Zwanger en onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door pepepe, 10 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier zijn uiteraard al vele topics over geschreven en ongetwijfeld zal ik niet de laatste zijn.

Afgelopen januari waren we een jaar bezig en aangezien we nog niet zwanger waren, zijn we bij de huisarts geweest. We zijn doorverwezen naar het ziekenhuis en daar bleek dat mijn man zwak zaad heeft (valt mee, maar maakt de kans natuurlijk kleiner dan normaal).
    Ook heb ik een HSG gehad (halverwege april) en daaruit bleek dat één van mijn eierstokken verstopt zit.

Maar ondanks dit, zijn we zwanger! Ik had het al helemaal niet meer verwacht (we zouden volgende maand het IUI traject ingaan), maar op 30 april heb ik een zwangerschapstest gedaan en dus zwanger.
    Op 17 mei (ben dan bijna 7 weken) hebben we een echo en ik vind dit heel spannend.

Zal het goed zijn? Waarom nu opeens wel? Is die HSG niet 'slecht' om zo snel zwanger te zijn. Mijn gynaecoloog zegt dat het niet slecht is, dat we gewoon gelijk weer mochten vrijen. Maar op internet lees ik op verschillende fora dat anderen zeggen dat het juist wel slecht is. Artsen die adviseren om die maand over te slaan en dergelijke.

Ik ben er continu mee bezig. Mijn borsten voelde ik in het begin heel erg, nu maar weinig. Gisteren was ik een beetje misselijk en was ik daar zelfs blij om! Toen de schoonmaker langs kwam op mijn werk, vond ik het zo stinken dat ik bijna moest overgeven. Dit soort dingen lees je dus ook en dat is dan een bevestiging.

Vandaag voel ik dan weer weinig. Niet misselijk geweest, nergens last van (op een klein beetje gevoelige borsten na dan). Maar verder ook geen signalen dat het niet goed zou gaan (geen bloedverlies oid).

Ik ben dus misschien wel onterecht nerveus en kan daarom ook niet echt genieten dat ik zwanger ben! Grrrr... Hoop dat ik op 17 mei wat zekerheden krijg!!!

Anderen met deze ervaring of met tips voor mij?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wat fijn voor jullie dat het toch spontaan is gelukt!!

Ik herken het wel hoor, ik kon ook pas opgelucht ademen na de eerste goede echo! Zeker bij deze baby, toen kreeg ik op vrijdagavond bloedverlies en mijn echo was pas op donderdag erna. Wat was ik blij toen ze in het zh een echo hadden gemaakt en we een kloppend hartje hadden gezien.

Tot die tijd: probeer zoveel mogelijk druk bezig te blijven, dan heb je geen tijd om te stressen. ;)

3. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, klopt.

Waar ik ook vrees, omdat juist rond de datum van de echo het hartje zal gaan kloppen, dat het dus nog niet klopt. En dat ze bijvoorbeeld verder niets vreemds zien en dus een week later terug moet komen.

Dat dit dus alleen zo was omdat de echo zo vroeg was...

Snap daarom ook niet waarom ze de echo niet een week later gepland hebben... Vanaf week 7 gaat het hartje kloppen en ik moet een paar dagen voor week 7?

4. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

soms klopt het hartje al rond de 6 weken. dus misschien dat je toch wat gaat zien.
    ik wil je heel veel succes wensen. erg vervelend die spanning erbij, helemaal omdat het eigenlijk al een kleine wondertje op zich is dat het spontaan is gelukt!
    maar toch nog gefeliciteerd!!:D:D

5. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap. ik snap je onzekerheid heel goed en zeker omdat jullie er zolang over gedaan hebben om zwanger te worden. maar je moet maar zo zien de een hangt hele dag boven de pot van de misselijkheid en de ander heeft nergens last van ik had bijvoorbeeld alleen last van wat pijnlijke borsten maar dat was ook over na 7 weken en ik was wat meer moe maar voor de rest voelde ik me hartstikke goed en had ik nergens last van aan de ene kant heel fijn maar aan de andere kant maakt het je onzeker en ga je zelfs denken ben ik wel echt zwanger. ik had met 6 weken en 2 dagen een echo en bij mij klopte het hartje toen al. veel succes

6. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Super gefeliciteerd! Fijn dat het toch nog spontaan gelukt is! Ik herken je angsten ook. Ik ben bij deze zwangerschap om de een of andere reden heel erg bang dat het hartje niet zal kloppen. Morgen eindelijk de echo dus ga er met goed vertrouwen vanuit dat dan de onzekerheden zullen overgaan! Geniet van je zwangerschap!

7. Knuffel

Knuffel Fanatiek lid

1 dec 2009
    4.585
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Ik dacht even dat ik een topic gestart was, maar het zelf niet meer wist (en uiteraard onder een andere naam).:D:D:D
    Wij zijn in januari via de HA bij de gyn terecht gekomen, we waren toen ruim een jaar bezig. Het zaad van mijn mannetje bleek slecht, ik heb pas een HSG gehad en heb op koninginnedag positief getest. Als het nu niet gelukt zou zijn zouden we in juni met IUI gestart zijn.....:$:$
    Als je nu ook nog gaat vertellen dat jij ook 35 jaar bent dan wordt het bijna eng, zoveel overeenkomsten:p:p:p

Maar zwanger worden na een hsg is helemaal niet slecht hoor!! Het is zelfs zo dat een hsg vruchtbaarheids-"bevorderend" werkt. Dit omdat alles "doorgespoeld" was. Onze gyn wilde juist om die reden na de hsg nog even wachten IUI om de natuur de grootste kans te geven om zijn werk te doen (en terecht naar blijkt nu, zowel bij jou als bij mij:D:D).

Meis van harte gefeliciteerd!!!! En die onzekerheid is heeeeeel herkenbaar!

8. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap! :)

Je onzekerheid is héél herkenbaar, ook vanaf deze kant! Ik was de eerste paar weken heel onzeker, want ik was bijna niet misselijk of wat dan ook. Alleen had ik hele pijnlijke borsten, maar dan ook nog niet elke dag! Ik was zó blij toen we onze echo hadden gehad en alles goed bleek te zijn!
    Zelfs voor een paar weken was ik nog onzeker voor onze 20-weken echo! Het leek net of ik ons kleintje niet meer voelde! Die 2 dagen wachten tot aan de echo duurden voor mij héél lang, maar uiteindelijk zagen we een volop springend kleintje! :)
    Mijn ervaring is dat als je je echt gaat focussen op; voel ik nog wel wat, enz. je het juist niet voelt! Ik deed/doe dit zelf ook hoor, dus snap je 100%, maar probeer je gedachten te verzetten en af te wachten tot aan de echo!
    Geniet lekker van jullie zwangerschap en heel veel plezier straks met de echo! :)

9. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap.

Die onzekerheid heeft bijna elke zwangere vrouw. Is heel normaal. Je beschermt je kindje en maakt je zorgen. Zelf ben ik ook erg onzeker geweest. Ik had de eerste echo met 10wkn en dan ben je zooo blij. Na een paar dagen sloeg de onzekerheid weer toe.... 2 weken later het hartje gehoord...Oh gelukkig dacht ik.... na een paar dagen weer onzekerheid.... een combitest gehad... was helemaal goed. Ons kindje bewoog heel erg....
    Een vriendin zei het al....tussen de echo's en controles hou je iedere keer onzekerheid..... Uiteraard geniet ik wel van de zwangerschap.
    Succes met de 1e echo.

10. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meis ik snap je heel goed. Ik ben spontaan zwanger geraakt, waren er nieteens mee bezig en toch ben ik onzeker. Ik heb mijn eerste echo gehad met 6w6d en het hartje klopte toen. Dit was een inwendige echo maar de dag erna konden ze het via een uitwendige echo ook al zien kloppen bij de VK. Dus waarschijnlijk was het hartje al veel eerder gaan kloppen.

Dat onzeker zal vast nog wel even blijven. Moet zeggen dat het nu iets minder geworden is nu ik het hartje met 11w2d nog eens heb zien kloppen maar dat was al de zoveelste echo aangezien ik er om de 2 weken een heb. Het hoort er gewoon bij denk ik en vooral in de eerste periode.

Wat de kwaaltjes betreft. Die zijn bij mij ook de ene week duidelijker dan de andere. Soms doen mijn borsten pijn, soms ook weer niet. Ik kan 2 dagen achter elkaar misselijk zijn en dan weer een week niet. Dat wil dus helemaal niks zeggen.

Hoop dat je hier iets aan hebt.

11. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Knuffel, haha, dat is wel erg toevallig zeg! (33 jaar ben ik :) ). Wanneer hebben jullie de eerste echo?

@Tetta, wat is de reden voor elke twee weken een echo als ik vragen mag? Ik vraag mij nl af of als bij mijn eerste echo alles goed is, ik weer bij 12 wk terug mag komen, of dat ze mij ook om de twee weken willen zien...

12. pepepe

pepepe Lid

10 mei 2011
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag de echo gehad en het hartje klopte!

De embryo is 6,8 mm lang en alles was zoals het hoorde...

Ben erg blij!!!

Deel Deze Pagina