Wanneer 2e zwangerschap aankondigen en hoe?

Discussion in 'Zwangerschap' started by aros, Oct 7, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hallo, hier een vraag aan mensen die net zwanger zijn van hun 2e of gewoon al 2 of meer kindjes hebben....
    Wanneer hebben jullie jullie 2e zwangerschap aangekondigd, vrij snel na de test of pas na de eerste of 2e echo?
    En hoe hebben jullie het verteld? Ik zoek eigenlijk een leuke manier om het de familie en vrienden te vertellen, waarbij we de oudste dan ook in kunnen betrekken!
    Wie o wie heeft tips?

alvast bedankt,

AROS!

2. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij hebben het verteld na het eerste bezoek aan de verloskundige, toen we ook een echo hadden gekregen, dus met ongeveer 12 weken. Eigenlijk hebben we het iedereen gewoon verteld. Alleen mijn vader hebben we een echo in een fotolijstje gegeven, omdat we het toevallig op zijn verjaardag kwamen vertellen en dan hadden we gelijk een leuk verjaardagscadeautje. Het kwartje viel wel gelijk, trouwens.
    Als je je oudste erbij wilt betrekken, zou je haar een shirtje aan kunnen trekken waarop staat dat ze de grote zus wordt of zo.

3. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik had een kaartje gemaakt met de foto (hieronder in mijn banner) er op..
    die aan mijn ouders gegeven (met 5 weekjes al) en laten raden wat er op de foto stond ...... toen wisten ze genoeg :D
    grtz Ramona

4. Kitty

Kitty Actief lid

Nov 10, 2005
    442
    0
    0
    Opvoeder-begeleidster
    Willebroek
    Wij wisten eind januari dat we zwanger waren. Midden februari werd mijn neefje drie en toen hebben we onze dochter een t-shirt gemaakt met vooraan 'Ik word...' en achteraan 'grote zus'.

Stilletjesaan viel iedereen zijn eurootje al moet ik zeggen dat de tachtigers en dus overgrootouders wel wat hulp nodig hadden.

Het is bij ons wel zo dat iedereen van dag 1 wist dat we er weeral eens voor gingen!

Succes
    Liefs, Kitty

5. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    ik heb mijn ouders een kaartje gegeven met een zwangerschapstest. (ze wisten dat we bezig waren) dit was gelijk de dag nadat ik zelf positief teste. dus met 4 weken of zo.

de rest van de familie heb ik op mijn verjaardag verteld toen was ik 10 weken en had een goede echo gehad.

Jeremy had een shirtje aan met

sterk en stoer dat moet als grote broer.

vond dat veel mensen het snel doorhadden hoor.

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    iedereen wist dat ik niet meer aan de pil was dus meteen na de positieve test verteld (bij de eerste trouwens ook gewoon gedaan)

Share This Page