Tuinieren met budget

Discussion in 'De lounge' started by Zwollywood, Mar 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

Dec 5, 2011
    659
    0
    0
    Nu het weer lekker wordt is het echt tijd om aan de tuin te gaan werken!

Die van ons is nu een waar slagveld en totaal ongeschikt voor ons zoontje. En voor ons ;). Er liggen kiezels en het pad en terras bestaan uit bij elkaar geraapte tegels. Achter in de tuin ligt alles hoger dan voorin, slaat nergens op. Overal missen er tegels waar ik geheid drie keer in de week over struikel en mijn zoontje vijf keer. Kortom: we gaan alles eruit halen en helemaal laten betegelen ( op een strook gras na). Maar we willen er niet veel geld aan uitgeven! Niet omdat we het niet hebben maar omdat we het gewoon zonde geld vinden ( huurhuis).

Zijn er misschien tips en trucs om de kosten laag te houden? Ik las bijvoorbeeld dat je op marktplaats klussen kunt plaatsen en tegels kunt vinden. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Wat zijn nog meer leuke budget tips om je tuin mee op te knappen? Te decoreren? Enz enz enz :D

2. mamavd

mamavd Fanatiek lid

Jan 10, 2011
    1,598
    0
    0
    vind altijd dat action wel leuke goedkope dingen heeft voor decoratie heb een heel leuk ding voor buiten met kaars er in voor 5 euro en bloembakken voor aan de muur voor 2 euro :)

heb daar ook graszaad gehald voor ong 4 euro dacht ik is voor 50m2

3. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Als je geld wilt besparen op de tuin;

- geen klus plaatsen op mp, maar zelf doen
    - bestrating hergebruiken of gratis partijtje van mp
    - veel gras, idd bij de action kost het bijna niets
    - accesoires niet tot minimaal, is niet functioneel maar kost wel geld.

4. pinguin

pinguin Bekend lid

Apr 8, 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij hebben onze hele tuin betegeld met gratis tegels!
    ik had vorig jaar een oproepje op mp gezet en zo hebben we hier in de buurt allemaal gratis tegels gekregen!
    is wat moeite; tegels zelf er uit halen, in de kar doen, thuis weer uit de kar maar het is het waard!
    van sloophout heb ik bloembakken getimmerd, bij de action potten gekocht, aanbiedingen met potgrond in de gaten houden etc etc
    ik maak er ondertussen een hobby van om alles of heel goedkoop te kopen of gratis te krijgen!
    we gaan dit h=jaar de voortuin weer aanpakken en ik heb mezelf een budget gesteld van €50,- en dat is incl bloemen/ plantjes!

5. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier volgens mij voor 150 euro onze tuin een paar jaar geleden gedaan.
    Bestraat met onze oude tegels. Buurman is strater en heeft het gratis gedaan.
    Alleen wat palisadebanden aan hoeven schaffen. Hier een klein strookje gras, ideaal voor een glijbaantje. En aan de achterkant van de tuin 2 stroken tuin voor fleurige bloemetjes in de zomer.
    Verder wat grote bloembakken en bakken aan de muur.

6. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Planten kun je heel makkelijk stekken.
    Kijk dus rond bij familie en vrienden en vraag om een klein stekje. Binnen de kortste keren is dat stekje al lekker groot.

Bedenk wel dat gras heel veel onderhoud nodig heeft! In de zomer kan je soms wel 2 keer in de week maaien. En je moet verticuteren, en kalk en mest stooien, bijzaaien...

Heel makkelijk te stekken planten zijn bijvoorbeeld klimop en aardbeien. Als je in de buurt woont mag je ze zo komen halen! :)

Tegels geven ze heel vaak gratis weg, kijk eens in je plaatselijk snuffertje of op mp of gratisaftehalen.

En echt besparen doe je door alles zelf te doen!

Share This Page