welk maandverband na kraamverband

Discussion in 'Na de bevalling' started by raambaby, Jun 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. raambaby

raambaby Lid

Mar 3, 2009
    18
    0
    0
    vorige keer moest ik perse kotex kopen omdat er geen plastic in zal zitten en nu geloof ik wel

dus welk maandverband moet ik huis halen voor na het kraamvernband?

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Kotex is nog steeds goed, die voor de nacht, dus de zwarte verpakking. Zit geen plastic onderlaag onder dus gaat niet broeien.

3. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had ook Kotex..

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

Jul 18, 2010
    5,422
    1
    0
    Ik heb ook een tijdje Kotex gebruikt, maar ik vond ze wel vrij dik en dat zat niet fijn. Ik vloeide ook bijna niet meer dus kon het wel met wat minder grof geschut af.
    Mijn verloskundige zei dat ik ook cheapass verband van de Action kon gebruiken. Ik weet niet of daar geen plastic in zit, maar fijn vond ik ze toch niet, al zal dat voor iedereen anders zijn.
    Ik heb de laatste twee weken het goedkoopste verband van de Plus gebruikt, van het merk Elegance en het kost maar iets van 50 cent voor 20 stuks. Zat fijn en werkte prima!

5. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

ik heb zelf de witte verpakkingen (dag ipv zwarte pakken nachtverband) van kotex gebruikt, die mochten volgens de verkoopster in de etos ook.

6. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik gebruikte van dat hele goedkope maandverband blauw met wit pak geloof ik weet de prijs niet meer maar het zat heerlijk:D:D

7. Beeps

Beeps Bekend lid

Dec 15, 2009
    848
    0
    0
    Den Haag
    ik had die van kruidvat eigen merk, die zijn ook zonder plastic, 50 cent voor een pak geloof ik.. super!

8. Wilma06

Wilma06 Actief lid

Apr 3, 2007
    264
    0
    0
    Brabant
    idd die van kruidvat eigen merk zijn echt fijn
    Ga ik deze keer zeker weer gebruiken

9. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Ik had Libresse nachtverband met extra grote vleugels :) voelde me er heel prettig bij :D

10. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

Jun 16, 2007
    2,054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik heb always gebuikt , die gebruik ik zoizo ALWAYS :p
    maar ik vloeide al gelijk niet zoveel na de bevalling van de jongste , tenminste niet veel bloed , die andere afscheiding was er wel en dat kon ik goed handelen met always :)

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier ook witte verpakkingen van Kotex.

12. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    hier ook kotex maar eerst PAKKEN kraamverband versleten. Moest echt elke 2 uur 2 nieuwe in, anders kon ik het bed (de handdoeken waar ik op lag) weer verdrogen...vloeide echt heel veel.
    Toen dat minder werd zwarte kotex en later de witte.

13. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

Oct 21, 2009
    853
    32
    28
    Ik heb maandverband gebruikt van etos eigen merk. Hier zat ook geen plastic in.

14. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Allways zit wel heel veel plastic in.

In het goedkoopste maandverband zit vaak het minste plastic.
    Hier wekenlang Euroshopper gebruikt, 50 cent per pak. M'n knip was ontstoken en was pas na 10 weken dicht. Daar kwam nog rommel uit maar inlegkruisjes durfde ik niet te gebruiken.

15. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

Apr 18, 2010
    3,248
    2
    0
    n.v.t.
    Eerst zwarte kotex, vanaf 3 weken na mijn bevalling wittte kotex en vanaf vorige week allways. Vond de zwarte erg fijn, broeide iig niet met t warme weer. Vind dit eigenlijk allemaal maar niks, al gaan die normale van allways wel. Vleugels heb ik niet gehaald, die dingen schuren in mijn lies.
    Zal blij zijn als ik helemaal niet meer vloei!

16. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Mijn zoontje is nu 1 week oud en ik verloor alleen de eerste 2 dagen bloed, maar echt niet veel.
    Als ik ongi ben verlies ik meer dan de kraambloeding. Bij mijn dochtertje vloeide ik ook minimaal.

Ik gebruik nu gewoon normale maandverband, de dunne met vleugels. Van Kotex.
    He he, zit een stukkkk beter dan dat dikke verband!

17. Assi

Assi Fanatiek lid

Mar 2, 2008
    4,519
    46
    48
    Ik verlies trouwens nu, een week na bevalling, helemaal geen bloed meer. Alleen een beetje oranje slijmverlies.

18. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

eerst de pakken kraamverband uit het kraampakket. daarna de kraamverbanden van de kruidvat, maar dat vond ik niks.
    Toen de zwarte kotex en witte (zwarte voor de nacht).
    Toen het bijna over was de normale maandverband van de etos en inlegkruisjes als ik thuis was (buiten de deur durfde ik dat niet aan).

19. misa

misa Niet meer actief

Kotex, ik vind de rest veel te plastic. :)

Share This Page