nog altijd niets hoor, nog potdicht haha volgende week woensdag op dageenheid voor een monitoring, dan zien we wel verder. nog eventjes geduld... wat wel wat ambetant wordt is dat ik dagelijks 10 sms'n krijg om te vragen of ik nog niet bevallen. da verveelt om den duur wel, als ik bevallen zal ik hen dat echt wel laten weten hoor, dat snappen die precies niet...
ja erg he.....iedereen zit er nu op te wachten!! En straks als ze even niks horen denken ze gelijk die is bevallen!... Jammer dat er nog nis is gebeurd maar nu kun je wel nog even de tijd nemen om van je buik te genieten en uitslapen en niks doen enz...... Dus genieten nog maar!!
Ja het niks doen is wel leuk, zal binnenkort wel veranderen wat ik toch wel een beetje eigenaardig vond is dat de VK niet gevoeld heeft of ik al dan niet opening heb. Is niet nodig zegt ze, maakt toch geen verschil uit. ik dacht toch dat als je aan je datum komt dit ze wel standaard checken, niet dus! zoals ik al zei is het iemand die in alles zeer gerust is. bloeddruk is wat hoger dan anders, 147/87, had wat proteïnen in urine, kan allemaal gene kwaad. zoveel te beter natuurlijk, maar té gerust is toch ook niet goed? de fundushoogte werd gemeten door een studente wroedvrouw, die mat maar 31 cm, vorige keer was het 33 cm, dus 2 cm minder, of ze dit goed gedaan heeft, weet ik niet, maar de VK zelf zei dat dit kon doordat beebje mss ingedaald is en de buik dus gezakt is, zijzelf heeft niets nagemeten. bij een eventuele volgende zwangerschap laat ik mij toch volgen door een gynaecoloog hoor, goed geweten!
ja maar dat is vreemd!! Strippen kunnen ze juist pas als je al ontsluiting hebt dus even checken is niet erg.. En ik heb pre-eclampsie gehad en dat is niet goed hoor....dus hoge bloeddruk enz...altijd in de gaten houden... Maar in principe moe je gewoon de natuur afwachen dat wel...en checken voor je ontsluiting doen ze in ned nooit....
hier ben ik alweer. ben dus ondertussen bevallen van Simon. Donderdagnacht om 5u zijn de weeën begonnen, om 8u was ik in het ziekenhuis en om 10u was hij er al. het is dus heeeeel snel gegaan. is geboren met een ferme knip en vacuumpomp omdat hartslag fel daalde tijdens de weeën. onze jongen is voldragen maar is wel dysmatuur, 46 cm en 2.2 kg, hij heeft 2 dagen op neonatale gelegen ter observatie, om temperatuur enzo in de gaten te houden. maar na 2 dagen mocht hij bij mij op de kamer en is hij mee naar huis gekomen dinsdag. ik moet hem hier thuis wel nog extra inwikkelen in dekentjes omdat hij snel zijn temp verliest door zijn licht gewichtje, maar doet het voor de rest heel goed. hij eet goed en slaapt veel. zijn. apgar-score was 10-10-10, dus heel flink. voila, dit is mijn verhaal, eindelijk ben ik mama... groetjes
super meid gefeliciteerd!!!!! Eindelijk is hij er dan! Geniet maar van je kraamtijd die is heel bijzonder en hectisch. Het is nu even herstellen want waarschijnlijk ben je flink ingeknipt he, ik heb zelf bij de eerste ook een vacuumbevaaling gehad dus weet dat het even pijnlijk is. Maar je kindje maakt alles weer goed he!! Welcome to the club!!!
merci meid! tis ne vrij braven, eten en slapen soms last van krampjes, maar welk babietje heeft dat eens niet? het is idd hectisch, weet soms niet wat eerst doen. ik heb nogal last van mijn maag dat wel, ik kan niet zo veel eten, mijn maag zit direkt vol, raar hé. de dag van de bevalling heb ik koorts gehad, ik voelde mij echt zo raar en ik had rillingen. van de arbeid zeiden ze in de kliniek, zou wel kunnen he. mss daarmee dat ik me nu nog wat suf voel, heb ook bloedarmoede nu en ijzertekort, moet supplementen nemen. niet verwonderlijk dat ik mij nu zo slap voel he. en k heb hier al veel te veel gedaan, dag dat ik thuis kwam liep ik direkt te winkelen... maar alle zal wel beteren zeker?
geen idee meid heb ik niet gehad koorts enz.... Wel gaat nu alle inhoud van je buik terug op de plaats en dat kan even vervelend zijn! En dat het even hectisch is heel normaal en dat is de eerste maanden even normaal! Heerlijk he mama zijn!!
mama zijn is leuk ja, dat geborgen gevoel zo hé, maar je ziet dat kind doodgraag, té graag mss, en in het begin ben je zo onzeker hé, zo van: krijgt hij wel genoeg eten, is hij proper genoeg, is hij content... maar k denk dat dat wel goed komt met den tijd, k ben nog maar een week bevallen, ik moet nog wat wennen hé. en dat hectisch: tja, dat is zo, maar tegelijkertijd vliegen de dagen wel voorbij uiteraard. en zo is hij rap wat in gewicht toegenomen, zal ik me toch ook wat zekerder voelen, want 2.2 kg is echt wel heel weinig als voldragen baby.
Ja druk maken hoort erbij en zal ook blijven hahahaha....be normaal erg nuchter maar als het om mijn meiden gaat maak ik me heel snel druk! Maar kan me voorstellen dat jij je snel druk maakt nu hoor is ook niet niks.... Ja is idd weinig he....was er geen reden gevonden hiervoor? Was de 20-weken echo gewoon in orde dan kwa gewicht? Geef je fv of bv? En meestal komen ze vrij snel bij hoor...
ik geef flesjes, hij drinkt nu al 70-80 cc, toch flink hé alle echo's waren normaal, het ging zowiezo geen hele grote worden, maar zo klein hadden ze niet verwacht. niet aan te doen,ben blij dat hij goed eet en slaapt, zo komen ze het snelste bijhé.
en hij blijft het goed doen hoor, is al 330 gr bijgekomen sinds zijn geboorte, toch flink hé. hij drinkt soms al flessen van 100 à 110, k ben wel blij hoor nu.
super hoor!! Goed hoe ze dat toch allemaal vanzelf doen he...en dat het gewoon goedkomt! Ik moet morgen naar het zk naar een kinderarts....we gaan even voor de zekerheid haar hoofdje laten checken want deze groeide wat minder. Maar we zijn woensdag nog even naar het cb geweest en gelukkig was het nu weer goed gegroeid...dus zal vast wel goed zijn. Maar zorgen maak je je toch he als moeder.....
oh ja zeker en vast, je wilt maar 1 ding en dat is dat je kind gelukkig is op alle gebied. is toch zo nee?
jazeker! Maar alles was gelukkig in orde....pfffieuw... Ja zo zie je maar weer hoe blij we mogen zijn dat alles in orde is met onze kindjes!