Enorme discussie met man over kinderverjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Kraanvogel, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    J
    Ja precies, klopt. Kinderverjaardagen zijn bij ons wel heel belangrijk. Onze verjaardagen niet hoor, gewoon binnen ons gezin vinden wij het voor de kinderen belangrijk.

GossipGirlxoxo en Mapje vinden dit leuk.
  2. Philou

Philou Fanatiek lid

20 apr 2019
    1.923
    5.838
    113
    Ik wil niet voor @Syane praten en zij kan haar opmerking zelf het beste uitleggen, maar zoals ik haar hier ken bedoelt ze dit absoluut niet om TS te bashen. Ik vind het zelf in elk geval geen gekke uitspraak. Dat het er misschien niet zo lekker uitkomt, tja. Oke. Kan. Ik vind het alleen niet raar dat dat gebeurt als je zo aangevallen wordt, terwijl je enkel goede intenties hebt.

Zuul, Gewooniemand, Aries en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik zou het gewoon een weekje later vieren, wij vieren het zelden op de dag zelf. Uiteraard hangen we wel slingers op de maar het grote feest vieren we in een weekend daarna vaak. Deden mijn ouders vroeger ook, nooit last van gehad. Maar als hij vaker dingen zonder overleg plant snap ik de irritatie wel. Ik zou er alleen geen groot probleem van maken.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.161
    35.826
    113
    Ik had dit ook niet achter haar gezocht, maar het begon natuurlijk al met die opmerking over dat dit door haar jeugd kwam.

5. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.411
    113
    Hier ook eens gehad, maar dat ging om een werkreis van mijn man en hij vond het zelf ook niet leuk - maar verplaatsen was geen optie. Mijn dochter vond het geen probleem… we zijn op haar verjaardag met z’n drietjes leuke dingen gaan doen met als afsluiter eten bij McDonalds, en twee weken later was het nog eens feest. Ze vond het heerlijk ;)
    En ik bedenk me nu dat toen ze 3 werd, ik ziek in bed lag en zij met papa + zus ook een hele dag leuke dingen heeft gedaan. Natuurlijk jammer dat het zonder mij moest, maar zij was dolblij, en daar gaat ‘t om.

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik word zelf altijd een tikkie recalcitrant als je als moeder/ouder ook geen gevoel.meer kan uiten of mag laten zien "want o, stel je voor dat de kinderen bla bla bla"

Ik ben ook wel eens ergens boos of verdrietig over. En ik laat dat zien, mama heeft namelijk ook gevoelens en kan ook verdrietig of boos zijn. Dan leert ze ook dat gevoelens uiten belangrijk is en helemaal niet raar is. Zolang je erover kan praten. Maar het maar binnen houden "veur de kinderen"... Nee daar ben ik meer van. Maar goed dat moet ieder voor zich weten.

Daarnaast zou ik ook not amused zijn. Nou heeft ex stelselmatig mijn verjaardag jarenlang "kundig" ontweken en vroeger thuis moest ik ook niet zo zeuren, mijn verjaardag werd toch van het weekend gevierd enzo, dus een dergelijke actie zou hier ook enorm slecht vallen. Maar goed hij is niet voor niets ex.

Voor een kind is de dag zelf belangrijker... Iig voor die van mij wel.

Lies1611, Riverdale87, NiVa0230 en 11 anderen vinden dit leuk.
  7. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Ik ben vooral teleurgesteld denk ik, dat hij de verjaardag minder belangrijk vindt dan ik. Ook omdat hij zo lang weg is en de weekenden ervoor en erna knellen met verjaardagen van nichtjes of neefjes.

Het hier neerzetten lucht wel op, de emoties zaten nogal hoog.

Riverdale87, Asil, Madelie en 5 anderen vinden dit leuk.
  8. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Dit vermoedde ik bij je OP. Ik denk dat je boosheid over jezelf gaat. En zoals je beschrijft is je man een goede en liefdevolle vader voor zijn kinderen. Ik vind het wel raar dat hij niet vooraf overlegd heeft en daar zou ik boos over zijn. Hoe jij en hij het naar jullie kind brengen heb je zelf in de hand en daarmee kun je veel opvangen hoor. En anders leert je man bij deze dat hij dit noooooit meer moet doen.

NiVa0230, Kraanvogel en Syane vinden dit leuk.
  9. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Ik vind ook dat je behoorlijk overdrijft.
    Zou ik boos zijn als mijn man dit zou doen zonder overleg? Ja, maar om nu gelijk zulke zware en heftige boze gevoelens te ervaren gaat mij persoonlijk te ver.
    Als mijn man dit zou overleggen en het zou zo uitkomen omdat dat voor de hele groep het beste uitkomt dan is dat zo. Hij zou er wel zijn als we het vieren en dan zou hij zeker bellen op de dag van de verjaardag zelf.
    Het ligt er natuurlijk ook zelf aan wat voor drama je er zelf van maakt. Maak jij er drama van tegenover je kinderen dan is het logisch dat zij erger reageren dan wanneer je het luchtiger zou brengen.

Zuul, Mapje en Syane vinden dit leuk.
  10. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.180
    1.364
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Zou van verschillende dingen afhangen hier...
    Weet de jarige er vanaf en wat is zijn/ haar reactie daarop?
    Gaat het om de dag dat de verjaardag ook gevierd gaat worden?
    En is het besproken (in jullie geval dus niet..)

Ik zou ook not amused zijn, het hem zelf maar laten vertellen aan de jarige... En eerlijk, ik denk dat als het erop aan zou komen ik hem niet zou laten gaan. Je kiest zelf voor kinderen, als het de dag is dat het gevierd word mag ik hopen dat je dat belangrijker vind... Maar hangt dus wel van een aantal andere dingen af.

Overigens dat je reageert zoals je doet, ach we zijn allemaal mensen die soms (zonder noodzaak) heftig reageren, zou me daar zeker niet te druk over maken. Boosheid en emoties mogen er zijn toch, ook al vind een ander die 'overdreven', voor jouw is dat dus niet zo.

NiVa0230, GossipGirlxoxo en suus1983 vinden dit leuk.
  11. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.283
    17.166
    113
    Ik zou ook boos worden. Is het voor werk, oke. Vervelend maar geen wereldramp (door het varen gebeurd dat bij ons regelmatig. Kinderen weten wa). Maar echt voor fun... nee dan zou ik ook boos zijn, zijn plezier/vrienden zijn belangrijker gevoel.

Hoeveel vrienden zijn het? En hoeveel kinderen? Want 8 vrienden x 3 kinderen zijn dan theoretisch al 24 weken dat niet kunnen. Puur feitelijk snap ik wel dat het plannen lastig is icm gezinnen en werk.
    En hoe lang is de vakantie? Weekend? Midweek? Week? En Waarheen?

* gaat nu alles lezen *

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.283
    17.166
    113
    Hm ja, als dat de data was met de minste afvallers snap ik de keuze van de groep wel.
    En het is dan niet zo dat hij zonder nadenken ja heeft gezegt.

13. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Oh ja, mijn man houdt daar ook rekening mee hoor, maar de vraag is dat stel dat het gebeurt, hoe ik zou reageren. En dan zou ik er dus echt niet boos om worden

14. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.230
    28.218
    113
    Ik zou er zeker niet blij mee zijn, en zou er wel ruzie om maken omdat het zonder overleg is besloten.
    Maar ik zou er geen sloten om willen vervangen of tranen over mijn wangen hebben rollen van boosheid. Maar.. ik kan me voorstellen dat als je vroeger afwijzing hebt ervaren dat je soms heftig kan reageren op dit soort momenten.

TS, ik denk dat je dit ook kan bespreken met je man. Dat je het oprecht vervelend vindt, dat het voelt alsof zijn vrienden belangrijker zijn, maar ook dat je je realiseert dat je heftig reageert vanwege je verleden. Dat betekent niet dat je gevoelens daarom niet serieus genomen moeten worden, integendeel, ik denk dat je man gevoeliger moet worden hiervoor.

ClaireDeLune, Mapje, Golden1213 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Hij heeft het alsnog ja zeggen niet overlegd met mij.

16. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Ik zou dus 'not amused' zijn :D
    Maar goed, hier worden zulke dingen wel overlegd, en in overleg is veel mogelijk.

17. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.711
    7.189
    113
    Vrouw
    Ik lees op ZP wel vaker dat kinderverjaardagen zowat heilig zijn. Het is net welke waarde je er zelf aan geeft, want dat nemen je kinderen over. Wel handig om daarover op 1 lijn te zitten binnen een gezin.

Wij vieren de verjaardag voor familie sowieso op een dag in het weekend, gezien de reistijd van velen. En ik en man werken op een verjaardag, van wie dan ook. Dus als man precies op de geboortedatum weg zou zijn, maar wel op de verjaardag-feestdag thuis, en dat kon echt niet anders en hebben we overlegd, dan gaat ie maar.

Amaranthas, Zuul, Mapje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.498
    8.421
    113
    Hier zou de groep dan weer verder kijken naar andere mogelijkheden, zowel bij de mannen als de dames werkt dat zo bij ons :oops:

suus1983 en tuc vinden dit leuk.
  19. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.283
    17.166
    113
    Tbm dus ja, ik ben er buiten schooltijden :) en vaak komt oma (en opa als het lukt met werk) taart eten en/of mee eten savonds. Wij maken er die dag een klein feestje van.
    Grote feest in een weekend icm broer/zussen (jongens zit 12 dagen tussen, meiden alle 3 in 16 dagen)

Ysabella en Syane vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Mij lukt dat sowieso. Man probeert altijd vrij te nemen en dat lukt tot nu toe al 9 en 13 jaar. Als hij niet vrij kan nemen dan kan dat gebeuren en dan is hij er rond 17 uur. Maar dat is al een heel ander verhaal dan een vakantie boeken zonder overleg.

Ik vind het dan weer heel bijzonder dat het niet lukt om ergens thuis te zijn na school of voor bedtijd, dat betekend dat je zeker van 19-19/20 van huis bent. Lijkt mij dat dat die ene dag best anders kan.

GossipGirlxoxo, Biny, femkes en 1 andere persoon vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina