Zijn jullie heel bewust bezig met gezond eten of eten jullie gewoon lekker waar je zin in hebt? Zijn er dingen die je normaal super lekker vond en waar je nu niet aan moet denken of juist andersom? Zelf ben ik nog maar net zwanger dus ik naast dat ik gestopt ben met drinken, voorzichtiger ben me kaasjes, rose of rauw vlees etc is er weinig veranderd. Ben benieuwd wat mij en andere net zwangere dames te wachten staat
Ik probeer 2x in de week vis te eten, elke dag een stuk fruit te eten en genoeg vezels (4 boterhammen per dag) en verder een glas zuivel en verder drink ik heel af en toe een Shandy en ben ik gestopt met roken nu een maand en vanzelf sprekend eet ik geen rood vlees of iets.. Oja en iedere dag een glas vers geperste jus dorange en mijn Davitamon mama +
Ik eet iedere dag 2x fruit en genoeg groente. Verder veel zuivel en bruin brood. Eigenlijk verder niet anders dan normaal, alleen een beetje meer .Van maandag tot en met donderdag snoep ik niet, en in het weekend geniet ik lekker Iedere dag een vitaal zwanger pil van de kruidvat. In het begin had ik veel zin in appels en nu een kleine saucijzenbroodjes verslaving haha.. mijn vk zei dat dat waarschijnlijk kom omdat ik nog niet zoveel gegroeid ben en af en toe wat afval.
Zo dames goed bezig! Ik at al redelijk gezond gelukkig dus ik hoefde mijn gewoonten niet echt aan te passen. 's ochtends havermout of brinta zonder zuiker 's middags eet ik volkoren crackers met kaas ofzo, 200 gr rauwkost zoals tomaatjes, komkommer, worteltjes, paprika etc. en een yogurtje (ben niet zo gek op brood) 's avonds in ieder geval twee keer per week vis, verder vlees of kip ik ben wel overgestapt op volkoren pasta en zilvervlierijst enzo ivp normale pasta en rijst om zo toch wat extra vezels binnen te krijgen Tussendoor 2 stuks fruit, water, thee en af en toe een chocolaatje.. Hier ook de Davitamon mama + trouwens. In het weekend eet ik gewoon lekker waar ik zin in heb Wat ik heel erg mis zijn mijn wijntjes.. probeer alternative drankjes te vinden of alcoholvrij maar tot nu toe niets gevonden als vervanging. Vroeger dronk ik ook veel koffie maar nu 1 max 2 per dag. MamaChantal, wat vervelend dat je zo last hebt van misselijkheid.. ik hoop dat dit nog wegtrekt en je lekker kan genieten van het eten
Ik ben niet heel anders gaan eten dan ervoor. Ik eet ongeveer 4 sneetjes brood over de dag. Ik zorg dat ik melk drink en yoghurt eet elke dag. Fruit was ik altijd al dol op....per week gaan er 10 kiwi's, een zak appels, een kilo bananen en een netje mandarijnen doorheen. Groente eet ik ook dagelijks. Vis twee keer per week En voor de lekkere trek? Een schaaltje chips, wat popcorn, schaaltje pepernoten. Maar ook niet elke dag. Gezonder zou ik niet kunnen eten denk ik...
Ik eet: Alles waar ik honger in heb. S'ochtends: Ontbijten met Kellogs Tresor, Lunchen met twee -drie boterhammen/broodjes. Ondertussen werk ik nog twee repen chocola weg want, daar heb ik zin in. Of een oven Pizza van de Albert Heijn. Avondeten ligt aan wat we eten en waar we zijn. Moet zeggen dat ik nou niet echt super gezond eet, maarja, ik lig er echt niet wakker van. Na maanden lang te weinig eten is alles goed. Voor de zwangerschap woog ik toch maar 52kg dus wat aankomen is niet erg. Wel zoveel mogelijk vis/melk. Fruit zo goed als niet, Groente ook weinig.. Pasta en rijst hier dan wel een hoop.. En vlees. Veel vlees.
Voor ik zwanger was lette ik heel erg op mn calorie intake en gebruikte ik soms maaltijdvervangers (ook uit gemak). Daar ben ik natuurlijk mee gestopt. Ook met alcohol. Ik probeer gezond te eten, maar omdat ik erg misselijk ben geweest ben ik nu blij met alles wat ik binnen krijg. Heb nu een voorkeur voor zoet. Ben tot nu toe alleen nog maar afgevallen.
Snoep echt heel slecht. Maar ik probeer er op te letten dat t niet te veel wordt. Tot nu alleen nog afgevallen. Veel misselijk geweest. Vandaag een broodje (bruin) smeerleverworst op, en een eitje. Glas roosvicee laxo. Glas melk, glas thee. 3 mini zakjes skittles en een chocolaatje. Ik heb genoeg suiker op voor vandaag. Ik ga zo nog fruit en een broodje eten. En dan avond eten vanavond. Maar ik weet nog niet wat ik ga maken.
Ik probeer er wel op te letten, eet eigenlijk al veel gezond, wel vaak lekkere trek dus soms ff oppassen eet nu s ochtends 2 boterhammen, als tussendoortje vaak cracker, tussen de middag 3/4 boterhammen, s middags vaak koekje en s avonds groente en fruit, slik nog gravitamon en visolie.. (ben wel meer gaan eten, anders zo'n trek ) verder in het weekend gewoon lekker waar we zin in hebben.. :-D
wat ik heb gemerkt tijdens zwangerschap c.q. ziek zijn (ernstige darmvernauwing ivm ziekte van crohn) is dat je lichaam vraagt als je tekort hebt. At namelijk nooit geen fruit en nu vervreet ik mij in appels. Bij mijn vorige zwangerschap moest ik bijv. ineens vers geperste sinaasappels hebben en fristi terwijl ik nooit zuivel (behalve kaas) eet. etc. Dus ik denk dat je lichaam het aangeeft. Ik eet dus gewoon waar ik zin in heb en alles waar mijn lichaam om vraagt. Als dit zoute drop is dus zoute drop, snoep normaal nooit ben geen zoutekauw tijdens de zwangerschap veel meer, ik zal het wel nodig hebben.
Ik ontbijt met een bakje yoghurt met cruesli/brinta of een aantal beschuiten of crackers. Ik houd er niet van om iedere ochtend hetzelfde te eten, net waar ik zin in heb (en brinta helpt me iets makkelijker naar het toilet gaan) Tussendoor een liga of een stuk fruit Lunch: drie boterhammen met een stukje fruit Tussendoor weer een stukje fruit Avondeten: probeer ik genoeg te eten, ik ben niet zo'n fan van warm eten 's Avonds eet ik niets extra meer, heb geen honger In het weekend mag ik iets lekker extra tussendoor en maak ik voor mezelf en mijn man (warme, harde) broodjes, ei en vers geperste jus d' orange. Ik probeer zo min mogelijk te snoepen, af en toe wat lekkers mag. Ik vermijd alcohol, rood rauw vlees, in het weekend wil ik wel eens een broodje met leverworst nemen, maar meer ook niet. Ik probeer de 'slechte' voedingsmiddelen gewoon allemaal te vermijden en zo gezond mogelijk te eten
Hier verschilt het per dag,maar omdat mijn dochter een vast ritme heeft eet ik wel met regelmaat iets.s'morgens meestal een boterham,tussendoor fruit en/of een cracker smiddags meestal 2 boterhammen en nog wat fruit,tussendoor nog wat kleins zoals een rijsttafel of iets ongezonders en dan avondeten: pasta/aardappelen/rijst met groenten en evt een stukje vlees maar daar ben ik niet zo fan van nu,net zoals tomatensaus bij de pasta.en dan s'avonds nog iets lekkers wat niet persé ongezond betekend want het kan ook een appel zijn.alleen drinken is hier wat ongezonder dan normaal want ik word misselijk van water dus drink ik veel siroop(wel een lichte).verder geen alcohol en roken deed ik toch niet.vind het wel moeilijk nu om filet american te laten staan.dat probleem had ik de vorige keer niet.maar het lukt gelukkig wel.
Ik vraag me toch altijd weer af waarom je toch nog alchohol drinkt als je zwanger bent. Ook al zit er maar 0.5% in. Ik hield ook van een wijntje, maar sinds in weet dat ik zwanger ben drink ik niks meer qua alcohol, ook niet af en toe. Het is nog nog steeds niet helemaal duidelijk wat de gevolgen zijn van een beetje alcohol tijdens een zwangerschap, maar als je toch weet dat het niet goed is, en dat er negatieve consequenties aan kunnen zitten voor je baby, dan laat je het toch gewoon staan? Dit geldt natuurlijk voor alle zwangeren, het is geen persoonlijke aanval hoor... Daar komt nog bij dat ik vandaag niet zo'n goede zin heb, dus alvast excuses ! Oja, verder eet ik 's ochtends een bak magere yoghurt met cruslie (oid), en een groot glas verse jus. Verder nog 3 boterhammen, 1 liga en 2x fruit. 's Avonds net was de pot schaft. Ik probeer niet toe te geven aan eetbuien (die steeds vaker schijnen te komen). In het weekend pak ik 's avond een lekker hapje (toastje, stokbrood oid).
Omdat ik het lekker vindt het af en toe te drinken het wordt verkocht als non alcoholische drank, verloskundige geeft aan dat er in de meeste 0,0 drankjes ook alsnog zo weinig in zit. Zolang het echt heel weinig voor komt kon het volgens haar geen kwaad. We hebben het hier over 2 x tot nu toe.. Vervelend dat je vandaag geen goede zin hebt , maar zet alsjeblieft die bokkenpruik af daar wordt iedereen beter van
Vandaag werd ik erg blij van een volkoren boterham met knakworst, witte crispy chocola en een fruithapje gemaakt van banaan en appel (in het kader van gezond eten he).
Ik heb vanmorgen een cracker met kaas en een cracker met hagelslag gehad. Tussendoor een paar winegums en een appel. Vanmiddag zelfgemaakte groentesoep en een plakje bruin brood met boter en kaas. Vanmiddag een mini appelkoek en vanavond een tosti van bruin brood en een kommetje straciatella ijs. Verder nog een glas melk en een glas multivitamine. Straks nog een verjaardag, dan nog maar even de gezonde hapjes snaaien haha.. Niet supergezond, maar merk dat mijn lichaam ook echt wat extra's nodig heeft, ben de afgelopen 2 weken afgevallen ipv aangekomen, dus ik doe er niet moeilijk over
smorgens een volkoren cracker met appelstroop en een volkoren beschuit met pasta (wanneer ik werk neem ik voor tussendoor iets met suiker mee, een koekje) lunch vla met zemelen en een appel. tussendoor wanneer ik nog honger heb een beschuitje of 1 a 2 kleine koekjes) Avondeten net wat de pot schaft maar eet veel meer groenten. Drinken: water, appelsap,holy soda, maar vooral appelsap Verder nog geen vreetbuien en nog geen echte honger. Hopelijk blijven de vreetbuien ook weg
In het begin van de zwangerschap at ik door de dag niet zo veel anders als normaal.. wel 's avonds had ik dan opeens nog behoefte aan iets; slagroomsoesjes, pudding, ijs met slagroom, dat soort dingen had ik allemaal zin in. Gewoon gegeten ook en soms ook bewust het ijs laten staan en in plaats daarvan fruit genomen. Wel zo gezond. Nu in de laatste fase merk ik dat ik soms niet echt een hongergevoel heb, maar dan wil ik toch wat eten want ja dat moet nu eenmaal (voedingsstoffen nodig) en dan begin ik en kan ik opeens niet meer ophouden met eten! Heel vreemde gewaarwording maar goed, het mag nu denk ik dan maar. Zoetigheid waardeer ik de laatste tijd ook meer dan voorheen
Ik hou normaal wel van gewoon van hollandse pot, ds aardappels, groente en vlees.. Krijg nu bijna geen aardappel door m'n keel dus eet nu wat meer rijst, pasta en dat soort dingen met lekker veel groente er in