enorme krampen en al een week zeurende pijn

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Bekkiiee, 7 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bekkiiee

    Bekkiiee Lid

    7 okt 2014
    78
    16
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    hoi allemaal ik ben morgen 5 weken zwanger van m'n 3de kindje

    Sinds een week een zeurend gevoel onder in m'n buik, dit zou de groei van m'n baarmoeder kunnen zijn dat weet ik. maar vanmorgen plots uit het niets heftige krampen niet normaal, ben na de wc gegaan en kon voor de grote boodschap maar krampen namen niet af, naar boven gelopen en gaan liggen, met een half uurtje nam de ergste pijn af, maar tot op heden blijft die zeurende pijn die ik al had vanaf het begin. iemand die die extreme krampen herkent? daar maak ik me toch wel heel erg druk over. ik heb verder geen bloed verlies wat me ergens moed geeft maar voel me niet gerust door die krampen vanmorgen
     
  2. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.014
    5.106
    113
    Hevige krampen zonder bloedverlies was bij mij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap...

    Ik had dat met 6 weken, paar uurtjes heel heftig, na warme kruik en liggen nam het af. Pijn is zelfs helemaal weggegaan en een week later kwam het in volle hevigheid terug. Toen was mijn eileider al gescheurd, had ik een inwendige bloeding en ben ik met spoed geopereerd.

    Dus bij zulke hevige pijn, zou ik zeker de vk bellen. Ze kunnen een echo maken waarop misschien nog geen kloppend hartje zichtbaar is maar waar wel gecheckt kan worden of er iets ín je baarmoeder zit en niet erbuiten.

    De termijn waarop je klachten krijgt bij een bbz hangt af van de plek waar het vruchtje zit, in het smalste of een wat breder gedeelte van je eileider. Dit kan variëren tussen ongeveer 5 tot 8 weken.
     
  3. Bekkiiee

    Bekkiiee Lid

    7 okt 2014
    78
    16
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ik heb de vk gebeld maar die zei ik moet afwachten, de ergste kramp nam na een half uurtje af en sinds dien (uur of 7.00) geen extreme pijn meer gehad, soms een beetje zeurend maar niet pijnlijk meer.
     
  4. Jollyjoy

    Jollyjoy Lid

    5 apr 2021
    59
    23
    8
    Vrouw
    Wij zitten een beetje in t zelfde schuitje denk ik..
    Je kunt mijn topic lezen 'zwanger maar bang dat t niet goed is'.
    Bij mij komt en gaat de pijn nu een beetje en wordt niet meer zo heftig als die eerste keer. Volgens de vk-assistente kan t wel bandenpijn zijn en moet ik me er maar niet te druk over maken.

    Maar dat is natuurlijk wel heel makkelijk gezegd. Mij herinnert t ook aan de bbz die ik in 2017 heb gehad. Al voel ik de pijn nu ook af en toe aan de andere kant wat dan wel weer meer op bandenpijn lijkt te wijzen.. of misschien is dat wishfull thinking?

    Laten we samen hopen op goed nieuws bij de echo's :thumup: wel of geen bloedverlies zegt ook niet persé iets over bbz of niet trouwens.. want ik had voorafgaand aan mijn bbz heel veel bloed verloren. Ik dacht daarom dat ik gewoon ongesteld was en ging naar de huisarts omdat ik zoveel meer bleef bloeden dan ik gewend was en een zeurend pijn in de lies had. Die plande me in voor een echo na het weekend maar diezelfde avond was het helemaal mis en bleek na doordrongen dat mijn eierstok opengeknapt was door t groeiende vruchtje.

    Naar verhaal in deze context maar mijn punt is dus: wel bloed, geen bloed zegt dus niet alles. Zolang we t niet weten maar proberen positief te blijven!
     
  5. AmberB

    AmberB Lid

    17 apr 2021
    27
    16
    3
    Vrouw
    @Bekkiiee Het is inmiddels twee weken verder. Hoe is het nu?
     

Deel Deze Pagina