus mijn reactie als hij dat zou melden? Geïrriteerd zijn dat hij niet overlegd heeft, dat hij uberhaupt een weekend weg gaat, en vragen of hij vergeten is dat zijn kind jarig is, en daarna zorg ik dat ik de verjaardag voor de opa's en oma's een weekje eerder inplan. Dan is hij er bij.
Tja dan kun je je het toch niet voorstellen? Ik zou hem niet op straat gooien uiteraard, maar ik zou zeker heel boos zijn en daar zou het laatste woord ook niet over gezegd zijn. Ik kan me juist niet voorstellen dat er mensen zijn die ok vinden.
Oké. Goed dan zou je wel zo woedend zijn. Dan wees echt maar heel blij dat je man zo makkelijk zijn vlucht kon omboeken toen. Want dit kan lang niet altijd. Heel veel mensen kunnen niet bij de verjaardag van hun kind zijn op de dag zelf. Al is het maar omdat ze gescheiden zijn of omdat het wegens werk of andere dingen niet kan. Het zou toch wat zijn als je als ouder daar altijd zo boos om zou worden. Maar goed. Blijkbaar is dit bijna voldoende reden voor een scheiding voor sommigen. Dat vind ik idd best wel bijzonder ja.
Haha ja die van ons ook. Dat zou hier een extra cadeau (uit het buitenland, nou dat is helemaal cool natuurlijk) betekenen en een extra 1 op 1 uitje met papa. Ik denk dat papa dan elk jaar wel op vakantie mag.
Misschien moet je even lezen voor je oordeelt. Ik geef heel duidelijk aan dat ik het in het geval van werk wél een andere situatie vind, dan een vakantie.
Ik zou het niet leuk vinden, maar vooral als het zonder overleg gebeurd. Als we na goed overleg tot de conclusie komen dat het de beste optie is, dan is het wat het is.
Wat een lariekoekige luiestoel psychologie... Alsof je zo een attributie kan maken aan de hand van een enkele zin . Kwestie van bul behaald bij een pakje boter @TS: ik zou ook pis link zijn. Onze kinderen hechtten in die periode zoveel waarde aan hun echte verjaardagen (en dus niet de dag dat je het viert) en zouden echt wel gekwests zijn als een van ons er vanwege een vakantie niet zou zijn. Ik zou hem niet de deur uitgooien ofzo, maar hij mag wel heul diep door het stof bij de kids om dit weer goed te maken en ik zou hem ook duidelijk maken dat hij de volgende keer maar duidelijker naar z'n vrienden moet communiceren, waarom een bepaalde datum niet kan. De ene reden is namelijk de andere niet wat mij betreft
Ik zou het denk ik ook echt niet leuk vinden maar het na een aanvaring met mijn man ook proberen los te laten. En dan zou ik er die dag gewoon een extra leuke dag van maken, lekker uit eten met de kinderen.