bij 20 maanden al weken om 4.00 uur wakker

Discussion in 'Baby en dreumes' started by suus02, Jan 2, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    Heeft iemand de tip of ook de ervaring dat je kindje op de leeftijd van 20 maanden ineens s'nachts wakker wordt. Het is niet elke nacht maar in een week ong 4-5 keer. En dan om 4.00 uuur! En dit al ruim een maand, erg vermoeiend.

- We hebben haar laten huilen..... maar zonder resultaat.
    - we zijn naar de huisarts geweest, antibiotica gehad voor haar oor die was ontstoken maar ook dit heeft niet geholpen..
    - troosten en dan weer weg gaan helpt al helemaal niet, is ze daarna al helemaal over haar toeren.

Het enige wat helpt is haar bij ons in bed leggen en dan slaapt ze lekker verder, maar moet daarbij perse haar gezicht tegen de mijne hebben (ben zelf geen voorstander voor kindje in je bed nemen als ze niet meer willen slapen maar na vele nachten 4 uur wakker worden moesten we iets om zelf ook nog enigsinds gezellig te blijven) Is huilbaby geweest en was toen ook alleen maar stil in een draagdoek (lekker dichtbij mama) Zou dit er mogelijk mee te maken hebben. Anderen die dit herkennen die een huilbaby hebben gehad.

Ik weet echt niet hoe het komt. Sliep daarvoor altijd heel goed door (na huilbaby periode) en kon ook zelf weer in slaap komen als ze s'nachts wakker werd.................
    Iemand een idee???????

2. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn was geen huilbaby en heeft tot een jaar altijd goed geslapen. Daarna werd het minder, en sinds een maand of 2 is het ook hier elke nacht rond 4uur feest..
    Ook wij zijn inmiddels zover dat hij geregeld bij ons ligt...
    De gouden tip hebben wij nog niet gevonden, dus lees graag even mee:)

3. horselover

horselover Fanatiek lid

Aug 24, 2008
    2,518
    1
    0
    Hier nog geen last van..Maar wel lang genoeg gehad. Sinds een paar weken slaapt ze gelukkig door!

Tsja gelukkig hoef ik dan maar even naar haar toe en leg ik haar neer en gaf speen en dan sliep ze weer verder.
    Maar ik begrijp uit jouw verhaal dat he tverder slapen niet meer wil.
    Nou ja ik zou zeggen als jullie er geen problemen mee hebben dat de kleine dan bij jullie komt slapen dan lekker zo houden! Komt straks echt een tijd dat ze langer slapen....Ik zie het bij mn zus..
    Die van 6 is nou een lange slapen en die van bijna 4 begint het gelukkig ook te leren...Dus er is hoop alleen hoop ik van harte dat het bij jullie sneller beter gaat

4. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

Apr 3, 2008
    3,515
    1
    0
    Hier wel periodes ineens om 5 uur wakker...En dan ook echt KLAARwakker. Ook geen pretje... Ik lees dus mee!

5. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

May 8, 2007
    319
    0
    0
    Slaapt je kindje nog 2x overdag?
    Zo ja, zou ik in ieder geval dat slaapje afschaffen.

6. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    nee, eenmaal. Wisselt van 1 uur tot 2 uur. Na een uur wakker maken gaf helaas ook geen resultaat....

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    hier ook dit probleem gehad! en ik heb lopen malen en malen ik ik denk te weten wat het is na heel wat lezen over ontwikkeling enzo.....

Kindjes krijgen rond de 15e maand de zogenaamde moeilijke eetfase .... soms wat eerder soms wat later, maar volgens mij gaan alle kindjes een periode door dat ze stukken minder eten, maar toch wel aardig groeien

Nou kwam ik ook ergens tegen dat kleine kinderen niet meer in slaap kunnen komen als hun bloedsuiker te laag is.....

Nou dacht ik zo, ineens uit het niets gaan ze minder eten, en worden ze snachts bijna altijd rond het zelfde tijdstip wakker.

Dus ik ben Sam gewoon snachts een papfles gaan geven, kant en klare biscuit pyama pap (had geen zin in gedoe om 5 uur snachts) Fles maken, in stilte en donkere kamer geven, speen in en weer in bed leggen........ hierna ging hij dus altijd weer slapen. en sliep tot uur of 7/half 8 door..... dit heeft een tijdje geduurd en toen was het ineens weer over....

Meneer wordt nu wel vaak rond 6 uur wakker en wil dan even tussen ons in liggen, maar hij wordt niet meer wakker van de honger nu.

is vast niet voor alle kindjes hetzelfde hoor maar ik dacht misschien is er iemand mee geholpen :)

liefs Muis

8. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

Sep 6, 2008
    6,495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Heel herkenbaar. Alleen hier gaat het nog een stapje verder...meneer is al weken s'avonds én s'nachts wakker! Hij (en wij dus ook) slaapt maar amper 2 uurtjes per nacht!
    Nou dat hakt er wel in hoor. En ben ook nog eens zwanger dus ze kunnen mij opvegen. Ik ben naar de ha gegaan en heb een drankje gekregen voor de nacht. Ik ben er zuinig mee dus gebruik het niet elke dag, maar het werkt wel. Het is mischien niet de ideale oplossing maar tot de tijd dat hij weer normaal gaat slapen moet het maar zo. We gaan er zelf ook aan onderdoor. We moeten ook gewoon de volgende dag weer werken. De avonden/nachten dat hij niet slaapt ligt hij bij ons in bed. Ook ik ben hier altijd tegenstander van geweest maar idd net wat je zegt, op een gegeven moment verlang je zó naar je nachtrust dat je er maar aan toegeeft.
    Het drankje van de dokter is bijna op en heb nu Valdispert kids besteld via drogisterij.net. Dus daar wacht ik nu op. Hopelijk werkt dat ook want dat van de dokter kan ik alleen maar op recept krijgen. Hij ziet me weer aankomen...;)

Het eten gaat hier trouwens ook al weken bagger. Denk nog wel eens terug aan die tijd dat hij zonder moeite 2 boterhammen wegat en ik 2x avondeten moest opscheppen en alles opat wat ik hem voorzette. Zucht... ;)

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    poeh zwaar als je ook nog zwanger bent zeg... bij ons gaat dat eetverhaal helaas ook niet op. Heb echt een vreetzakje haha. We hebben contact gehad met een helder voelende en zijn advies opgevolgt. De eerste nacht was nog slechter maar nu al 3 nachten half zeven.... dus dat geeft hoop. Ik hou jullie op de hoogte!

10. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    nu al vanaf mijn vorige bericht tussen 6 en 7 wakker. Was eenmaal 5 uur wakker maar sliep vanuit zichzelf weer verder, wat een verademing!

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Mag ik vragen wat die heldervoelende gezegd heeft? Mag ook per PB.

Wel super dat het nu weer goed gaat met slapen btw!

12. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,387
    864
    113
    home sweet home
    je hebt pb

Share This Page