Enorme honger ??

Discussion in 'Prematuur' started by Kimmey, Jul 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimmey

Kimmey Bekend lid

Mar 23, 2011
    825
    449
    63
    Female
    Mama en Vogelkweker
    In Mijn Huisje :P
    Hallo dames,

Ik heb een vraagje..
    Mijn zoontje is prematuur en dysmatuur .. Hij is geboren met 35+2 en was 1575 gram.
    Op dit moment krijgt hij 70 cc Friso prematuur en dat 8 voedingen..dit is al teveel voorzien gewicht (2445 gram)
    Maar hij heeft extreme honger lijkt het...na 2 uur begint meneer al te jengelen en huilen dat hij honger heeft.
    Nu heb ik Friso voor hongerige baby's gehaald en half half van beide gemengd per fles. Hij komt nu weer om de 3 uur maar schreeuwt dan echt en wordt enorm giftig van de honger. Maar ik ben dus nu ook bang dat hij nu te weinig voedingsstoffen binnen krijgt hierdoor..

Heeft iemand hiermee ervaring??
    Maandag bel ik zijn kinderarts voor advies.
    Maar ben benieuwd of er meiden dit herkennen en wat zij ermee hebben gedaan.

2. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Onze dochters hadden ook zo'n honger, schijnt veel voor te komen bij prematuren. Maar als jij dieetvoeding van de kinderarts hebt, zou ik niet zomaar gaan mengen met voeding voor hongerige baby's. Prematuurvoeding zit vol extra voedingsstoffen en is licht verteerbaar, wat belangrijk is voor de kwetsbare darmpjes van een prematuur kindje. Naar mijn weten valt de voeding voor hongerige baby's juist zwaar en is dit moeilijker verteerbaar.

Ik zou morgen even overleggen met je arts inderdaad. Ik denk zelf dat de voeding voor hongerige baby's icm dieetvoeding voor prematuren niet verstandig is, maar je kinderarts kan je hierin echt het beste adviseren.

Weet je trouwens zeker dat het puur honger is en niet ook zuigbehoefte? Hier wilden ze toen de halve dag zuigen namelijk...

3. Magda

Magda Bekend lid

May 29, 2012
    524
    28
    28
    Hier ook zo een hongerige baby. Wij hadden dan geen speciale voeding, bij de gewicht van jouw kindje ook gewoon voeding voor hongerige baby's gegeven. Hier vond ze ook heerlijk toen ze van gewone flesje mocht drinken ( eerst die flesje
    van ziekenhuis). Ik zou morgen overleggen!

4. Kimmey

Kimmey Bekend lid

Mar 23, 2011
    825
    449
    63
    Female
    Mama en Vogelkweker
    Dankjewel voor jullie reacties..
    Maar zuig behoefte is het niet.. Hij zuigt bijna de hele dag op een speen en er zit verscheel in de huiltjes van speen willen en honger hebben..

5. Magda

Magda Bekend lid

May 29, 2012
    524
    28
    28
    Maar moest je voeding geven voor premature baby's of was het jouw keus?

6. Kimmey

Kimmey Bekend lid

Mar 23, 2011
    825
    449
    63
    Female
    Mama en Vogelkweker
    Nou ze hebben niet gezegd dat het moest maar kreeg er een machtiging voor mee van het ziekenhuis

7. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

En heb je je kinderarts kunnen bereiken?

8. Aylen

Aylen Niet meer actief

O, herkenbaar... Succes, ik hoop dat je vandaag geholpen kon worden door de kinderarts.

9. dewy

dewy Actief lid

Apr 4, 2012
    289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon had en heeft ook altijd enorme honger. Hij krijgt al een paar maanden flessen van 210 water met 9 scheppen voeding. Een geluk bij een ongeluk is dat hij onder behandeling van de dieetiste is ivm lactose intolerantie.

10. Kimmey

Kimmey Bekend lid

Mar 23, 2011
    825
    449
    63
    Female
    Mama en Vogelkweker
    Roan krijgt nu zijn eigen voeding weer volledig gemixt met johannesbroodpitmeel.. Op advies van de kinderarts ( 70 cc) en dit lijkt goed te gaan. Hij moet meer moeite doen en meld zich nu tussen de 3 en 4 uur.

Share This Page