Onzekerheidje.... HELP!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smra, 11 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smra

Smra Lid

29 mrt 2014
    18
    0
    0
    Hoi lieve mama's to-be (of al mama's),

Ik ben momenteel bijna in m'n 30ste week van m'n zwangerschap. (eerste zwangerschap).

Alleen heb ik helemaal geen last van groeiende borsten of pijnlijke borsten :(
    Is dit iets waar is mijn zorgen over moet maken?????? Ben alleen een beetje bang met betrekking tot het geven van borstvoeding, wat ik zo graag wil :(

Graag hoor ik van jullie, jullie advies of reacties.

2. Queeny

Queeny Bekend lid

29 okt 2013
    891
    0
    0
    Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Een vriendin van me had tijdens zwangerschap helemaal geen symptomen, terwijl ik last had van lekkende plekken en zeurderig gevoel vanuit mijn oksels. We hebben allebei borstvoeding kunnen geven.

3. Smra

Smra Lid

29 mrt 2014
    18
    0
    0
    @queeny

Super lief! Dankjewel voor je reactie :)

4. cizmo

cizmo Fanatiek lid

26 jun 2012
    1.898
    4
    38
    Ik zou me ook geen zorgen maken. Ik had alleen in de eerste weken van mijn zwangerschap last van mijn borsten. Heb je dat wel gehad? Ik heb uiteindelijk 6 maanden borstvoeding gegeven.

5. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Had vorige x precies t zelfde!

Kwam ook de eerste dagen incl kolven geen druppel uit. Pas in de tweede week ging ik lekken. Niet veel ook geen stuwing gehad nooit.

Nu lek ik al sinds week 20 druppels. Maar nog altijd geen pijn en niks gegroeid hoor.

6. miran82

miran82 Actief lid

10 jun 2008
    199
    0
    0
    je hoeft je echt geen zorgen te maken , ik had bij mijn eerste zwangerschap heel veel pijn aan mijn borsten , zat soms te janken van de pijn. maar borstvoeding heb ik niet kunnen geven , kwam bij mij niet op gang. nu deze zwangerschap helemaal geen pijn , dus ben benieuwd of het deze keer wel zal lukken .

7. Smra

Smra Lid

29 mrt 2014
    18
    0
    0
    Dank jullie wel lieve mama's. Het is fijn iedereen z'n ervaring en verhalen te lezen.

8. Smra

Smra Lid

29 mrt 2014
    18
    0
    0

is dit ook jou eerste zwangerschap?? Eh misschien een domme vraag
    :) maareh kan je al beginnen met kolven terwijl je zwanger bent? En voor wat zou dit goed zijn....

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik denk ook dat je je geen zorgen hoeft te maken, iedere zwangerschap is tenslotte anders. Ik heb bij mijn eerste de eerste 3 maanden enorm pijnlijke boobs gehad, daarna niet meer, en ik heb echt borstvoeding kunnen geven.

10. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Ik had voor de tijd al lekkende borsten en bij oudste anderhalf jaar gegeven en bij 2 jaar gegeven. Had overproductie. Dus vriezer vol melk. Borsten jeukten soms zo dat ik hele borsten open bekrabt had. Bijna borstontsteking gehad doordat ik zoveel melk had.

11. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik helemaal geen pijnlijke borsten gehad. Ze zijn toen wel in het derde trimester gaan groeien en vooral ook toen ik eenmaal begon met borstvoeding geven.

In heb ook geen overschot aan melk gehad maar gewoon genoeg voor m'n dochter en zij heeft er 20 maanden van genoten.

12. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    Ik moest voordat ik de kleine kon aanleggen eerst beetje afkolven (100 ml) daarna kleine laten drinken en weer afkolven omdat ze dan nog te vol zaten. Dus elke drinkbeurt had ik sowieso 300 ml melk "over" en dan had de kleine z'n buikje echt heel vol.

13. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit lekkende borsten gehad en heel gespannen tijdens de zwangerschap ook niet. Eerste heeft 17 maanden bv gekregen en de tweede zes maanden.

14. Kreeftje89

Kreeftje89 Actief lid

8 dec 2011
    465
    0
    16
    Vrouw
    Mama /huisvrouw zijn genieten van ons 3 mooie mann
    Den Helder
    #14 Kreeftje89, 13 apr 2014
    Laatst bewerkt: 13 apr 2014
    Je hoeft je geen zorgen te maken dat komt echt vanzelf opgang. Ik had de eerste zwangerschap nergens last van en ging er zonder symptomen en kwalen door heen, mijn borsten werden niet groter en ik wilde ook heel graag bv geven. Waar ik van alles las over lekkende borsten pijnlijke borsten voelde en merkte ik helemaal niks. Heb soms ook getwijfeld of mijn borsten wel melk zouden aanmaken en kon ik wel bv geven? maar dat kwam allemaal goed zodra ik was bevallen dronk mijn zoontje gelijk en heb hem 6/7 maanden gevoed en had echt heel veel melk.

Nu weer zwanger en merk er weer weinig van:D alleen nou zijn mijn borsten wel wat gevoelig en zichtbaar voller maar al waren ze dat niet dan had ik nu geweten dat dat allemaal goed komt.;)

15. Smra

Smra Lid

29 mrt 2014
    18
    0
    0
    Helemaal top mama's ben super blij jullie ervaringen te lezen. Ik ga er met volle moed tegen aan :)

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Niets om je zorgen over te maken, komt goed! Knuf :)

17. Smra

Smra Lid

29 mrt 2014
    18
    0
    0

Auhww :) dankjewellll super lief knuffel terug :D:D

Deel Deze Pagina