Dag, Ik weet het: als ik zo het internet afspeur, dan zou ik me misschien geen zorgen moeten maken, maar het is allemaal nieuw en ik doe het toch. Sinds vijf dagen weet ik dat ik zwanger ben, ik ben nu in mijn vijfde week ongeveer. Ik heb nu al een week een zeurderig gevoel in mijn onderbuik en soms in mijn rug, iets dat ik herken van als ik ongesteld ben of moest worden. Gisteravond werd dit nog sterker en had ik echt flinke menstruatiepijn. Het heftige gevoel is nu weer afgezwakt, maar het zeurt nog steeds daaronder. Ik heb geen bloedverlies. Moet ik mij zorgen maken, of kan je ook al zo vroeg in de zwangerschap last hebben van je baarmoeder die groeit?
Hallo Lynn2011. Proficiat met je zwangerschap. Je hoeft je geen zorgen te maken. Vanaf het begin van de zwangerschap kun je last hebben van het groeien van de baarmoeder, dit kan in de rug zijn maar ook in de buik. Dit komt ook doordat de darmen vanuit je bekken naar boven worden gedrukt door een groeiende baarmoeder. En dit kan buikpijn veroorzaken, doordat de darmen zich moeten verplaatsen, deze pijn zit boven het schaambotje. Groetjes Ineke.