Hallo meiden, Sinds vorige week heb ik echt enorme pijn in mijn lies en bovenbeen. Het lijkt wel een soort extreme spierpijn maar heb zelf het vermoeden dat het mss bekkenklachten zijn...? Heb namelijk ook erg veel last van m'n schaambeen en onderrug. Het lijkt wel alsof ik alle kracht in dat linkerbeen kwijt ben. Als ik op mijn rechterzij lig en dan het linkerbeen moet optillen om te draaien dan lukt dat gewoon niet meer! En het doet dan ook zooooooooo'n pijn! Ook gewoon het been omhoog tillen (om bv. de trap op te lopen) is al echt pijnlijk. Iemand toevallig ervaring hiermee of goede tips waardoor het wat minder wordt? En wat ik me ook afvroeg............hoe zit het met bekkenklachten tijdens de bevalling? Heb je hier dan ook erg veel last van?
Volgens mij herken ik het, bij mij waren het geen bekkenklachten. Wel irritant, je loopt of staat gewoon en opeens is het gevoel in je been weg of doet het zetten van een stap vreselijk zeer. Ik had het aan het eind bij de tweede zwangerschap en rond de 35 weken met deze zwangerschap. Ik heb het destijds gevraagd aan de vk, ik geloof dat de baby dan op een ader of een zenuw ligt. Uiteindelijk ging het hier vanzelf weer over, maar als je er langer last van hebt, zou ik het even bij vk of ha melden, het schijnt dat je er trombose-achtige klachten van kunt krijgen. (wat mij ook weer verteld is, omdat het gewoon over ging heb ik me er ook niet verder in verdiept) Sterkte ermee!
Ik heb bekkeninstabiliteit en herken die pijn in de bovenbeen niet. Schaambeen wel uiteraard. Ik heb tijdens de bevalling nooit last gehad van de bekkeninstabiliteit, die pijn vergeet je gewoon. Wat wel heel belangrijk is dat jij zelf je benen naar je toe trekt en minstens een uur blijft liggen na de bevalling.
Ik heb precies hetzelfde ! Vk zei bij mij bekkenklachten maar ik ben ook rugpatient .... Vreselijk hè de pijn
Ik heb het ook. En al vanaf week 23 last van isschias. De pijn in de bovenbeen heb ik iedere keer een oaar dagen, dan is het een paar dagen weg en dan is het er ineens weer. Volgens de fysio staan mijn bekken er keirig bij dus dat is het niet. Het is wel heel erg pijnlijk en lastig.