Vraag

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Bow, Jan 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bow

Bow Nieuw lid

Jan 30, 2011
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Bow, Jan 30, 2011
    Last edited: Jan 30, 2011
    Hallo,

Toen ik voor het eerst bij de verloskundige zat werden mij een hoop vragen gesteld over gezondheid enz. Op een gegeven moment werd mij gevraagd of er sexueel misbruik in mijn verleden is voor gekomen. Ik schrok enorm van deze vraag en ik zei na een paar seconden nee. Omdat ik het helemaal niet belangrijk vond om aan haar te vertellen.

Ik merkte tijdens mijn bevalling dat ik toch last had van wat is in mijn verleden is gebeurd. Het schoot toch door me heen tijdens de uitdrijving en ik vond dat moeilijk. Ook na de bevalling had ik het daar moeilijk mee. Nu vraag ik mij af of mijn verloskundige daarom vroeg in het begin of ik zo iets mee gemaakt had? Zodat ze er rekening mee had kunnen houden ofzo? Ik heb het er nooit over gehad met mijn verloskundige en kraamverzorgende. Ivm schaamte..

Groet, bow

2. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Bow.

Wij vragen inderdaad naar negatieve seksuele ervaringen tijdens de eerste controle zodat wij daar rekening mee kunnen houden bij het voelen aan de buik, inwendig onderzoek maar ook tijdens de bevalling.
    Want als je dit meegemaakt heb kunnen deze onderzoeken extra vervelend zijn.

Groetjes Ineke.

Share This Page