Enorme pijn met naar de wc gaan

Discussie in 'Gezondheid' gestart door LW85, 24 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    T/m week 25 heb ik enorme obstipatie gehad, kon maar met moeite naar de wc en er zat vaak een dag of 3 tussen.

Sinds 2 weken ga ik weer elke dag 1 of 2x, maar jeeetje wat heb ik een pijn in mijn buik dan. Het begint met een zeurend gevoel onderin, voor mij het seintje dat ik moet. Maar zodra ik zit gaat het los qua krampen. Als messteken in mijn onderbuik en echt een enorme druk/spanning. Dit is nu al 2 weken elke dag zo :(

Iemand hier ervaring mee, en is er iets tegen te doen? Kan het maandag aan de gyn vragen want dan heb ik een afspraak.
    Ontlasting is verder niet dik/hard en ook niet te dun, gewoon normaal zoals het voor de zwangerschap ook was.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Herkenbaar. Mijn darmen reageren heel sterk op alle vormen van stress of spanning, en de zwangerschap is ook een reden om van de rel te zijn.

Hier helpt goed blijven drinken wel iets. En ik heb kruidenthee met munt en melisse, daar drink ik 's ochtends een kop van en dat kalmeert de boel een beetje.

Je hebt het alleen als je naar het toilet gaat? Dus tussendoor geen krampen of winderigheid?

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Helaas herkenbaar, ik had ook veel pijn en kon moeilijk gaan terwijl de dikt normaal was. Ik had ook heel veel blaasontstekingen dus dat zalniet geholpen hebben.
    Het ging pas over net 1 dag voor de bevalling, toenkon ik in eens normaal naar de wc

4. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    @Nescio: Het is echt alleen tijdens het naar de wc gaan, heel apart, zit echt met tranen in mijn ogen en dubbel op de wc.. Drinken doe ik meer dan genoeg (kom sowieso aan de 3 liter aan spa rood/water en dan nog melk, en soms wat fris).
    Heb ook geen last van winderigheid of krampen tussendoor.

@Owly: Kon jij helemaal niet gaan? Ik kan namelijk elke ochtend en soms nog een keer einde van de ochtend dus het is geen obstipatie ofzo..

5. Doeline

Doeline Actief lid

23 okt 2016
    301
    39
    28
    Ik heb het ook al mijn hele zwangerschap. En heb van alles geprobeerd. Ik drink heel veel en heb uit Amerika probiotica pillen bestellen en sindsdien gaat het stukken beter. Hopelijk helpen die ook bij jou.

6. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Kunnen ook je banden zijn. Dat zijn ook zeer scherpe pijnen tijdens de ontlasting.

7. Elsje17

Elsje17 Lid

5 mrt 2017
    29
    0
    1
    NULL
    NULL
    Heb je macrogol al geprobeerd? Dit hielp bij mij heel goed. Het zorgt ervoor dat je ontlasting vloeibaar wordt en maakt het makkelijker.

8. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    ^^ of movicolon. Gebruik ik al sinds mijn 8e ofzo en momenteel ook wat vaker omdat ik als ik niet elke dag ga, dood ga van de buikpijn (ook wanneer mijn ontlasting 'normaal' blijft bij eens in de 2 dagen). Alsof mn darmen echt plek moeten maken en zich verplaatsen..

Deel Deze Pagina