Enorme kans maar moet schatje 1 week missen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ellen30, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Oei... weinig dingen zijn persoonlijker dan dit denk ik!

Ik zou gaan... als ik zeker zou weten dat mn kleine bij papa prima verzorgd zou worden, zou ik achteraf enorme spijt krijgen als ik niet gegaan was!! Wat vinden ze er op je werk trouwens van als je niet mee zou gaan??

@ Mamakay: respect voor je openheid!! Ik denk dat ik in jouw situatie hetzelfde zou doen (met pijn in mn hart..) Heb je je al voorbereid op alle reacties die je hier gaat krijgen op het feit dat je hiervoor met de bv gestopt bent?? Ik heb geen oordeel... maar wens je nu alvast sterkte!! 8)

2. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Das niet waar.. er is een paar jaar geleden een studente vermist geraakt tijdens een stage in Zuid-Afrika ;)

3. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Ik vond het wel meevallen met de veiligheid in ZA. Als je je gezond verstand maar gebruikt en niet s avonds alleen op pad gaat bijvoorbeeld.

4. Hoe een geweldige kans het ook is, ik zou dat echt nóóit doen.
    Naast dat ik écht geen week zonder m'n mannetje zou kunnen vind ik ook dat je, wanneer je een kindje krijgt, je daar fulltime voor moet willen zorgen, en tja, dat levert nu eenmaal beperkingen op.
    Maar goed, daar zal ik dan wel weer ouderwets in zijn ;)

5. lob

lob Fanatiek lid

27 nov 2007
    2.646
    0
    0
    brabant
    tuurlijk moet je voor een kindje fulltime zorgen, maar haar kindje wordt toch dan toch gewoon fulltime door papa verzorgd.. dat is toch hetzelfde??

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou dit echt niet kunne. Hoe geweldig ook. Is er een kans om met het hele gezin te gaan? Dan zou ik het wel doen.

7. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik weet niet of je borstvoeding geeft, dan weet ik niet of ik het zou doen. Maar anders, natuurlijk ga je hem ongelofelijk missen.. Maar des te leuker is het om hem weer te zien..
    En als je een goede man hebt kan die ook heel goed voor je schatje zorgen! Het is ook goed om voor je eigen kansen te gaan, dat is in de toekomst ook goed voor je zoontje.

8. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Dus dat houdt in dat jij nooit gaat werken, nooit je zoontje ergens zal brengen om te winkelen of een dagje weg te gaan, hij nooit ergens zal gaan logeren enzovoort?

Dat is niet ouderwets, maar gewoon niet haalbaar.

9. #49 Shaddixxx, 7 nov 2009
    Laatst bewerkt: 7 nov 2009
    Een dagje werken lijkt me toch heel iets anders dan een week weg en je kindje achterlaten. Maar goed, dat kan in jouw ogen natuurlijk heel anders zijn :)
    Als ik iets ga doen (zoals winkelen of een dagje weg waar jij het over hebt) dan neem ik Damien gewoon mee!
    En als ik ergens naartoe wil wat een hele dag in beslag neemt en waar Damien niet mee naartoe kan, dan ga ik ook niet. Klaar.
    Een paar uurtjes weg, om iets leuks te doen met bijvoorbeeld je man, of gewoon even tijd voor jezelf, dat kan ik begrijpen, maar een hele week?
    Ik heb ervoor gekozen om m'n kindje te krijgen, ik vind dan ook dat ik daar alle gevolgen die misschien iets minder leuk zijn bij moet nemen.

Ik had dit soort reacties ook wel verwacht hoor, het valt me nog mee dat jij (tot nu toe) de enige bent die aanvallend reageert.

Ik vind gewoon dat je zoiets niet doet, dat is mijn mening.
    Jij hoeft het daar niet mee eens te zijn natuurlijk :)

10. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik zou het denk ik wel doen. ook goed voor de band van vader en kind. tuurlijk zal je hem missen. tip; draai een paar mooie foto's uit en neem deze in een mapje mee en natuurlijk foto's op je telefoon!
    je hebt daar ook afleiding natuurlijk, voor je het weet ben je weer thuis

11. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    doen! idd een geweldige kans en ik denk dat het nu makkelijker voor je zoontje is dan wanneer hij straks ouder is.
    Misschien krijg je wel erg spijt als je niet gaat. En het is misschien ook wel heel goed voor de papa zon weekje!

12. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Doen :D Kan papa lekker met hem tutten ;)

Het is een geweldige kans, gun het jezelf! En wie kan er nu beter voor hem zorgen dan zijn vader?

13. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Precies!!! Ik zou dus ook gaan!

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    @shadixx: papa kan toch ook een weekje fulltime voor het kindje zorgen, dat maakt een kindje echt niks uit, zolang hij/zij maar goed verzorgd wordt.

15. Natuurlijk, maar ik vind dat nogal makkelijk. Je krijgt toch geen kindje om lekker naar Afrika te gaan en door papa te laten verzorgen?

Misschien denk ik er wel anders over omdat ik het in m'n eentje moet doen, ik weet het niet. Ik vind het gewoon een grote nee, en ik zou zoiets nooit doen.

Als TS het wel wil doen is dat natuurlijk haar keuze, en dan hoop ik dat ze er van kan genieten en haar kleintje niet te erg mist :)

16. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik zou zeggen doen...! Als je deze kans krijgt , en je kleintje het goed heeft bij pappa!

Maar ik zou het niet kunnen hihi...maar goed ieder mens is anders en als jij het wel kunt, lekker gaan!

17. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Nou sorry hoor! Maar vader is net zo goed verzorger, je doet net alsof vaders minder zijn of zoiets. Mijn man is zelfs beter in het verzorgen dan ik ben. Als ik wegmoet, dan laat ik mijn kind met een gerust hart achter bij zijn vader. En wat als het een man was geweest met deze vraag....mag het dan wel volgens jou?

18. Zoals ik een paar berichten terug al zei; ik ben daar heel ouderwets in.
    Ik vind inderdaad dat een moeder meer thuis hoort te zijn voor haar kinderen dan een vader.

Vrouwen hebben het altijd over dat 'moeders een sterkere band met hun kinderen hebben', maar in dit soort situaties schrijf ik vaders ineens af als 'minder'. ;)

Zoals ik al zei; als TS er anders over denkt, dan moet ze lekker gaan. Ze vraagt om ieders mening, ik heb de mijne gegeven, en een heleboel anderen hebben die van hen gegeven. Iedereen blijft achter haar standpunt staan en gaat deze echt niet veranderen.

Ik denk ook niet dat dit een discussiepunt is. Iedereen heeft hier z'n eigen mening over, en zoals iemand hier al eerder zei; er is weinig persoonlijker dan dit.

19. Revolucia

Revolucia Actief lid

10 apr 2009
    475
    1
    0
    regio Rotterdam
    Heel goed punt: hadden we dezelfde discussie gehad als papa voor zijn werk een week naar Zuid-Afrika had gekund?? :D

Zo zie je maar weer... mannen en vrouwen zijn gelijk, maar de een is soms net ff gelijker dan de ander hihi!! Wat ik al eerder zei: als jij en je man het aankunnen, lekker doen!! (Maar dat komt dan ook van een moeder die fulltime werkt en papa na de geboorte van dochterlief is teruggegaan naar 24 uur werken...)

20. Ellen30

Ellen30 Actief lid

7 nov 2008
    160
    0
    0
    Er komt wel een hele andere discussie los, maar ik vind ook dat papa's net zo goed voor kindjes kunnen zorgen als mama's.

Ik en mijn vriend gaan overigens beide 1 dag minder werken, dus beide 4 dagen waarvan ik er 1 thuis werk. Ik ben geen leuke mama denk ik als ik niet meer werk, maar gelukkig is dat voor iedereen anders. Ik denk ook dat het goed is als je kindje leert omgaan met andere kindjes op het dagverblijf.

Overigens, ik heb nee gezegd tegen de reis. Aangezien mijn vriend gaat afstuderen in januari/februari vind ik dat ik hem hier volledig de tijd voor moet geven. Het gaat maar om een studie van 1 jaar, dus dan maar even mijn werkzaken opzij leggen.

Ik kan misschien later ook nog mee met een reis (volgend jaar oktober), dus het is niet helemaal weg. Alleen trekt Zuid-Afrika mij enorm. Luxeprobleem he! Bedankt voor alle leuke reacties.

Deel Deze Pagina