Enorme jeuk overal, wordt er gek van

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dicky88, 16 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Helaas doet dat ook niet heel veel voor mij. Lichaam en huid zijn sowieso van het padje af met die zwangere hormonen hahaha.

2. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Gelukkig is cholestase uitgesloten!
    Gewoon onwijs rotte irritante jeuk.
    Morgen weer naar de verloskundige, even overleggen wat ik er voor alsnog aan kan doen. Weinig helpt er tegen pff.
    Ik en zwangerschapshormonen zijn geen goede combi haha

3. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Weet je het zeker? Bij mij hadden ze namelijk eerst niet op het goede geprikt.
    Wel vervelend die jeuk, hopelijk vind je iets wat werkt en de jeuk een beetje dragelijk maakt.

4. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Morgen vraag ik de precieze waardes. Uitslag was op voicemail ingesproken. Maar morgen toch daar een gesprek, wat makkelijker dan via de telefoon

5. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ben benieuwd wat je waarden zijn

6. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

IMG_8977.JPG Ik heb het ook. Ruim anderhalve maand nu. Vorige week schreeuwde ik het uit 's nachts, omdat ik wanhopig was! Cholestase was al gecheckt dat was het niet. Sliep nog maar 2 a 3 uur per nacht.

Via gyn met spoed zelfde dag naar dermatoloog. Ben de naam vergeten, maar komt neer op zwangerschapsexzeem. Heb een zalf gekregen voor de directe jeuk op korte termijn (Cutivate). Ook ben ik begonnen met lichttherapie drie keer in de week. Gelukkig vanaf donderdag thuis. Apparaat wordt dan bezorgd door ziekenhuis!

Zou als de waarden goed zijn toch ook naar de dermatoloog gaan. Sterkte!

O zo ziet mijn lichaam er ondertussen uit...

7. Dicky88

Dicky88 Bekend lid

20 nov 2014
    597
    46
    28
    Dat ziet er ook niet fijn uit Marielle! Hoop dat de eczeem wat kalmeerd door de therapie en creme.

Mijn waarde was 7. Bij de afspraken wordt het allemaal goed in de gaten gehouden met alle hormonen, ook nu weer bloed geprikt op van alles.

Schijnt dat je mentholpoeder beter zou kunnen verdragen dan gel. Eventueel was dat ook nog een optie als vette creme niet werkt.

8. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Wat bij mij ook wel werkt af en toe om het jeuk proces te doorbreken is een emmer ijskoud water met ijsblokjes en dan met een washand heel goed koelen...

9. Do1981

Do1981 VIP lid

9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Oh meid, wat erg, ziet er idd echt niet goed uit. Fijn dat ze de oorzaak hebben gevonden en hopelijk ben je snel van de ergste klachten af! Sterkte!

mariellevanr vindt dit leuk.
  10. rijn

rijn Actief lid

15 aug 2014
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Vreselijk die jeuk!

Bij mijn vorige zwangerschap kreeg ik vanaf week 35 ook jeuk, exceem en bultjes. Ook bloed geprikt, maar alle waarden waren goed. Verwijzing naar gyn. Die heeft het de naam PUPPP gegeven. Het is een soort allergische reactie op je zwangerschap. En het zou helaas pas over gaan nadat je bevallen bent.

In week 37 was het voor de gyn en mij reden om ingeleid te worden. Helaas deed een ballonnetje nog vrij weinig en heb ik toch besloten om te wachten.
    Vanaf week 38 ging het langzaam wel beter met de jeuk en heb ik die week nog heerlijk kunnen slapen. Op 39.2 weken ben ik bevallen. Toen was de jeuk zo goed als weg. Alleen wel prachtige littekens over gehouden...

11. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    Ik heb net zelf een topic geopend ivm irritante jeuk en lees nu net deze...
    Pffff ben dus niet de enige! Maar lees ook dat het dus zowel onschuldig maar zeer vervelend kan zijn als wel gevaarlijk

Deel Deze Pagina