Minder voeding aanbieden, maar wel vaker per dag is bijna niet mogelijk. Dan ben ik alleen maar aan het voeden doordat ze steeds hongerig en niet voldaan is. Ze doet lang genoeg over een fles en geeft het zelf ook aan als ze niet meer hoeft, maar meestal drinkt ze hem gewoon leeg. De fles wordt op de juiste manier aangemaakt, daar ligt het niet aan. Onze oudste raakte verstopt van Infacol en inderdaad, dit meisje krijgt het er een beetje zuur van.
Met de juiste fles zoeken ben ik nog bezig, had een Tommee Tippee maar daar zuigt ze nu heel raar aan dus nu over op Difrax, even kijken of dat helpt. Last van haar darmpjes heeft ze trouwens al vanaf dag 1 en vrij extreem. Hopelijk is t bijna voorbij
Wat mij betreft een wondermiddel: probiotica door de voeding. Hebben ze speciaal voor babies. Het proberen waard, want baat het niet dan schaadt het niet. Ik gebruikte deze: Orthica | Orthica voor Baby's
Heb je de dr browns fles al eens geprobeerd? Hier echt de fles en ik geloof dat veel mensen dat zeggen na het proberen. In een ander topic heb je het over 5 minuten drinktijd. Dat is natuurlijk echt veel te kort.
Ts, je vraagt advies maar op bijna elk advies zeg je "nee doen we niet". Het resetten door kleinere flesjes geven en terug naar het begin gaan kan juist werken. Krampen kunnen veroorzaakt worden door teveel voeding. En de hele dag voeden? Dat zal een paar dagen zijn en dan gaat het beter. En sowieso ben je met een baby veel met voeding bezig, dat hoort nu eenmaal zo.
Op heel veel zeg ik juist 'doen we al'... Nutriton stop ik niet mee, dan krijg ik er juist een 'probleem' bij. Infacol ben ik nu mee gestopt. Ik heb kleinere hoeveelheden gegeven, om de 2 uur in het begin. Daar werd ze onrustig van, want ze had voortdurend honger. Het is natuurlijk nu wel weer het proberen waard, maar hoe zou ik dat dan moeten doen? Om de 2 uur weer een bepaalde hoeveelheid? De krampjes krijgt ze van de hero extra niet zozeer van de hoeveelheid voeding, voorheen had ze er geen last van en kreeg ze dezelfde hoeveelheid. Dat je veel met voeding bezig bent begrijp ik, dat is ook geen probleem anders had ik niet nog een baby gekregen. Beetje jammer van die belerende opmerking, daar kom ik hier niet voor.
Inderdaad eens naar de dr. Brown's fles kijken, ik vond het een wereld van verschil bij mijn oudste na eerst Avent en Difrax flessen te hebben gebruikt.
Ja alleen Dr Brown is meer voor te snelle drinkers toch? Ze is gigantisch sloom namelijk en drinkt daardoor echt weinig. Met deze speen drinkt ze 5 minuten dus ik ga de speen ertussenin eerst maar eens proberen, hopelijk is die precies goed Dan kan k daarna altijd nog een andere fles maar heb intussen al een vermogen verspild volgens mij
Ik bedoelde het niet belerend, maar eerder als constatering. Je zegt immers zelf "vaker een fles geven kan niet, want dan ben ik de hele dag met voeden bezig". Het resetten met fv is juist dat je een aantal dagen echt veel met voeden bezig bent, in de hoop dat het beter gaat. Je geeft aan dat er geen reflux speelt, maar je wilt absoluut niet stoppen met jbpm. Als er geen sprake is van reflux, waarom dan niet stoppen met jbpm. Je geeft het antwoord al, anders gaat ze spugen (las ik ergens, klopt toch?) Maar als er gespuugt word en dit moet opgelost worden met jbpm is er WEL sprake van reflux. Het hoeft geen erge reflux te zijn, maar het is er wel. Jbpm onderdrukt de verschijnselen van reflux, maar haalt het niet weg. Te veel voeding, te grote flessen verergeren reflux. Babys met reflux geven een hongersignaal af omdat drinken de pijn doet verdwijnen (tijdelijk). Ik zou kijken naar het gewicht van je kindje, daar de richtlijn 150cc voeding per kg per 24 uur voor nemen. Dat totaal delen door de aantal flessen waar je op uitkomt als je overdag om de 2 a 2,5 uur voed (afhankelijk van wat ze wil) en hoevaak er nog een nachtvoeding gegeven wordt. En dat toch zeker een aantal dagen proberen.
Vriendin had juist slome drinkers en ook die deden het juist heel goed op de dr brown flessen. Ik snap wel dat je eerst een andere speen wilt proberen hoor Zou ik waarschijnlijk ook doen (als ik de ervaring zelf niet had). Hou het wel in gedachten. 5 minuten is echt te kort, hierdoor kan je juist problemen krijgen als krampen, onverzadigt en overvoeren.
Wij hebben ook een baby met enorm veel krampjes gehad en zowat alles geprobeerd maar niets leek te helpen (infacol, vsm cinababy, dr. brown fles, hero comfort voeding tegen krampjes). We zijn nu twee keer naar een osteopaat geweest en ben sinds twee weken begonnen met het geven van een probiotica (op advies van de verloskundige) en ik weet niet of het hier door komt maar de kramp is eigenlijk gewoon helemaal verdwenen! Eindelijk lijkt hij krampvrij te zijn na al die verschrikkelijke dagen. Wij geven Darmocare infantis, dit kun je heel makkelijk online bestellen. Je geeft dan 1 zakje per dag, wij voegen dit dan toe aan de flesvoeding. Dus zoals hierboven ook al eerder beschreven, heel goede ervaring met een probiotica. Hopelijk werkt dit ook voor jullie want ik weet hoe erg het kan zijn, je wordt er gewoon moedeloos van!
Ze heeft, toen ze met 1.5 week meer voeding kreeg, inderdaad refluxklachten gehad. Het kwam omhoog, ze had het zuur, etc. Toen ben ik eerst kleinere beetjes vaker verdeeld over de dag gaan geven, maar dat hielp maar even en ze had veel honger.. Met 2 weken ben ik jbpm door de voeding gaan doen, sindsdien heeft ze nergens meer last van wat betreft reflux. Als dat wel zo was, zou ik dat echt meteen zien. Ze smakt niet, overstrekt niet en trekt geen vieze gezichten. Mijn andere dochter had het Sandifer syndroom, dat is ook de reden dat ik absoluut niet stop met de jbpm. Het gaat goed nu wat dat betreft dus ik ga de Goden niet verzoeken... Ja dan ben ik voortdurend aan het voeden, ze komt dan na een uur alweer. Dat vind ik niet erg, maar ik betwijfel of dat met een hongerige baby werkt. Ik ga het proberen!
Ik weet t. Gek genoeg doet ze t er super goed op, geen gespuug, niet meer krampjes dan normaal en ze is goed verzadigd. Vannacht helemaal top geslapen.. Maar ik vind t zelf ook erg kort dus eerst maar een andere speen. Die Dr Brown kost ook weer wat zeg
Dankje! Ja, onze oudste had er enorm veel last van en dat dit dametje er geen last van had was zo'n verademing... Maar nu we van voeding veranderd zijn, is het echt een drama. Ik ga eens kijken voor probiotica. De oudste kreeg ook hero comfort en orthiflor, maar de comfort is licht verteerbaar en dus niet geschikt voor een hongerige baby. De orthiflor was ik totaal vergeten, tot ik het hier zag staan!
Hier ook een erg hongerige baby, ik kreeg de melkvoeding niet aangesleept Ben met 4 weken oud de voeding gaan mengen met Hero hongerige baby en met 8 weken oud volledig overgestapt op de Hero hongerige baby, heb ook de Dr Brown's fles met de prematurenspeen en wat een verschil! Hij heeft 1 weekje wat krampjes gehad, heb hem toen Infacol gegeven en dat hielp goed. Het enige nadeel vind ik dat hij harde ontlasting krijgt van de Hero hongerige baby maar ik geef hem 1 keer in de 2 tot 3 dagen 1 theelepeltje lijnzaadolie en dan poept hij minimaal 1 keer in de 3 dagen en soms vaker, dat werkt goed. Hij is nu 13,5 week en drinkt 4 flessen van 165+5,5 en voor de nacht 200+6 (dus sowieso wat meer verdund), slaapt daar gemiddeld 9 uurtjes op. Je moet er goed bij stil staan dat je maximaal 1 liter melk per dag mag geven ivm de niertjes en als je 7 keer 150 ml geeft dan kom je daar overheen en dat is niet verstandig.
Hoelang doet hij erover met de prematurenspeen? Over een liter, dat heb ik ook in mijn openingspost geschreven en daarom ben ik ook over gegaan op de Hero Extra. Ze komt er overigens nog niet boven hoor, want ze laat regelmatig 20 tot 30 ml staan, maar aan 7x 120 heeft ze net niet genoeg. Jij verdunt de voeding met meer water, is dat voor de ontlasting?
Hoe het vooral in de gaten. Soms doen ze het er in het begin wel op, maar komen later de problemen. Ik vind zelf 1x 10 euro beter dan continu lopen knoeien met fv tijden, of krampen oid. Of elke keer infacol moeten kopen, dat is nl duurder
Als jij zegt dat ze nu geen klachten heeft geloof ik je absoluut. Ik trek dat niet in twijfel. Ik zeg alleen dat als je jbpm nodig hebt om de klachten te laten verdwijnen het wel reflux is. Als ik flink bijziend ben zie ik niet goed, draag ik (goede) lenzen heb ik nergens last van. Maar dat betekent niet dat ik niet meer bijziend ben. Zo is het ook met reflux. Zolang jbpm nodig is, is er sprake van reflux. En ik zeg ook niet dat je er per definitie mee moet stoppen, zeker niet als jbpm eerder geen klachten gaf is het mogelijk ook niet nodig. Veel succes komende dagen!
Klop, ze zal het hebben, wel in mindere mate dan haar zus, maar ze heeft geen klachten nu met de jbpm. Vandaar dat ik zo stellig zei dat dat het niet is, daar drinkt ze nu niet zoveel door in ieder geval. Dankje!