36 weken zwanger en pijnlijke benen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Diass, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Pff weer een kwaaltje erbij! Alleen is deze wel extreem vervelend. Ik heb continu pijnlijke benen. Ik weet ook niet hoe ik de pijn moet beschrijven. Het lijkt alsof er veel druk opstaat of dat iets bekneld zit. Het is alleen te verdragen als ik sta of wat loop maar dit is ook maar tijdelijk. Liggen is echt een ramp. Heb al vanalles geprobeerd, niks helpt. Ik kan het nu langzamerhand nog niet meer verdragen. Word er echt niet goed van... Iemand een idee wat het kan zijn of wat er aan te doen is?

2. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    beide benen...?
    Hmm.. ik had het aan eein been, rechts.. vk noemde het ischias

3. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Ik heb het aan beide benen maar ischias is het niet. Dat heb ik in het begin van de zwangerschap gehad en voelt helemaal anders dan dit. Het trekt me nu zelfs tot in mn tenen. Soms voelt het ook aan alsof mn benen 'slapen' maar dan op een pijnlijke manier haha. Het is echt een raar gevoel, kan het echt moeilijk beschrijven

4. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    Ik heb dit dus ook! En vooral als ik bijvoorbeeld om mijn linkerzij lig (op mn rug liggen gaat niet meer) dan na een tijdje doet heel mijn linkerbeen zeer. Dan draai ik naar mn rechterzij en dan doet mijn rechterbeen dus pijn!
    Wat bij mij erg helpt is met een voedingskussen tussen mijn benen slapen. Maar ik heb er dan ook alleen snachts last van. Zodra ik opsta en wat rondgelopen heb is het over.
    Owja wat ook helpt: flink stevig (laten) masseren! Mn man doet dat zo af en toe en ook dat helpt tegen de pijn.

5. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zijn dat geen restless legs? Ik heb het zelf gelukkig niet gehad. Google er maar op.

6. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Herkenbaar... Heb het niet met lopen, alleen met liggen..
    Slapen is een ramp :( linker zij rechter zij.... voelt indd als een soort kramp/slapend gevoel...

7. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ja klinkt als restless legs. Heb ik ook! Heel irritant! En helaas niet veel aan te doen. Bewegen helpt alleen maar zo lang je beweegt. Gewohl benencreme smeren zou beetje moeten helpen maar werk er weing van. Wordt ook wel gezegd dat magnesium zou helpen maar dat is eigenlijk bij kramp en niet bij restless legs. Soms is het ijzertekort.. Zelfs een oud grootmoeders remedie van stuk zeep in je dekbedhoes of matras ofzo leggen, wat zou moeten helpen.. Nou en ga zo maar door.. Enige wat mij nog wel eens verlichting geeft is kou. Dus ijskoude slaapkamer en benen buiten de dekens of voeten op koude laminaat of badkamervloer.. Meeste krijgen het vanaf 3e trimester maar ik heb het al hele zwangerschap. Kan er regelmatig niet van slapen en ben nu zelfs naar halve dagen werken gezet door arbo ivm slaaptekort.. Veel sterkte ermee en gelukkig hoef je niet al te lang meer!

8. kimberly22

kimberly22 Fanatiek lid

24 jan 2007
    1.039
    0
    0
    ik heb het ook al 2 weken in beide benen, je wordt er echt chagarijnig van, slapeloze nachten. zitten en liggen is echt een probleem. ik merk dat als ik meer gelopen heb dat dan de klachten ook erger zijn s'avonds.
    een bad nemen helpt voor even, verder heb ook ik helaas geen tips. succes en hopelijk duurt het niet te lang meer voor je gaat bevallen

9. Diass

Diass Bekend lid

13 jun 2012
    602
    0
    0
    Dank jullie wel voor de reacties! Ik hoef gelukkig idd niet lang meer, nu maar hopen dat het na de zwangerschap weer weg gaat. Heb alles eens nagelezen op internet en volgens mij is t restless legs idd. Herken me er helemaal in. Jammer dat je er zo weinig aan kunt doen. Jullie ook nog veel succes!

10. rara

rara Actief lid

26 jul 2012
    297
    0
    0
    werk, account manager
    Noord nederland
    Heb ik ook last van... slik magnesium op aanraden van de vk. Ik geloof dat het wel iets helpt, alleen moet je het vrij langs slikken wil je verschil merken. Meestal kom je er achter of het helpt als je er weer mee stopt, maar dat wil ik niet proberen.
    het is bij mij dus wel een beetje beter, maar lang niet over.

Deel Deze Pagina