Hallo allemaal, Ik twijfel al een tijdje om over te stappen op de Forte voeding. (Van kruidvat merk die gebruik ik nu ook) Kan ik dit gewoon zelf proberen of moet ik dat echt overleggen met het cb? Mijn zoontje is al ongeveer 8100 gr een flinke jongen dus. En sinds een week of 2 heeft hij zelfs moeite om 3 uur tussen de fles te laten. En voorheen sliep hij snachts van 7 tot 7 maar sinds ruim een maand word hij steeds vroeger wakker , wisselend tussen half 4 en 5 uur. Hij kreeg eerst 4x200ml en sinds een poos 2x 200ml en 3x180ml omdat ik dacht dat hy rustiger zou zijn als hy vaker kon drinken. Overdag is hij vaak heel snel ontevreden en hangerig en slapen gaat overdag ook moeizaam. Ik wil hem niet overvoeden en over de 1 liter gaan vandaar dat ik dacht om over te stappen of om het te mengen. Naast zijn 5 voedingen krijgt hij namelijk nog regelmatig 30/60cc omdat hy anders niet in slaap valt. Groentehapje zijn we 2 weekjes mee bezig maar ik merk daarmee geen verschil. Gr jes12
Onze baby was ook zo hongerig en wij kwamen ook vaak over de liter (volgens de cb arts was dit trouwens geen probleem). We zijn toen zelf overgestapt op forte voeding zonder te overleggen. Het is jouw kind dus jij bepaald wat je hem wilt geven en wat voor jou goed voelt. Je kan natuurlijk altijd om advies vragen. Wij hebben een week gemengd en toen helemaal over gegaan. Hier werkte het goed. Hij liet op eem gegeven moment 4 uur tussen zijn voedingen en was tevreden. Wij zijn geloof ik met 2/3 maand gestart met forte. Mijn zoontje is ook zo'n flinke vent (nu bijna 10 kilo). We zijn nu met opvolgmelk trouwens over gegaan op Standaard 2 en dat gaat prima dus hij heeft nu geen forte meer nodig. Succes!
Wij zijn toen mijn dochtertje 2 weken oud was al overgegaan op Forte voeding van Nutrilon. Ik heb toen wel het CB gebeld om te vragen of dit mocht en dit was geen probeel. Ze zou hier ook niet ''dikker'' van worden, het zou haar alleen meer een vol gevoel geven, inmiddels is ze 3 maanden oud en drinkt ze nog steeds Forte voeding en dit gaat prima!