Enorme discussie met man over kinderverjaardag

Discussie in 'De lounge' gestart door Kraanvogel, 23 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Dat realiseer ik mij ook hoor, alleen ik reageerde bewust op het stukje dat ouders best een dagdeel vrij kunnen nemen als hun kind jarig is. Dat kan met bepaalde beroepen gewoon niet.

Syane en Mapje vinden dit leuk.
  2. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.882
    6.408
    113
    Mja, een jaartje overslaan klinkt makkelijk, maar voor mij zou zo’n vakantie nu bv juist heel belangrijk zijn. En al dan nét de verjaardag van een van mijn kinderen is? Ik vind die verjaardag makkelijker op te lossen dan zo’n vakantie met meerdere mensen en allemaal een andere agenda etc.

Ik vind hun verjaardagen ook heel belangrijk, maar die specifieke dag niet per se…

bijnamoeder vindt dit leuk.
  3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Overigens bedenk ik me nu ineens dit.
    Mijn zoon is morgen jarig en mijn man is er niet omdat ie moet werken.
    Ja hij had vrij kunnen vragen maar hij heeft nu geregeld dat ie vrijdag vroeger klaar is, gaat zaterdag met hem de taart ophalen en de gaan samen pizza maken want dat wilde N graag eten op zijn verjaardag.
    Morgen als die wakker gemaakt word hangt papa al aan de telefoon.. en hij regelt het gewoon zo dat ie dan tijd heeft om te bellen.
    Nou scheelt het dat we zijn verjaardag zondag vieren en dan is die wel thuis.
    N is dan morgen wel jarig maar voor zijn gevoel is die zondag pas echt jarig omdat we het dan vieren :p

maar goed dat vind ik heel anders dan bewust op vakantie gaan op de verjaardag van je kind.

4. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    Mijn man is al eens eerder op vakantie geweest tijdens een kinderverjaardag. Ons oudste kind werd toen 1. Die merkte daar natuurlijk niets van dus daarom gunde ik hè toen een vakantie. Was een soort van vaste vakantie periode van een groepje wintersport vrienden.

Ik vond het toen zelf echt wel een ding. Ons allereerste jaar als ouders overviel me toen echt die dag. Dus voor mijzelf mistte ik toen wel echt mijn partner. Na die vakantie heb ik ook gezegd dat die vaste wintersport werk er echt eentje naar voren of achteren moest. Dat is gelukt dus, maar nu komt hij hier weer mee. Uiteindelijk wil ik ook gewoon de vrouw zijn bij wie hij graag is. Geen politie agent.

Linnidee, NiVa0230 en Aries vinden dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Lekker mosterd misschien maar ik zou ook kwaad zijn. Vind zoiets nogal raar om niet af te stemmen. Wij vieren de verjaardagen nu ook niet altijd op de dagen zelf want soms komt het gewoon niet zo goed uit. Alleen de jongens beseffen dat nu toch niet en dat gaat altijd in overleg.

Als mijn kind pak hem beet 7 zou worden ofzo en hij kijkt heel erg uit naar z’n verjaardag (en dus ook de aanwezigheid van papa), dan vind ik het al helemaal raar. Het zou echt nooit in mijn man op komen.

Ik zou dus vooral boos zijn op het feit dat hij dit zelf zo op deze manier plant zonder af te stemmen.

Voor degenen die je reactie overdreven vinden, waarom dan? Als het kind in kwestie toch enorm naar z’n dag uit kijkt, dan is het toch heel teleurstellend dat z’n vader er niet is? Er vanuit gaande dat dit ook zo is…

Biny, tuc en suus1983 vinden dit leuk.
  6. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Je kunt een kind toch prima uitleggen dat je het een andere dag viert en op de dag zelf een klein feestje. Zelfs mijn jongste snapt dat prima. Zij weet niet beter, omdat we haar verjaardag altijd samen vieren met die van de oudste.

7. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik zou het ook stom vinden als mijn man op de eerste verjaardag van onze oudste weg was geweest. Kom op hee. Zoiets wil je toch niet missen? Je kind kent het concept verjaardag dan nog niet maar die heeft dondersgoed door op die leeftijd wanneer hij heerlijk in het zonnetje wordt gezet en die dag alles om hem draait. Zo’n kind geniet daar enorm van kijkt me. Ik vind het echt raar als je als ouder zoiets bewust wil missen.

Huismuisie, Biny, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Dat kan idd. Zo hebben we het met mijn verjaardag ook gedaan. Maar om nou de verjaardag van een kind (ik ga er vanuit dat hij dan al beseft wanneer hij jarig is en hier echt naartoe leeft) maar aan te passen aan de vakantie van z’n vader. Sorry, ik vind dit echt raar overkomen.

sorry jongen, we vieren je verjaardag een andere keer. Ja papa wil op vakantie.
    Daar zal hij echt een boodschap aan hebben.

Taiga, Axia, Huismuisie en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    En het is blijkbaar niet de eerste keer. Dus het overkomt hem niet ofzo

10. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Als je samen hebt besloten het zo te doen, lijkt me dat inderdaad prima. Wij zouden dat niet zo afspreken, niet omdat ze het niet zouden snappen, maar omdat ze hier veel waarde hechten aan hun ‘geboortedag’. Niet wij als ouders, maar de kinderen zelf, met name de jongste. En zo heeft iedereen zijn/haar eigen dingen.

Huismuisie, Biny, tuc en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  11. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    De jongste en de oudste schelen maar 3 weken, dus dat vieren we altijd samen. Ze weten dus niet beter.
    Daarnaast is de jongste vaak op vakantie jarig, dus dan vieren we het ook niet op de dag zelf.
    Op de dag zelf doen we vaak wel een klein feestje thuis, taartjes halen bij de bakker enz, trakteren school, of op een werkdag halen we eten of zoiets.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    Dat is dus ook hoe wij het meestal op die dag vieren, maar juist dát is voor hen (mijn kinderen dus) erg belangrijk.

Biny, suus1983 en Sado vinden dit leuk.
  13. Kraanvogel

Kraanvogel Bekend lid

29 apr 2017
    723
    1.062
    93
    voor mij persoonlijk dus ook dit.

suus1983 vindt dit leuk.
  14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ja, maar dan toch prima zonder man. Als je het daarna toch nog een viert.

Mapje vindt dit leuk.
  15. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Baby M en O schelen ook maar 6 dagen en zullen het hoogstwaarschijnlijk ook samen moeten vieren. Maar juist door op de dag zelf er ook bij stil te staan met belangrijke mensen, dat is waar je de jongens vaak het meeste ziet stralen. Tuurlijk is visite en kado’s leuk, maar niks kan op tegen dat gezichtje als hij vroeg wakker wordt, popelt om bij ons in bed te kruipen en even door papa en mama erkend en geknuffeld te worden..

Huismuisie en Biny vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik denk dat het TS vooral dwars zit dat het zonder overleg ging en dat het lijkt alsof haar man het weinig doet.. want het kind zou ook erg teleurgesteld kunnen zijn als hij normaal z’n verjaardag wel altijd viert, toch?

Huismuisie en NiekeKris vinden dit leuk.
  17. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Jammer dat mensen waarbij werk een rol speelt zich persoonlijk aangevallen voelen.

Het gaat in deze situatie toch niet over werk, maar om een vakantie waarbij niet is overlegd.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.134
    8.868
    113
    #178 NiekeKris, 23 mrt 2022
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2022
    Het gaat voor mij niet om wat ik vind, maar hoe de kinderen dat zouden vinden. Ik overleef het wel, kan er ook zonder hem een leuke dag van maken, maar de kinderen zouden het heel naar vinden. Zelf zou ik meer moeite hebben met het ‘zonder overleg vooraf’. Zo ga je, in mijn beleving, niet met elkaar om als partners.

NiVa0230, Biny, suus1983 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  19. Felice

Felice VIP lid

22 apr 2009
    7.496
    8.417
    113
    Dus als ik het goed begrijp is hij ook al met zijn vrienden op wintersport geweest? o_O

Nellie4 vindt dit leuk.
  20. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Ik zou het niet leuk vinden en ik zou ook best even goed pissig zijn, echt kwaad worden dat weet ik niet.
    Hij heeft sinds 4 jaar ander werk en daarvoor nam hij ook altijd vrij op de verjaardagen van de kinderen, bij deze baan is het gewoon drukker + de kinderen zijn toch op school. Nu is het wakker worden kadootjes op bed en een kadootje van papa als hijn thuis komt en avond eten uitkiezen en een gebakje in de avond, de verjaardag word in het weekend gevierd met familie.

Deel Deze Pagina