Hi ladies, Overmorgen gaat het gebeuren... om 9:35 heb ik een afspraak bij m'n gynaecoloog en wordt m'n koperspiraaltje verwijderd. M'n vriend en ik hebben gister echt de knoop doorgehakt dat we willen klussen (zoals dat zo mooi genoemd wordt hier) voor een eerste beebie. Ik vind het allemaal zo spannend! En het gekke is dat ik sinds een week ontzettende hoofdpijn heb, ik erg moe ben, last heb van branderige ogen en een borrelbuikje.... lijkt wel of ik schijnzwanger ben al hihi . Ik had namelijk afgelopen donderdag (het is nu maandag) ongesteld moeten worden maar ben het nog niet. Zal wel een lichtelijk griepje ofzo zijn, want echt zwanger? daar geloof ik niet in met een koperspiraaltje... M'n vriendin is in april gestopt met de pil (na 11 jaar pilgebruik!) en weet sinds 3 dagen dat ze 5 weken zwanger is. Hopelijk gaat het bij ons ook zo snel. Liefs Rena
Goedemorgen, Vanmiddag moet ik alleen op m'n werk even een smoesje verzinnen waarom ik morgenochtend wat later op m'n werk ben. Ik wil het niet vertellen dat ik m'n spiraal laat verwijderen. Weet iemand toevallig of het pijnlijk is, het verwijderen ervan? Zal ik last hebben van buikpijn morgen? Heeft iemand een tip voor een smoes...? Liefs Rena
Ik had een mirenaspiraaltje en heb die in oktober laten verwijderen. Ik moet zeggen dat ik het laten verwijderen zelf minder pijn vond doen dan het laten plaatsen. Had daarna een beetje buikpijn maar kon gewoon werken hoor. Vergeet alleen neit om een tampon/inlegkruisje mee te nemen want ik verllor wel wat bloed na het weghalen maar dat is normaal hoor en dat stop weer na 1/2 dagen. En een goeie smoes. misschien gewoon zeggen dat je naar de tandarts moet of naar de dokter voor een controle/ bloed prikken oid (je hoef op je werk toch niet perse te zeggen waarvoor je naar de dokter gaat) Succes morgen
Hoi spijkervrouwtje, Das een hele goeie tip; tampon/inlegkruisje meenemen. Had ik niet aan gedacht eerlijk gezegd. Zal wel een inlegkruis worden, de dag dat het spiraaltje geplaatst werd kreeg ik al de kriebels als ik aan een tampon dacht . Oke, dus een beetje buikpijn, nou das mooi. Ja maar op m'n werk vertellen we elkaar eigenlijk altijd wel een hoop, dus ongetwijfeld dat ze gaan vragen waarom ik dan naar de huisarts moet. Maar de tandarts is opzich ook wel een goeie natuurlijk. Liefs Rena
Succes morgen. Ibuprofen (1 uur voor het verwijderen innemen) wil nog wel eens helpen tegen de buikpijn die je daarna zou kunnen krijgen. En daarna 'join the club' groet, sjaak
Wat leuk al die lieve berichtjes! Een ibuproven een uurtje van te voren, is ook een hele goede tip. Ga ik zeker doen, baat het niet dan schaad het niet zeg ik altijd maar. Het lijkt wel of het op m'n voorhoofd staat, maar gister is door een oud-collega gevraagd of ik al bezig ben voor een eerste kindje en net op m'n werk vroeg m'n werkgever het ook al. Ik zeg van niet, maar ondertussen ... hihi Liefs Rena
Goeiemorgen ladies, Nou ik heb net meteen een ibuproven genomen en over een klein uurtje gaat het gebeuren! Kan niet wachten hihi. Dan gaat m'n spiraaltje er echt uit en kunnen we ervoor gaan. Gister kreeg ik te horen dat ook vriendin 3 zwanger is! Echt niet normaal. 3 vriendinnen tegelijk. 2 zijn 7 weken en 1 is 5 weken. Echt geweldig! Liefs Rena
Succes vandaag!! Ik vond het verwijderen van mijn mirenaspiraaltje ook reuze meevallen. Inderdaad daarna wat buikkrampen gehad, maar die vielen wel mee hoor.
Das mooi om te lezen Noralien, ik moet namelijk na het ziekenhuis meteen door naar m'n werk. Ik werk ik de horeca en moet dus leuk lachen de hele dag en als ik dan erge buikpijn heb lukt dit niet zo goed natuurlijk. Maar nu kan ik dus gewoon lekker aan het werk vandaag.... Thanx!
Nou zeg dat head ik weer.... daar lag ik dan met m'n beentjes in de beugels bij de gynaecoloog; kon hij het touwtje van m'n spiraaltje niet vinden! Hij vroeg of ik hem verloren was?! Nou nee... Hij met een echo kijken en bleek dat hij er nog wel zat, maar het touwtje was omhoog gekropen. Het zou erg pijnlijk worden hem eruit te krijgen omdat hij met een haakje in m'n baarmoeder moest 'wroeten' om het touwtje te pakken te krijgen. En anders kon het onder narcose . Ik wilde toch dat hij het zou proberen en hij is er ook gelukkig uitgegaan. Was best pijnlijk. Ik ben nu ook aan het werk, maar heb best last ervan... Maargoed dat hebben we er wel voor over! Liefs Rena
Ojee nou ik hoop dat je niet teveel pijn meer hebt! Maar goed nu is ie er wel uit en lekker aan de klus zou ik zeggen
Inmiddels is de pijn grotendeels weg. Het is nog wel wat gevoelig, maar niet erg meer. Ik en m'n vriend hadden het er net trouwens over; vertel je je ouders dat je gaat voor een eerste kindje? Vanmorgen wilde ik zo graag m'n verhaal kwijt, maar kon m'n moeder er niet over bellen. We vinden dat het onze beslissing is en zijn misschien een beetje bang dat onze ouders zullen zeggen; wacht nog 1 jaartje en dat soort dingen. Hoe doen jullie dat...? Liefs Rena