Medicijnen tegen ochtendmisselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Sanny, 27 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanny

Sanny Niet meer actief

Hoi forummeiden,

ben al 5 weken erg misselijk(begon 1 week voor mijn NOD) de laatste week is t niet leuk meer, kan s'ochtends alleen stilzitten als ik beweeg wordt ik helemaal misselijk. Heb 2 dagen achter elkaar alleen maar overgegeven. Daarnaast ben ik ook verschrikkelijk moe, ik kan niks meer. Ik eet ook weinig, want niks smaakt me en na 3 happen zit ik vol. Probeer wel te eten, want ze zeggen dat dat helpt tegen de misslijkheid dus ben aan t proppen, kleine beetjes en probeer om t uur/2uur wat te eten. Daarnaast heb ik ook nogal last van verstopping. En voel ik me de hele dag door slap.
    Al met al geen pretje.
    Nu heb ik VK gebeld en zij zei medicijnen. Heb nu emasafine. Heb ze sinds zaterdag maar nog niet ingenomen want zaterdag en zondag ging t wel(zolang ik rustig deed) Ga straks weer werken voor t eerst in 1 1/2 week wel tegen t advies van de VK maar kan t nu niet maken niet te komen.
    Hebben sommige van jullie ook emasifine geslikt tegen de misselijkheid en wat is jullie ervaringen ermee? En ik wil ze niet elke dag nemen, alleen als t niet gaat. Hebben jullie nog goede tips tegen de misselijkheid?
    En zijn er ook dames die nu wat verder zijn en in t begin ook zo rot voelde en wanneer werd t beter? Want zie nu echt op tegen de rest van de zwangerschap, want kan er nu niet van genieten omdat ik me zo rot voel. Dus hou me vast aan t idee dat t alleen de 1e 3 maanden is en dat ik er over een maand vanaf ben.

Groetjes Sandra

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik mag aannemen dat als je medicijnen voorgeschreven hebt gekregen dat je deze dus wel mag gebruiken tijdens je zwangerschap. Dan zou ik ze, als ik jou was gewoon innemen zodat je iig kan eten en niet steeds misselijk bent.

3. Miran73

Miran73 Actief lid

Hoi,ook ik heb emasafene gehad en later cyclizine.Bij mij werkte het averechts en raakte er zelfs bij aan de diaree.Bij mij hielp het dus niks.Al ken ik anderen waarbij het wel hielp dus gewoon proberen!
    Inmiddels ben ik bijna 19wk zwanger en nog steeds ben ik misselijk en moet ik af en toe overgeven.Zodra ik te moe ben,teveel heb gedaan gaat het mis......Soms gaat het een paar dagen goed en dan denk ik Yes!Maar helaas...ik ben er nog steeds niet vanaf.
    Ik hoop voor jou dat het binnenkort beter gaat,bij de meesten is het na 3 maanden voorbij hoor! Hou je daar aan vast!

Sterkte ermee

Groetjes,Miranda

4. Sanny

Sanny Niet meer actief

@Miranda van emasafine wordt je ook slaperig. Heb jij dat ook gehad? Wil t juist innemen als t echt niet gaat en als ik naar mn werk moet, maar ben al ontzettend moe en als ik straks nog moeier ben kan ik helemaal niet werken.
    De misselijkheid is nu al een paar dagen minder, alleen vanochtend ging t weer niet, gelukkig ging t na een paar uurtjes weer beter. Ben er ook nog niet vanaf, maar ben blij dat ik mn eten binnen hou. De huisarts zei ook dat ik niet al te blij moet zijn dat t nu minder is en dat ik er maar op moet rekenen dat t weer erger wordt en dat ik ook weer moet overgeven, leuk vooruitzicht :(

5. Miran73

Miran73 Actief lid

Hoi Sanny,

Ja je kunt er inderdaad wat slaperig van worden,maar ja alles beter dan je misselijk voelen en overgeven toch?Wat ik al zei bij mij werkte het helemaal niet.Heb je zetpillen?Als je er een gaat gebruiken doe dat dan in bed en blijf nog even een poosje liggen.Hielp bij een vriendin wel.
    Ik ben nu nog steeds moe en als het even kan lig ik er 's avonds ook alop tijd in,soms gelijk al met mijn andere 2 kids.
    Verloskundige vertelde mij dat als de misselijkheid na 15 á 17 weken niet voorbij was het waarschijnlijk de hele zwangerschap wel wat zou blijven....(maar ik hoop het niet).

Nogmaals sterkte er mee!En probeer wel te genieten hoor!Het iz zo bijzonder en uniek!

6. Sanny

Sanny Niet meer actief

Moet eerlijk toegeven dat genieten wel erg moeilijk is. Wil dit kindje dolgraag maar t is erg zwaar, niet alleen de misselijkheid maar ook de vermoeidheid. Werk s'avonds dus tegen de tijd dat ik naar mn werk ga ben ik al doodmoe. Maar we hebben vrijdag de echo en daar ben ik wel zenuwachtig voor, maar hoop dat ik een mooi hartje zie kloppen en dat ik zie waarvoor ik t doe. Dat zal t wel makkelijker(en echter) maken. En heb al 2 miskramen gehad en toen geen symptomen en nu heb ik werkelijk alles! Dus daar hou ik me ook aanvast, tis een goed teken denk ik dan maar ;)

7. Miran73

Miran73 Actief lid

Heb ik ook hoor,vind genieten soms ook erg moeilijk.Ben soms alleen maar bezig met "overleven"Hoe kom ik de dag door..Zou zo graag eens weer een avondje gezellig willen opblijven,maar weet ook als ik dat doe het de volgende morgen gelijk misse boel is.
    Geniet van de echo!Hielp mij ook,ik had tranen over mijn wangen toen ik de kleine zag met 11wk.En later weer toen we het hartje hoorden.Dat zijn de dingen die je er door slepen,en waar je het voor doet!
    Gaf me ook een fijn gevoel dat het daar van binnen goed zat,ondanks het vele spugen en dus weinig goede voedingsstoffen....De kleine heeft er geen last van !

Volgende week krijgen wij de 20weken echo,aan de ene kant zie ik er een beetje tegen op en aan de andere kant kijk ik er juist naar uit.

Laat je weten hoe de echo was?Het zit dit keer vast goed!
    Kop Op!

8. Sanny

Sanny Niet meer actief

Snap wat je bedoelt, heb dagen gehad dat ik over de hele dag 2 schaaltjes muesli binnen hielt. Slik ook femnatal van davitamon dus krijg gelukkig wel de vitaminen binnen. En heb al een paar feestjes afgezegd want dat trek ik gewoon niet. Maar ja dat komt wel weer.
    En wil zo graag dat t vrijdag is en dat ik een hartje zie kloppen. Ben ook erg zenuwachtig maar tegelijkertijd kan ik niet wachten.
    Heb trouwens even op je website gekeken, hoop dat je dat niet erg vind, maar wat heb jij een hoop meegemaakt zeg. Ben blij dat alles weer goed is en dat je nu wondertje nmr 3 verwacht.
    En tuurlijk laat ik je weten hoe t gegaan is ;)

9. Miran73

Miran73 Actief lid

Tuurlijk vind ik dat niet erg dat je op de website hebt gekeken.Dat was toen voor mij een stukje verwerking,alles van me af tikken,en ook om anderen een hart onder de riem te kunnen steken dat het ook goed kan aflopen!
    Voor jou is het nu bijna vrijdag!Ik zal voor je duimen!Gaat vast allemaal goed komen!
    Succes!
    Groetjes,Miranda

10. Sanny

Sanny Niet meer actief

Ga je site nog wel is helemaal doorspitten, helaas ben ik zelf ook nog al bekend met die ziekte in mijn familie, wel allemaal volwassenen, geen kinderen. Maar verbaas en bewonder me wel altijd over die kracht die kinderen hebben. Ben blij dat t zo goed is afgelopen en wat een lekker gezond ventje is t nu :D En je dochter is ook een mooie meid, die moeten we niet vergeten. En leuk dat er nu een 3e aankomt. Wil zelf ook 3 kinderen, maar eerst deze ;)
    Ik ga nu ff rustig wakker worden, als ik teveel beweeg s'ochtends gaat t niet goed. Vandaag komt mijn beste vriend op visite dus dat wordt leuk, alleen morgen heb ik een lange dag, pas half 9 s'avonds de echo :(
    Bedankt voor al je steun , erg lief van je :D

Groetjes Sandra

11. Miran73

Miran73 Actief lid

Ga lekker rustig wakker worden!Héél begrijpelijk ;) Hier gaat dat niet altijd want kids moeten gewoon naar school....Werk zelf nu even niet,gelukkig werkt baas fijn mee,en dat geeft een stuk rust!
    Ja met Rowan gaat het nu heel goed!En met zijn zusje Ismay ook!Ze zijn helemaal dol dat ze nog een broertje of zusje krijgen!Het zijn kanjers!
    Ik wens je een fijne dag vandaag,met hopelijk niet te veel misselijkheid en vermoeidheid!
    Tot horens!Groetjes,Miranda

12. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik heb dezelfde medicijnen ook gekregen. Ik ben zo ontzettend ziek geweest.. Ik heb een maand lang alleen maar op bed gelegen omdat ik zo misselijk was. dus daarom kreeg ik die medicijnen. Helaas hielp het niet bij mij, ik had eerder het idee dat het erger werd dus ben er weer mee gestopt.
    Sinds twee weken gaat het iets beter. Ik ben niet meer zo ziek als dat ik was maar ben nog steeds misselijk, de hele dag en in de ochtend is het vooral erg..
    Maar het is al een stuk leefbaarder ook al heb ik nog steeds een hoe-kom-ik-door-de-dag-heen gevoel

13. Sanny

Sanny Niet meer actief

Was blij dat ik al een paar dagen niet had overgegeven. Nou vanochtend was t weer raak, alles kwam eruit :( Lijkt wel of ik alles heb ingehaald van de afgelopen dagen. Ben nu nog steeds misselijk, maar t gaat gelukkig weer beter.
    Jullie hebben t nu langer als ik, hebben jullie toevallig nog tips of eten wat je wel binnen houdt? Eet nu s'ochtends in mn bed voor ik opsta wat en dat helpt iets. Brinta, muesli en vla gaat normaal bij mij goed, alleen vanochtend had ik brinta op en dat kwam er dus weer uit. Meerdere mensen zeiden cola of sprite maar daar wordt ik alleen maar misselijker van.
    Maar alle tips zijn welkom ;)

14. Miszmii

Miszmii Actief lid

18 aug 2006
    321
    0
    0
    Hattem
    Als je Emasifine slikt moet je dat elke dag doen. Ik slik ze zelf ook... Alleen de verloskundige heeft niet helemaal gelijk... Het helpt niet helemaal tegen misselijkheid(wel iets maar niet veel) maar die medicijnen zijn meer voor braken. Ik slik ze ook, als ik ze niet slik ben ik wel misselijker en geef ik nogsteeds over. Mijn moeder vroeg gister ook bij de verloskundige of het kon kloppen dat de medicijnen niet goed tegen de misselijkheid werkte waarop zij tegen me zei: Die medicijnen zijn niet echt tegen misselijkheid maar meer voor het braken. Ik heb ze gekregen omdat ik bloed braakte.

Groetjes Lisette

15. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    @ Sanny

Wat bij mij hielp was yoghurt, brood, chips (gepofte zoals nibbit), komkommer (hielp bij mij vooral 'savonds voor het slapen)

verder veel water drinken en kleine beetjes eten (bijna) de hele dag door.. bij mij hielp frisdrank idd ook (juist) niet

16. Miran73

Miran73 Actief lid

@ Sanny,

Succes vandaag met de echo!Geniet van het kleine wondertje!Ik ga voor je duimen hoor!

Groetjes,Miranda

17. Sanny

Sanny Niet meer actief

Dankejewel Miranda,

tis pas om half 9 vanavond dus t wordt een lange dag ;)

Groetjes Sandra

18. Miran73

Miran73 Actief lid

Voor je het weet is het zover!Hoe is het vanmorgen met de misselijkheid?Hier is de dag goed begonnen!Héérlijk!

19. Sanny

Sanny Niet meer actief

Mn fruitkick was boven op(dat eet ik altijd in mn bed) dus ben eerst naar beneden gegaan om ff te eten. Moet nog naar boven om te douchen, maar blijf nu ff stilzitten tot de misselijkheid zakt. Maar bij mij duurt t altijd tot een uurtje of 12/1 tot t redelijk over(minder) is. Dus kan nu nog niks zeggen.
    Maar ben blij dat jij een goede ochtend hebt :D Nu ik nog ;)

20. Sanny

Sanny Niet meer actief

De echo was perfect, eerst uitwendig en toen inwendig. Hartje klopte goed en de dooierzak was mooi. Hij zei t was er 1 voor in de boeken!
    Dus wij zijn ontzettend blij en weet nu tenminste waarom ik zo misselijk ben ;)

Deel Deze Pagina