Stoppen met roken.

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door TobyEmma, 12 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TobyEmma

TobyEmma Lid

6 jun 2011
    28
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wie heeft er gerookt/rookt er nog steeds?
    En wie heeft goede tips om te stoppen?
    Ik rook al jaren een pakje per dag en ben dus heeeeel erg verslaafd :(
    Hoe kom ik hier af?
    Heb al tig keer geprobeerd te stoppen, met bijv. nicotinepleisters, cold turkey (in één keer stoppen dus), minderen en een paar jaar geleden met hulp van een anti-rook verpleegkundige (wat een raar woord).
    Nix hielp tot nu toe.
    Dus, tips? Iemand? Ik hoor het graag!
    Groetjes!

2. Mammie83

Mammie83 Actief lid

11 jun 2011
    160
    0
    0
    Den Haag
    Hallo TobyEmma,

Ik weet psies wat je bedoelt, alleen DACHT ik dat het onmogelijk was, het tegendeel bleek waar.

Wat ik heb gedaan is kijken wat voor mij het lekkerste sigaretje van de dag was, dat was voor mij na het avond eten. Wat ik toen gedaan heb is dus alleen nog na het avondeten een sigaretje roken, na een week of 2 a 3 vond ik deze niet eens meer lekker en kon ik dus ook deze weg laten.
    Daarnaast ben ik gaan wandelen voor afleiding.

Ik heb ruim anderhalf jaar niet gerookt, helaas ben ik daarna toch weer begonnen, heb ook met de huisarts hierover gesproken, want ik begreep het gewoon niet! Ik had er totaal geen moeite meer mee, maar totdat ik droomde over roken, toen was het gebeurt...de huisarts zei ook tegen mij dat een roker gemiddeld 3 pogingen nodig heeft om definitief te stoppen.
    Na de vakantie ga ik weer een poging doen en ben ervan overtuigd dat het me gaat lukken, met dezelfde methode!

Ik weet dat heel veel mensen zeggen dat het tussen je oren zit en als je dat zelf maar gelooft, is het makkelijker om te stoppen!

Heel veel succes en het gaat je (ons) zeker lukken!!

Liefs Mammie83

3. TobyEmma

TobyEmma Lid

6 jun 2011
    28
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Wat goed zeg!
    Nou, ik heb ontzettend veel stress en elk sigaretje is gewoon lekker :p
    Maar da's overdreven.
    's Morgens wil ik als eerste een sigaret (ik vind het rationeel gezien hartstikke goor zo 's morgens roken, maar goed...).
    Na het eten 's avonds, kan ik wel laten staan misschien, maar ik heb er echt een paar nodig.
    's Morgens als ik opsta. Daarna 1 als beloning dat ik het huishouden heb gedaan (zo van: he, lekker, ff zitten hoor) en 's middags een paar.
    Als ik nou 's avonds geen wijntje meer neem, is misschien ook de associatie van het roken met wijntje erbij weg en ga ik minder roken?
    Als ik me bedenk, dat ik de afgelopen 10 jaar al zoveel gerookt heb, schrik ik echt, dit moet gewoon stoppen.
    Eind v/d maand word ik 31, lijkt me een goeie, om op 1 juli te stoppen. Ha, wish me luck :p (niet de derde poging, maar zo ongeveer de 15e poging inmiddels...)

4. babytjuhh

babytjuhh Bekend lid

24 jan 2011
    630
    5
    18
    NULL
    NULL
    hoii..
    wat voor mij heel erg hielp (rookte giga veel zo'n 30/35 sigaretten per dag) was de gedachte aan dat ik graag zwanger wil worden!!
    ik heb altijd gezegt dat ik zou stoppen zodra ik zwanger zou worden!!
    nu ben ik dus al 4 maand gestopt..
    ik moet eerlijk toe geven dat ik het wel met nicotine pleisters gedaan heb..
    maar die gedachte aan een kindje heeft mij er door heen gesleept (en dat het af en toe nog)
    waarvoor wil jij stoppen???
    heel veel succes!!!
    liefs

5. iNikkens

iNikkens Actief lid

7 mei 2011
    417
    0
    16
    Nederland.
    Ik ben nu bijna 22 maanden gestopt met roken, maar dat ging me makkelijk af. Ik rookte 1 pakje ZWARE shag per 2 dagen.. Ik rookte dus vrij veel. Maar, ik was ook een jonge roker, en ben dus in tussentijd wel vaker gestopt. 1x 3 jaar en 2x 1 jaar. Alle keren ging het met makkelijk af, dus tips heb ik niet echt voor je, aangezien jij al verschillende dingen hebt geprobeerd. Ik heb al deze dingen niet eens nodig gehad, dus tips kan ik je niet geven, sorry.

Mijn moeder zit wel met hetzelfde probleem. Heeft van alles geprobeerd. Zelfs gelaserd voor 120 euro, acupunctuur, echt alles! Poging 285515431 gaat 23 augustus weer van start.

Misschien eens met je huisarts overleggen, en uitleggen wat je allemaal al geprobeerd hebt. Er is ergens een geschikte manier voor jou, alleen die moet nog ontdekt worden. Misschien kom je er beter uit met je huisarts!

Ik wens je veel succes!

6. ForeverYours

ForeverYours Niet meer actief

Ook ik rookte ongeveer 30 sigaretten per dag.

Nog voor ik wist dat ik zwanger was ging bij mij ineens een knop om en heb sindsdien gen sigaret meer aangeraakt. Het bleek dat dit 2 dagen na de bevruchting is geweest. 2 weken later bleek ik zwanger te zijn.

Hetgeen mij erdoorheen heeft gesleept is de gedachte aan die keine in mijn buik. Ik ben nu 15,5 maanden helemaal vrij van sigaretten en moet er niet aan denken weer te beginnen.

Deel Deze Pagina