Sudo crème helpt niet. Het is vochtig, rood en groot. In nek hetzelfde. Het kan niet vd melk zijn, daar zijn we heel secuur in. Wat kan het zijn? Toch maar even naar de dokter denk ik.
Zou er ook even naar laten kijken. Misschien beetje babyolie op een watje? Dit gebruik ik altijd op advies van mijn moeder.
ik denk dat het een schimmelinfectie is... elke morgen ga ik met een nat doekje achter mijn zoon zijn oortjes dan blijven ze steeds proper
Ik gok op een schimmelinfectie, heeft mijn kleine man ook gehad.. 2 keer per dag met daktarin smeren en af en toe tussendoor met sudocreme Maar ik kan het natuurlijk niet zien, dus misschien maar even langs de dokter.
Mijn baby heeft ook heel snel smetplekjes. Ook achter de oortjes is het snel stuk. Ik maak het meerdere keren per dag schoon zonder zeep (droogt de huid uit) Dan droog ik het goed af en gebruik ik bepanthen. Als er geen plekjes zijn achter haar oor dan maak ik het 1 keer per dag schoon en doe ik er alsnog een beetje creme achter. Sudocreme werkte hier ook niet. Met bepanthen was er heel snel verbetering en na een dag waren de plekjes weg. Als het niet werkt, even naar de huisarts.
Finn had wel vaak smetplekken, hij had echt een plooi achter zijn oortjes, en na het douchen maakten we het dan niet goed droog. Het stonk wel enorm, zo kwam ik er achter (en voelde ik me enorm schuldig!!) Maar als het groter is, denk ik niet dat dat het kan zijn.
Micinazolnitraatcreme (bv Kruidvat eigen merk) smeren, beetje mengen met sudocrem oid werkt ook goed, dan blijft het wat beter zitten. En blijf nadat het weg is ook zeker nog een week smeren met miconazol, anders heb je kans dat het heftiger terug komt. Verder idd écht goed afdrogen na badderen of bv na spugen, ik smeerde ook na ieder badje preventief een beetje sudocrem achter d'r oren (nu ze groter is, is het niet meer nodig; het droogt nu veeel makkelijker dan bij die heel kleine oortjes).
Als het een schimmeltje is! Echt eerst laten checken bij de HA, hier vanachter de computer is het onmogelijk te zeggen wat het is. Is het een schimmel, dan helpt die creme inderdaad wel goed.
Bij mijn dochter was het ook eczeem. Dus voor het beste antwoord denk ik gewoon naar de HA. Wat wij ook smeerden hielp allemaal niets. Beste was 3x per dag deppend droog maken en goed bijhouden.
Smetplekken..? na het badderen even deppen met wat maizena ..doen we hier ook dit neemt het vocht op. Werkt perfect!
hier ook een meisje met een lekkere dubbele onderkin die snel smet... elke dag wassen zonder zeep en goed drogen, en dan wat wecesin poeder erop (je maakt bij lange na geen potje op aan die navelstomp). Wel eerst bij je kindje weg poederen op je vinger en dan smeren, het is echt niet goed als ze t poeder inademen... als t toch een beetje rood is wat bepanthen.
Ik kreeg uiteindelijk hormoonzalf van de huisarts, die ook niets deed. Pas toen we bij de KA sterkere hormoonzalf kregen, ging het over hier.
Mijn eerste ingeving was ook exceem door misschien wel een allergie. Schoon houden en daarna vooral droog houden. Weet niet of hij lang haar heeft maar haren zou ik er ook niet laten zitten.
Nee! niet te veel opsmeren natuurlijk.. Wij kregen de tip van de kraamhulp, werkt perfect en veel goedkoper dan babypoeder..
Meisje gaat heel weinig in bad omdat ze echt een heel moeilijk huidje heeft. Extreem droog, veel hardnekkig berg, soms exceem op gezichtje. Ik probeer te steeds weer droog te houden met tissues maar het blijft vochtig en kapot. Vrees voor exceem. Kan hrmoonzalf geen kwaad bij baby?
Eczeem door laten zeuren kan meer kwaad. Bovendien hoef je hormoonzalf niet altijd permanent te gebruiken. Wij kregen een smeerschema mee, waarbij je elke keer een dag langer ertussen laat en kijkt met welk smeerschema je toe kunt. Hier bleek uiteindelijk de eczeem direct veroorzaakt te worden door een koemelkallergie, (komt niet heel vaak voor dat er echt een heel direct verband tussen zit), en bleef het weg als we het dieet goed op orde hadden. Eczeem is een ontsteking van de huid en voor je kindje heel er onprettig om voort te laten bestaan. Mensen die ik ken die weten wat jeuk en heftige pijn is, zeggen altijd dat ze liever pijn hebben dan jeuk....