Mijn lieve poezebeest vermist :-(

Discussion in 'De lounge' started by Spitsmuis, May 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

Mijn kroelerd,mijn poezekindje....
    24 april is ze bevallen van 4 prachtige kittens en helemaal gezond en wel en groeien als kool.
    Gisteren ochtend was ze nog gewoon hier,bij haar kittens.
    Ze is altijd veel thuis en gaat zo nu en dan door het kattenluikje even naar buiten,maar is binnen een half uur altijd weer terug,zeker nu ze kittens heeft.
    Gisteren was ze al wat langer weg dan gewoonlijk maar ik maakte me nog geen zorgen,die komt wel weer terug dacht ik nog.
    Het was heerlijk weer dus ik dacht; Die zal wel lekker door de polder lopen en op jacht zijn naar muisjes en weet ik wat nog meer.
    Ik ben gisteren middag nog weg geweest met de oudste en toen ik weer thuis kwam vroeg ik aan mijn man of de poes al terug geweest was.
    Nee zei hij,ik snap er niks van zei hij er achter aan.
    In de avond was de poes nog niet terug dus mijn man is gaan zoeken buiten en ik in huis en in de schuur.
    Misschien zit ze ergens klem in de schuur of heb ik perongeluk haar opgesloten in een slaapkamer dacht ik.
    Maar nergens was ze te vinden.
    Vannacht verschillende keren wakker geweest en naar beneden geweest om te kijken of ze weer bij de kittens lag maar nee,ze was er niet...
    De kittens hadden enorme honger en ik had helemaal geen kittenmelk in huis,geen flesje,helemaal niks...
    Natuurlijk gee oog dicht gedaan want die arme hummeltjes piepten de hele nacht en ik maar denken wat ik zou kunnen geven.
    Vanmorgen was de poes nog steeds niet terug dus ik heb actie ondernomen.
    Kittens vergingen van de honger dus heb direct de dierenarts gebeld en aangezien hier in het dorpje geen dierenarts is heb ik mijn moeder gebeld of ze alsjeblieft speciale kittenmelk wou gaan halen bij de dierenarts en een flesje.
    Gelukkig is mijn moeder meteen gegaan en binnen een uur was ze hier met alle spullen voor de kittens.
    Natuurlijk meteen de melk klaar gemaakt en ben de kittens gaan voeden.
    Heel gedoe nog wat ze snapten niks van de speen en de smaak van de melk maar het gaat nu wel beter.
    Eindelijk slapen ze met een vol buikje.
    Maar moeder poes is nog steeds spoorloos.
    Ik heb een melding gemaakt bij het asiel en bij Amivedi met foto's en kenmerken van de poes.
    Ik hoop ZO dat ze haar gaan vinden.
    Mijn man is nu weer gaan zoeken en ik zei al,als je haar vind neem haar alsjeblieft mee,al leeft ze niet meer dan begraaf ik haar in de tuin want ze hoort hier.
    Mijn oudste van 6,5 is ontzettend verdrietig want de poes was ook haar lievelingspoes.
    Ik kan me haast niet voorstellen dat ze bijvoorbeeld overreden is aangezien we echt tegen de polder aan wonen en daar rijden heel zelden auto's.
    Vanmiddag ben ik met de jongste gaan fietsen toen de oudste bij Opa en Oma was om te kijken of ze bij de drukkere weg misschien toch overreden was maar nergens een poes te zien en ook geen bloed op de weg of tekenen van een aanrijding van een dier.
    Straks ga ik flyers uitprinten en ophangen.
    Ik heb er geen goed gevoel meer bij om eerlijk te zijn :(
    Het klopt niet dat een moederpoes pats boem haar kittens maar alleen laat.
    Ik voel gewoon dat er meer aan de hand is.
    Ik hoop zo hard dat mijn man haar vind maar heb er een hard hoofd over in.
    Had nooit verwacht dat ik zo zou reageren als een van mijn katten spoorloos zou zijn...
    We hebben 2 katten,kittens niet meegerekend.
    De ander is ook niet gezond en moet ik ook mee naar de dierenarts en heb ook daar geen goed gevoel bij....
    Ik vind dit zo k*t....
    Heeft iemand nog meer tips wat ik zou kunnen proberen met de zoektocht naar de poes?
    Ik wil haar terug,dood of levend....
    Ze hoort hier...
    Ppfff voel me echt een emotionele muts maar ik ben gewoon gek op mijn diertjes...;
    Dit is trouwens onze poes die vermist is

Attached Files:

2. lievemama19

lievemama19 Fanatiek lid

Mar 12, 2007
    1,813
    1
    36
    Via facebook ? Gaat altijd erg snel..

Heel veel sterkte iig!! Hoop dat ze snel weer terug is

3. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Hoop dat Poes snel gevonden wordt!

4. Spitsmuis

Heb het op Facebook vermeld,dierenasiel,Amivedi,straks de flyers...
    Hoop dat het gaat werken.
    Mijn man komt net terug van zoeken maar geen spoor van de poes :(

5. vonnie32

vonnie32 Bekend lid

Jun 7, 2011
    810
    0
    0
    Amsterdam
    Pff word er verdrietig van ik hoop dat Poes toch nog vanavond thuis komt naar de kittens sterkte

6. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Ik kan me voorstellen dat je verdrietig bent. Mijn kat is ook erg dierbaar en kan me niet voorstellen dat ik hem kwijt raak. Ik hoop dat ze snel terug komt en weer snel kan moederen bij dr kittens.

7. Talvi

Talvi Niet meer actief

Delen via Facebook! Iemand bij mij uit de buurt was haar kat kwijt en ik zag de foto op Facebook. Een dag later zag ik die kat bij ons achterthuis lopen. Ik had het haar meteen laten weten en 2 dagen later heeft ze hem uiteindelijk kunnen vinden. Ik hoop voor je dat je poezebeest snel weer thuis is!

8. Spitsmuis

Ik ben ook behoorlijk verdrietig,ze is echt mijn poezekindje.
    En dan ook net bevallen van 4 mooie kittens en die zoeken ook echt hun mama.
    Voel me zo machteloos omdat ik gewoon niet weet waar ze is en wat er gaande is of gebeurd is.
    Pas geleden kreeg iedereen in de wijk een brief van iemand die het beu is dat er steeds katten in zijn buurt lopen,bij zijn huis.
    Was een brief waarin je duidelijk kon lezen dat die persoon bepaald geen kattenliefhebber is en in de brief kwam duidelijk naar buiten dat die persoon boos was.
    Want die persoon heeft een hond die 24/7 in een hok in de tuin zit (wat ik al raar vind want waarom neem je een hond die alleen maar in een hok in de tuin zit?) en die hond zou aanslaan zodra er een kat in de buurt was en die persoon kon er niet meer van slapen en nog meer rare dingen in de brief.
    Nu ben ik zo bang dat die kattenhater om het zo even te zeggen (wat dat was overduidelijk in die brief dat die persoon echt een kattenhater is) misschien iets gedaan heeft?
    Je leest zo veel over eten dat vol gif zit enzo.
    En tja,een moederpoes eet zoveel ze kan natuurlijk voor de melk voor de kittens...
    Ik ga steeds dingen in mijn hoofd halen want er gebeurd zou kunnen zijn.
    Overreden,vergiftigd eten gegeten,iemand die haar gewoon in huis genomen heeft (terwijl je duidelijk aan dr buik dat ze kittens zoogt ivm haar tepels en die zijn helemaal kaal) of dat ze ergens ligt met een gebroken pootje en niet weg kan,in een sloot gevallen is en verdronken is...
    Ppffff ik wil van die onzekerheid af.
    Als iemand haar nou vind,levend of niet dan weet ik hoe het er voor staat maar nu kan ik gewoon helemaal niks.
    En ben echt zo gek op Siep (zo heet de poes)
    Vanavond zet ik maar brokjes buiten bij de achterdeur in de hoop dat als er van gegeten is dat zij er van gegeten heeft.
    Meer dan dat kan ik verder ook niet doen helaas.
    Ze is vermeld als vermist,we zoeken elke dag en ik voed de kittens.
    Vind het maar een kl*te zooi:(

9. wolfje89

wolfje89 Niet meer actief

Waar woon je in de buurt? Misschien dat de dames die bij je in de buurt wonen dit ook kunnen delen op fb

10. Spitsmuis

Ik zelf woon in Terheijden,dorpje dichtbij Breda

11. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Meid wat verschrikkelijk....
    Als ik jou was zou ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en ook bij de kattenhater gaan vragen of hij haar gezien heeft...
    Ik snap dat dat moeilijk is, maar misschien heb je dan zekerheid.

12. Abri

Abri VIP lid

Jun 16, 2010
    12,423
    3
    38
    Hoop dat ze snel gevonden wordt! Woon helaas niet in de buurt anders had ik ook even een oproepje gedaan via fb.

Arme jullie, arme kittens.. Kan me voorstellen dat jullie er verdrietig van worden. Doe zelf geen oog dicht als de kat s nachts niet binnen is :)

13. minimuis

minimuis Fanatiek lid

Aug 17, 2007
    4,066
    5
    38
    Female
    Spitsmuis ik ben 10dagen mijn poes kwijt geweest en die zat ergens opgesloten kan het niet zo zijn dat jou poes ergens een schuurtje in is gegaan en er niet uit kan. Ik woon ook in de buurt van breda dus kan de omgeving bij Terheijden erg goed. Ik hoop dat je poes snel terug word gevonden heb je trouwens al naar de dierenarts in made gebeld wie weet is ze daar gebracht en het dierenasiel in breda daar ben ik ook geweest in de tijd van onze poes

14. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Oh, ik snap helemaal dat je je zorgen maakt, is niets voor een moederpoes om zolang haar kindjes alleen te laten. Misschien zit ze ergens opgesloten, wij hebben onze kat eens na uren zoeken uit een bureau lade gehaald, bleek daar te zijn ingekropen en gaan slapen, terwijl mijn vader dat niet zag, dus die heeft die la dicht gedaan en is weer weg gegaan uit de werkkamer. Soms gaan ze op rare plekken liggen. Ik hoop dat je haar snel weer gezond en wel terug vindt!

15. wolfje89

Ik woon helaas ook niet in de buurt.. wil wel delen maar heeft weinig nut denk ik.

16. wolfje89

Oja kijk ook ff achter de wasmachine klinkt gek maar daar zat onze kat ook eens vast

17. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    je kan de oproep nog zetten op marktplaats
    is er een regionale website? zodat je het daar op kan plaatsen
    mijn poes was ik ook kwijt na 3dgn zoeken vond ik haar, madam was achter lades gekropen ik heb dat la dicht gedaan maar doordat er ruimte zat tussen de lades en de achterwand heb ik daar niks van gemerkt dat de poes daar zat.

18. sneeuwpop

sneeuwpop Fanatiek lid

Feb 11, 2010
    2,273
    0
    0
    flyers ook bij de buren door de brievenbus doen
    heb je de dierenarts de kenmerken ook doorgegeven?

ik hoop dat ze weer gauw terug is

19. Spitsmuis

Dierenarts in Made is ze al opgegeven als vermist.
    Morgen ga ik verder aan de speurtocht en opties om haar te flyeren en te melden als vermist.
    Net de kittens weer gevoed en gaat nu een heel stuk beter.
    Zo was ik vanmorgen en vanmiddag 1,5 uur bezig met voeden en nu een half uur.
    Ze beginnen de fles door te krijgen gelukkig.
    Nu op naar de komende nacht... Mag ik nog een keer de fles geven

20. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

May 31, 2010
    3,254
    0
    0
    Wat naar voor de kittens!wel fijn dat ze het goed doen!

Maar waarom laat je de moederpoes nu al buiten, na een bevalling kan een poes gewoon weer gedekt worden, dus je hebt kans dat ze straks weer zwanger is!! Als je der straks vind, houd haar dan binnen! Is niet goed voor der om weer zwanger te worden.

Share This Page