snel onverwacht zwanger, gedronken? HELP!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Belly25, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly25

Belly25 Lid

10 jan 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

even een vraagje

Ik weet sinds 2 dagen dat ik zwanger ben rond de 6 weken.
    ben vanaf 1 december gestopt met de anticonceptie en was meteen zwanger wat ik absoluut niet heb verwacht...dacht duurt gewoon heel erg lang voor mn cyclus op gang is.
    Nu heb ik met kerst en oud&nieuw en afgelopen vrijdag aardig wat wijntjes gedronken, en voel me nu ontzettend rot en schuldig en ben zo bang dat het misgaat door mijn eigen stommiteit...
    had totaal geen idee dat ik zwanger kon zijn, tot afgelopen zaterdag toen had ik het vermoeden...maar was het helaas te laat!
    Wat nu, maak me zo'n zorgen dat het misgaat..
    hebben meer meiden dit gehad?

liefs..

2. Me2

Me2 VIP lid

30 mei 2006
    6.888
    0
    36
    Ik zou me geen zorgen maken. Er zijn veel dames die in begin niet weten dat ze zwanger zijn en dan nog van alles doen wat niet mag tijdens zwangerschap. Ik heb ook nog behoorlijk wat gedronken vooradt ik wist dat ik zwanger was van onze oudste. Ik meen zelfs dat er de eerste weken nog helemaal geen bloedband is.

3. fafa

fafa Niet meer actief

geen paniek meis!

tot 6-7 weken heb je nog geen bloedband met je kindje, dus de alcohol in jouw bloed komt niet bij de kleine.

Dus je hoeft je echt nergens schuldig over te voelen... zolang je vanaf nu maar braaf bent ;)

En hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap! :)

4. Belly25

Belly25 Lid

10 jan 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    erg bedankt, hoop het zo! en hoor inderdaad wel dat het vaker gebeurd en dat het allemaal goed gaat. Maar dan blijven net de verhalen dat het misgaat in mn hoofd zitten..
    pfff word gek van mezelf.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Het klinkt als een dooddoener maar je kunt er nu toch niks meer aan veranderen... nu gewoon niet meer drinken ;)
    Er is de eerste weken inderdaad nog geen bloedband met je kindje!
    Ik maakte me hier eerst ook zorgen over, heb ook behoorlijk gedronken voordat ik wist dat ik zwanger was :)
    Snap je ongerustheid dus best, maar probeer jezelf ook niet gek te maken ;)
    Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens!!

6. Belly25

Belly25 Lid

10 jan 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks...stelt me toch een klein beetje gerust.
    En voel me verder nog goed zwanger (ziek, zwak, misselijk) dus daar ligt het niet aan.
    1 feb afspraak met VK tot die tijd toch eventjes afwachten..maar we gaan er gewoon van uit dat alles goed is..

7. Sabrina1986

Sabrina1986 Actief lid

8 dec 2010
    123
    0
    0
    hoi hoi hier een berichtje van mij
    ik ben op 30 september 2010 getrouwd ! en heb toen aardig wat wijntjes gehad denk dat ik z'n 15 glazen heb gehad over de hele dag.... op 7 oktober ontdekte ik dat ik zwanger was !! en ja wel ik ben zwanger getrouwd ik was op 7 okt precies 5 weken zwanger !

hier contact over gehad met vk en ze vertelde mij dat er dan nog geen bloed verband is tussen jou en je kindje ! Moeder natuur is voorbereid op zulke ongelukjes !

duss maak je niet druk en ga lekker genieten van je zwangerschap !

8. Belly25

Belly25 Lid

10 jan 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben blij dat ik niet de enige ben en dat het bij jullie allemaal goed is gekomen. Maar vond de verloskundige straks aan de telefoon niet erg geruststellend..:(

ik:''even nog n vraagje: ik heb afgelopen vrijdag behoorlijk wat gedronken en met de feestdagen ook, is dit erg schadelijk?''
    Vk:'' ben je dronken geweest?''
    ik: ''eerlijk gezegt wel 1x maar had totaal geen idee dat ik zwanger was''
    Vk: ''klinkt heel erg hard maar als het teveel is geweest krijg je een miskraam''
    ik: ''wat is teveel?''
    Vk: ''merk je vanzelf wel als je helder rood bloed en erge krampen krijgt, maar ik zie je 1 feb en als je voor die tijd helder bloed hebt dan bel je me maar''

klonk niet erg positief, hoop dat ze in het kennismaking gesprek me wat meer op me gemak kan stellen en wat aardiger is, anders ga ik mooi op zoek na een ander.

9. Sabrina1986

Sabrina1986 Actief lid

8 dec 2010
    123
    0
    0

dit is niet echt aardig...

10. Brinatjuh

Brinatjuh Bekend lid

23 jul 2009
    538
    0
    16
    Met baby's in de kinderopvang
    in nederland
    wat een onzin van die verloskundige!!!

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap gedronken en gerookt,wist niet dat ik zwanger was en.....een kerngezonde baby!
    Nu weer hetzelfde.....echt een miskraam krijgen kan altijd....en als je het zelf niet wist,kun je moeilijk niet gaan drinken! ik wist het ook niet nu,en heb ook gewoon gedronken en gerookt,en ben nu weer zwanger....dus....

Dus geen zorgen!

11. Dday

Dday Bekend lid

22 okt 2010
    688
    0
    0
    NULL
    NULL
    In ieder geval wil ik je even feliciteren met je zwangerschap!
    Wat een onaardige verloskundige zeg!! Ik zou hier gelijk een rot gevoel bij hebben denk ik en een andere gaan zoeken.

12. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Wat een kutwijf (excusez le mot)! Die krijgt een dikke NUL voor geruststellen. Bovendien ontstaat het overgrote deel van de miskramen doordat het kindje in eerste aanleg niet goed is en niet omdat je te diep in het glaasje hebt gekeken! Nu praat ze je bij voorbaat al een schuldgevoel aan. Zou je niet een andere vlos zoeken?
    Die van mij zei: Maak je niet druk! Er worden meer vrouwen zwanger na een fles wijn dan na een paar colaatjes. :D Das toch een stuk fijner om te horen!

13. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo, die was zeker met het verkeerde been uit bed gestapt :$
    Ik zou meteen naar een andere VK gaan denk ik, zou weinig behoefte hebben aan zo'n feeks.

14. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    @ Belly; meid, wat een dom wijf die verloskundige. Ik raad je aan om gelijk een andere te zoeken, want bij zo iemand voel je je toch niet meer prettig?
    Wat het drinken betreft, ik heb achteraf op een vrijdag mijn ei sprong gehad en de volgende dag (zaterdag) + de zaterdag de week erna heb ik nog flink gedronken (zoals ik elke zaterdag deed tijdens het stappen). Net als roken trouwens (5 per dag, maar tijdens het stappen wel een heel pakje op 1 avond). Natuurlijk voelde ik me na de posi test gelijk super schuldig en heb ik geen sigaret of glas alcohol meer aangeraakt, maar ik baalde er zo van! Alleen helaas kon ik er niks meer aan doen. Gelukkig gaat alles voor zover we kunnen zien helemaal goed met beeb :) Maak je dus maar niet meer druk en ga nu lekker gezond leven. Enne, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!

@ Brinatjuh; jeetje meid, 28 oktober bevallen en nu alweer ruim 5 weken zwanger... Gefeliciteerd!

Groetjes,
    Caitlin

15. Belly25

Belly25 Lid

10 jan 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks ladies....vond het zelf ook niet erg fijn het zo te horen.
    Ben toch echt aan t twijfelen om morgen even een ander te bellen. Maar ben al veel meer gerust! :)

16. mm7

mm7 Fanatiek lid

9 feb 2010
    2.801
    28
    48
    Ik zou een ander bellen, en maak je niet druk verder... Mn 1e zwangerschap ben ik gelijk gestopt met roken, kreeg een miskraam. Nu 2e keer pas gestopt met 6 weken en het gaat goed, kortom het zegt niks! Mn gyn zei ; tot een week of 8 is er niks aan de hand!

17. bloempie 1983

bloempie 1983 Bekend lid

24 aug 2010
    741
    0
    0
    overijssel
    jeetje wat een domme reactie van de vk zeg! Mijn huisarts zij juist tegen mij dat ik rustig 1 of 2 glaasjes wijn mocht drinken met de feestdagen, als het niet mocht opvallen,dat ik zwanger ben. Idd zei hij er wel bij dat dronken worden, niet zo goed is, maar zoals velen al zeiden heb je de eerste weken geen bloedband dus kan het niet bij je kindje komen. Ik zou ook naar een andere vk gaan. Ik zou in haar niet zoveel vertrouwen meer hebben nu.

18. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Van harte gefeliciteerd! Onnodig heftige en onaardige reactie van die verloskundige. Het blijkt wel dat het zo is dat er een zeer kleine verhoogde kans is op een miskraam na veel alcohol. Dat is er ook als er nog geen bloedband is, maar het gaat dan over een zeer kleine kans. En ik snap gewoon niet waarom een verloskundige die boodschap zo moet brengen. Ik zou denk ik ook naar een ander op zoek gaan!

Eerder antwoordde de verloskundige op deze site het volgende op dezelfde vraag;

hoi

de gezondheidsraad adviseert om vanaf het moment dat je zwanger WILT worden (dus zo lang mogelijk voor de bevruchting) te stoppen met alcohol. Dit omdat alcohol invloed heeeft, onder andere op de vruchtbaarheid, op de kans van innestelen en op de kans op een miskraam. Dit geldt niet alleen voor de vrouw maar ook voor de man. De mans kan weer alcohol nuttigen vanaf het moment dat de vrouw zwanger is. alcohol heeft dus al invloed op de kwaliteit van de zaadcel en de eicel!
    Dus het beste is om bij een zwangerschapswens al te stoppen.
    natuurlijk worden veel vrouwen onverwacht zwanger en is er in de eerste periode nog wel alcohol genuttigd. Dat geeft lang niet altijd een miskraam gelukkig.
    Alcohol kan ook al invloed hebben als er nog geen bloedband is omdat er ook vochtuitwisseling plaatsvindt tussen de eicel en de omgeving. Dat heeft wel minder invloed dan wanneer er bloedcontact is. Vanaf 4 weken zwangerschap is er bloedcontact. Daarna geldt het volgende ( ik kopieer van de site alcohol en zwangerschap):

Hoe beïnvloedt alcohol de ontwikkeling van mijn baby?
    Alcohol wordt via de maag en de dunne darm in je bloed opgenomen. Als je drinkt terwijl je zwanger bent, komt de alcohol via de placenta in het lichaam van je ongeboren kind. Het promillage bij de baby is op dat moment net zo hoog als bij jou.
    Omdat de organen van de baby nog niet volledig zijn ontwikkeld, waaronder de lever, scheidt het kind de alcohol uit. Die alcohol komt terecht in het vruchtwater, wat de baby vervolgens weer drinkt. De hersenen zijn in volle ontwikkeling en zijn in elk stadium gevoelig voor alcoholgebruik.
    Dus gedurende de gehele zwangerschap kan door alcoholgebruik van de moeder blijvende schade in de hersenen van de baby ontstaan.

Dus echt wel reden genoeg om ook dat ene glaasje met kerst en oud& nieuw te laten staan. Tegenwoordig is er ook alcoholvrije wijn/bier/champagne.

Mirjam

19. Belly25

Belly25 Lid

10 jan 2011
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit baart me dan toch wel weer zorgen, aangezien ik het pas wist bij 5weken en 6 dagen.
    Maaaaaaaaar we gaat ervan uit dat het allemaal goed gaat.
    Morgen meteen even een andere VK bellen en hopen dat die iets vriendelijker is en me helemaal gerust kan stellen.
    Aanraders in Den Bosch toevallig??
    Maar meiden erg bedankt allemaal.

20. star2

star2 Fanatiek lid

16 jul 2010
    1.641
    1
    38
    Mama ;)
    Leiden
    Als eerste, gefeliciteerd met je zwangerschap!

Hier ook alchohol gehad toen ik rond de 6 weken zwanger was. Wis niet dat ik zwanger was. En de beeb maakt het goed. Wat er eerder werd gezegt je heb nog geen bloedband zo vroeg.
    Snap je schuld gevoelens wel, die had ik toen ook.

Geniet lekker van je zwangerschap!

Deel Deze Pagina