Ervaring gevraagd bevalling ziekenhuis Lelystad, Heerenveen of Sneek

Discussie in 'De bevalling' gestart door Margha, 4 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    In eerste instantie had ik zoiets van dat ik thuis wou bevallen. Maar ik neig nu toch steeds meer naar het ziekenhuis, ook omdat we op ongeveer 30 min of zelfs iets meer er van af wonen. Nu kan ik dus kiesen tussen Lelystad, Heerenveen of sneek. Met alle drie geen ervaring. Nou had ik wel gehoord dat je in Lelystad een eigen kamer met douche en toilet heb. In Heerenveen heb je ook een soort van eigen kamer. Van sneek zou ik het echt niet weten. Ik ben opzoek naar ervaringen, vind het toch best lastig.
    Bedankt alvast.

2. AmvTristan

10 apr 2013
    41
    0
    0
    voor me kleine mannetje zorgen en wachten op de vo
    NULL
    Hallo,

Ik heb ervaring met leystad.
    Ben er al 1 keer bevallen en dat is goed gegaan (ingeleid) 8 uur gel gekregen 12 begonnen de weeen 1 uur vliezen gebroken en om 22.12 was me zoontje er.
    Er is inderdaad een eigen kamer best ruim met een douche toilet in de kamer (wel aparte kamer in de kamer) maar je hoeft er dus niet uit.
    Aardige verpleging en voor de mannen is er een tv op de kamer ook wel lekker ... mijn mocht niks doen bij mij dus die heeft in het begin tv gekeken.

En ik hoop er binnen nu en anderhalve week weer te bevallen.
    Vorige keer gekozen voor het ziekenhuis .. ingeleid op verzoek en nu loop ik vanwege me schildklier daar onder controlle.

Sucses met kiezen.
    Ik ben erg tevreden over lelystad.

3. koek

koek Actief lid

23 mrt 2012
    311
    37
    28
    NULL
    NULL
    waarschijnlijk wonen we in hetzelfde gebied ;) ik ben uiteindelijk bevallen in Sneek, vanwege meconium houdend vruchtwater. Lelystad wou ik niet, mijn beste vriendin werkt in sneek dus de keuze puur daarop gebaseerd...

Ik vond sneek een prima ziekenhuis, prettig personeel etc. Man mocht blijven slapen na de bevalling, hadden een kamer voor onszelf. wat ik heel handig vond was dat dat ik nadien in E.oord. naar de gynecealoog kon voor controles etc ( complicatie, van te voren niet over na gedacht, achteraf toch handig)
    Ik meen mij te herinneren dat ik een keer eerder in soort gelijk topic heb gereageerd, mss kun je dat vinden en helpt dat met je keuze te maken?
    suc6, alhoewel ik denk dat het uiteindelijk weinig uitmaakt welk ziekenhuis je kiest....

4. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Ik woon ook in hetzelfde gebied. Heb gekozen voor Heerenveen en ben daar erg blij mee! Superlieve verpleging, netjes en schoon zkh. Tis een wat kleiner zkh en daardoor erg rustig wat ik erg prettig vind. Ze hebben in H'veen ook kraamsuites, daar heb ik 2 nachten geslapen met mijn vriend. Is tegen betaling maar voelt wat huiselijker daar. Ze hebben open avonden, in juli is de volgende geloof ik.

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Bedankt meiden. we willen even een kijkje nemen bij een open avond om even een indruk op te doen. Ik heb gelukkig nog even om te beslissen. Ik denk dat we eerst even in Heerenveen gaan kijken en zal me even op gaan geven.

Baibey. Heftig zeg jou verhaal. Klopt het dat je in Heerenveen een eigen douche en wc tot je beschikking hebt?

Koek. Is inderdaad ook wel weer handig dat je voor controle in E'oord terecht kon.

Amvtristan. Hopelijk verloopt het deze keer ook weer voorspoedig.

6. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Niet alle kamers hebben eigen douche en wc. De 2 pers kamers niet, de 1 pers kamers wel. Heb nu een 1 pers kamer maar heb 4 dagen een 2 pers kamer gehad waar ik ivm mijn bloeddruk constant alleen heb gezeten. Daar houden ze echt rekening mee. Heel fijn!

7. Liene

Liene Actief lid

23 feb 2011
    231
    0
    0
    NULL
    Aan het Tjeukermeer
    Hier ook goede ervaringen met h'veen. Bij mn eerste daar bevallen en bij mn laatste zwangerschap 4 nachten gelegen ivm voorweeen en zware blaasontsteking. Gelukkig twee weken geleden thuis mogen bevallen.
    H'veen vind ik erg prettig. Er wordt goed rekening gehouden met je eigen wensen, lieve verpleging, verloskundigen en ook gyeacologen.

Nog een voordeel, mijn man werkt in het ziekenhuis daar, dus kon smorgens komen koffie drinken en lunchen toen ik in het ziekenhuis lag. Ik had een 1 pers. Kamer, met eigen douche etc.
    Kraamsuites heb ik geen ervaring mee, maar hoor daar erg enthausiaste verhalen over.

8. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Helemaal mee eens!

9. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Fijn om te horen. Inmiddels aangemeld voor de open avond in september.

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik zou NIET kiezen voor Lelystad.

Ik ben ingeleid in Lelystad.
    De ontsluiting vorderde voor geen meter, dus heb er uiteindelijk 2 dagen gelegen.

In die 2 dagen is de toilet geen een keer schoongemaakt.
    Een plens vruchtwater naast mijn bed, daar werd door de vpk alleen een handdoek opgegooid en weg was ze weer.
    Ik heb uren in een met vruchtwater en bloed doorweekt bed gezeten, mijn man heeft de matjes steeds vervangen.
    Het eten was niet te vreten :p
    Ze hoogde mijn weeenopwekkers op, maar zette het niet in mijn status.
    Paar uur later zet ze in mijn status dat we ophogen van 8 naar 12 of zo, maar drukt niet op de knoppen van het infuus. Die was dus niet opgehoogd. Moesten alles zelf in de gaten houden :(

Vervolgens voor en sectio naar het AMC. Wat een verademing!
    Mijn bed werd steeds netjes verschoond, lag na de operatie alleen op een kamer met badkamer. Toilet werd goed onderhouden.
    Over het algemeen veel betere patiëntenzorg! Eten was heerlijk! :D
    Als ik ooit weer ga bevallen, ga ik proberen of er in het AMC een plekje is!

In Lelystad, weet ik van vriendin, lig je na sectio op een 4 persoonskamer :$
    Ik was blij dat ik in het AMC alleen op een 2 persoonskamer lag.

Dus, ik raad Lelystad echt af.

(overigens moet ik erbij zeggen dat de verloskundigen en de artsen wel gewoon oké waren :))

11. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Annedore. Och jee dat is geen leuke ervaring zeg.

12. Derbi

Derbi Niet meer actief

Ik heb nog geen bevallingservaring, maar sta onder controle in Heerenveen en ik ben super tevreden over het personeel daar. Persoonlijk, vriendelijk, lieve verloskundigen. Over een week of 3 krijg ik daar een keizersnede en ik kan niet anders zeggen dan dat ik het daar heel duidelijk krijg wat me te wachten staat. Ook hebben ze onlangs het keurmerk weer gekregen, wat mij toch ook wel een goed gevoel geeft. Al met al, Ik vind Heerenveen echt top! Sneek ken ik niet en Lelystad zou ik persoonlijk uit principe niet heen gaan omdat ik niet van Lelystad hou.

13. Baibey

Baibey Actief lid

29 sep 2012
    420
    0
    0
    Hahaha Derbi dat was ook onze motivatie om niet voor Lelystad te gaan! Wij wilden echt niet Lelijkgat als geboorteplaats van ons kind. Daarnaast is mijn vriend geopereerd in Lelystad en we hebben er geen goed gevoel bij gehad daar. Maargoed dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

14. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    We gaan eerst lekker in Heerenveen kijken. Ben benieuwd. Lelystad hebben wij eigenlijk ook niks mee om eerlijk te zijn.

15. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

7 feb 2013
    380
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier mijn 2 bevalling in zkh lelystad gedaan. Maar woon er ook helaas :D 5 min afstand dus eigenlijk geen keus haha

Kwam met 4 cm ontsluiting er maar toe voor pijnstilling en daar hebben ze mijn vliezen gebroken.
    Ze hebben er ruime verloskamers met idd eigen douch en toilet.
    Tv en een koelkast met drankjes die je kan pakken :)

Wat betrefd de matjes verschonen enzo , dat werd hier keurig gedaan
    En super lief personeel.
    Scheelde wel voor mij dat mijn oude vk nu in zkh werkt en dienst had

Ik vond het prettig ,

Als het lukt zou ik wel naar de info avonden gaan en kijken wat jij het prettigst vind.

16. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Toch nog een vraag. Wat houd het keurmerk precies in is dit iets wat andere ziekenhuis ook moeten hebben?

En mochten er toch complicaties komen en het is avond of nacht. Moet je dan niet als nog wachten tot er een arts uit zijn bed is gebeld?

17. Derbi

Derbi Niet meer actief

Kwaliteitskeurmerk dat het ziekenhuis aan de standaard voldoet. In principe zouden alle ziekenhuizen het moeten hebben. Er is altijd een dienstdoende arts aanwezig, zoals een gyn. laatst tegen ons zei:" we zijn een 24 uurs bedrijf" Ik krijg deze week een geplande ks. maar omdat een baby in stuit ligt moet ik als de vliezen breken of weeen krijg gelijk naar Heerenveen en daar is dan ook een team aanwezig om de ks te doen, ongeacht tijd, dag etc.

Tja, ik kan niet anders zeggen dan dat ik echt tevreden ben over Heerenveen tot zover. Met de controles ook, ik heb me nooit een nummertje gevoeld, er wordt uitgebreid tijd genomen. Waardoor je misschien tijdens de poli uren iets langer moet wachten, maar dat is het ook wel waard. En wat ik al zei, alles wordt heel duidelijk uitgelegd.Er is nog nooit iets gedaan of gebeurd waarvan ik niet wist waarom of hoe en wat. En wat ook al gezegd werd, het is een klein ziekenhuis en wat rustiger en dat merk je bij binnenkomst. En zo kan ik nog wel een boek schrijven over Heerenveen haha! Ik ben zo blij dat mijn kindjes Tjonkies worden :)

18. muppettje

muppettje Fanatiek lid

7 feb 2010
    1.510
    175
    63
    Dan heb je een top ziekenhuis uitgekozen..

Wij hebben bewust voor Heerenveen gekozen en niet voor Sneek.. Hoorden we alleen maar negatieve verhalen over.. Schoonzusje is daar 3 jaar terug bevallen van een tweeling.. Die was totaal niet tevreden hebben haar erg laten aanmodderen..

Heerenveen heeft vriendelijk en lief personeel.. Als je ergens mee zit 1 belletje en je kan gelijk komen!

19. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ooh thanks. Wel fijn dat er altijd iemand aanwezig is die kan handelen bij onvoorziene situaties. Mijn voorkeur gaat uit naar Heerenveen ook al moet ik er nog gaan kijken bij de infoavond op 3 september. Vrijdag moet mijn man in sneek zijn voor een operatie dus dan wil ik daar ook even info vragen.

20. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Ik heb even opgezocht wat het keurmerk inhoud en je kan ook zien welke ziekenhuizen dit keurmerk allemaal hebben.
    Voor de degene die het nog meer graag wil weten hieronder de link.

Stichting Kind en Ziekenhuis

Deel Deze Pagina