Ik vraag me af of ik nu weer aan het vloeien ben of dat mijn menstruatie opgang komt. Misschien herkennen jullie dit of hebben jullie een idee hier over. Ik heb op 11-01 onze eline op de wereld gezet, helaas heeft ze dit niet gered (24 wk 2dagen zwangerschap + hartafwijking). Nu is vorige week maandag het vloeien gestopt. Vanmiddag merkte ik in eens weer bloed, niet helder rood maar beetje bruinig.. Het blijft wel door gaan dus niet dat het eventjes is. Ook voel ik me een beetje hangerig en (het voor mij bekende) opruim gevoel schoonmaken etc. Me buik is ook n beetje aan t zeuren etc. Zou dit nu al mijn menstruatie zijn.. 3 weken na de bevalling??
Dat is heel goed mogelijk. Ik had 30 dagen na de geboorte van Vlinder weer een bloeding, dat was ook bruinig. Dacht toen dat dat mijn eerste menstruatie was, hield drie dagen aan. Maar na 10 dagen verloor ik ineens weer helder rood bloed. Volgens de verloskundige was dat niet vreemd.
Vloeien kan tot 6 weken duren, dus tot die tijd is het niet raar als je hier en daar bloedingen krijgt. Tenzij je standaard een cyclus van 21 dagen hebt, zal dit geen menstruatie zijn denk ik. Bij mij was het ook een beetje komen en gaan van bloedingen en bruinige afscheiding. Maar toen ik ongesteld werd, was het duidelijk dat dát de ongesteldheid was.
OP zich verwacht ik dat het nog vloeien is. Ik ben na mijn currettage (bevallen met 19+6) vrij snel gestopt met vloeien, drie dagen ofzo. En toen met drie weken was het ineens heeeeeel heftig alsof je een kraan opendraaide. De VK heeft met een inwendige echo gekeken en het bleek dat er bij een soort van reservoir was ontstaan en dat was overgelopen, om het maar zo te zeggen. Bij controle echo twee weken later was het weg, maar wilde ze over twee weken weer een echo doen.... want ze zag vocht op een andere plek. Dat bleek uiteindelijk het restant van mn eisprong te zijn... werd met vijf weken na de bevalling weer ongesteld.
Bij mij is het vloeien ook wel langer geweest. Ene keer was het bijna weg en daar kwam het weer (bruinig). Na 5 weken was ik weer ongesteld.
Ik heb ongeveer 2 en halve week gevloeid, maar werd pas na 6 weken echt ongesteld. Je kan inderdaad tot 6 weken nog vloeien.
Vanmorgen bij het umcg geweest ivm uitslag sectie etc. En daar had ik nog even aan de gyn. Gevraagd of ik nu weer aan t vloeien ben na een ruime week zonder vloeien. Ze heeft met de echo even me baarmoeder nagekeken, geen bloedpropjes of restantjes van de placenta te zien en het zag er verdacht veel naar uit dat ik toch weer mn menstruatie heb. Geeft toch een mooi gevoel om zo zekerheid te krijgen.. Ipv maar afwachten zeg maar
Ja dat blijkt maar weer.. Ik heb zo wie zo weinig van die cyclussen gesnapt hoe dat nou precies werkt. Maar ben wel blij dat ik nu zeker weet dat het me menstruatie is.
Lovekid, wat fijn dat ze het hebben nagekeken met de echo! En indd al snel weer je menstruatie. Heb je weer een beetje zicht op je cyclus. Ik wacht nog steeds op m'n menstruatie. As week is de bevalling 7 weken geleden, vloeien is al wel bijna 2 weken zeker gestopt maar nog niet ongesteld. Weer niet hoe lang er kan en mag tussen zitten. Heb volgende week ook eind gesprek bij de vk maar even navragen mocht er dan nog niks zijn.
Mijn menstruatie kwam al snel weer op orde, toch is mijn cylcus nog steeds langer als daarvoor. Volgens de gynaecoloog kan dit geen kwaad. Wel frustrerend soms als alweer een tijdje aan het 'proberen' bent.
Nja wat ik wel vreemd vind ia dat mij menstruatie meestal 2 dagen hevig was en daarna 2 minder en dan was t over. Nu ben ik sins maandag begonnen met n beetje bloed verlies.. En snds vandaag in eens meer.. Terwijl het dus vandaag al n week geleden is dat het begon.. Iemand ervaring dat het langer duurt?
Bij mij heeft het ca 6 weken geduurd voor alles weer rustig werd in mijn buik. Ik ben ook nog een keer teruggeweest, ca 5 dagen na de bevalling omdat er nog een stolsel zat. Ik had daardoor klachten van veel menstruatie pijn. Ik zou als ik jou was je verloskundige bellen, die kunnen je beter antwoord geven. Ieder lichaam is toch weer anders. Sterkte! Ik weet hoe rot het is als ook alles nog eens ontregeld is ook. Liefs Lun
Even en update Vorige week dacht ik dus ongesteld te zijn.. Wat iedere dag betekende continu keine beetjes bloed verliezen. Maarr va afgelopen maandag zijn de sluizen open gegaan! Ik denk continu dat ik naar de wc moet, wat ook wel zo is.. Ik drink altijd heel veel.. Mar als ik dan naar de wc ga komt dr ook n lading bloed mee.. T wordt n soort van tegen gehouden als ik zit, maar wanneer ik opsta lijkt t net Als of ik mn urine laat lopen.. Ik hoop dat het niet zo lang aan houdt als alle verhalen die ik hoor. Maar nou heb ik nog wel een vraagje, Mag je bij je eerste menstuatie wel of geen tampon gebruiken? Ik gebruik nu dus maandverband, maar ik voel me dan zo vreselijk vies!
Van mijn gynaecoloog heb ik begrepen de eerste keren geen tampons te mogen gebruiken. Dit ivm infectie gevaar. Wel fijn dat je lichaam aan het opruimen is. Bij mij voelde het heel dubbel; blij dat ik aan het opschonen was en weer verder kon, aan de andere kant een confrontatie met het verlies.
Ja had vor de zekerheid de verlokindige nog even gebeld en die zei dat inderdaad ook. Sinds gister avond is het bloed verlies (in eens) weg. Dus (hopenlijk) er nu vanaf!!!
Hier nog steeds niet ongesteld. Is nu bijna 10 weken na de bevalling. Nu denk ik toch dat ik een korte menstruatie heb gehad, dat het van vloeien gelijk over is gegaan naar menstruatie. Vk wist het ook niet, ze zei 3 weken terug bij de eind controle dat ik nog 2 weken af moest wachten. Nu nog steeds niks! Maar heb geloof ik vorige week een eisprong gehad, kon het zien aan m'n afscheiding (sorry). Dus wacht nu maar even af tot volgende week en als er dan nog niks is...... Tsja dan is t of zwanger of geen idee! Vind t maar niks allemaal dat wachten, wil gewoon m'n cyclus weten zodat we weer verder kunnen zeg maar. Ook heb ik nog steeds, als ik onder de douche sta of in m'n borsten duw dat er melk uit komt. Is dit nog gewoon? Heb na de bevalling medicatie gehad voor de stuwing. We wachten t nog maar een week af en dan maar even de vk of gyn vragen.
He twixxy, Bij mij is mijn menstuatie echt geweest. Kon duidelijk het verschil merken. En ik heb gisteren mijn eisprong ook gevoeld. Wat betreft het stuwen heb ik ook medicatie gehad maar verder geen melk verloren. Ik moest ook meteen een "te kleine" bh aan doen. Dat houd het stuwen ook wat tegen. Als je echt niet snapt wat er gebeurt of dat het normaal is of niet zou ik gewoon even bellen met je verloskundige. Heb ik ook gedaan een pawr keer en geeft toch opluchting of ze kunnen even voor je kijken. Heb je ook lqst van je borsten dan?
Heb gelukkig geen last en/of pijn aan m'n borsten. Het voelt gewoon zo gek dat je nog borstvoeding hebt en geen baby om het te geven.. Snap je? Wacht nog even een weekje en dan maar bellen indd. Nou ja komt vast wel goed maar je wil gewoon zo graag verder. Thnx voor je reactie!