Ow ja ik vergat nog iets. Twee lettergrepen vinden we over het algemeen maximaal. Charlotte, juliette etc is voor ons te netjes en te lang
Ik vind persoonlijk Jolijn een beetje 'zeurderig' klinken. Leuker vind ik dan Jolien, Joline, Joleen, Jolene, deze namen hebben naar mijn idee wat meer pit.
Jolijn vind ik een leuke naam! Zou er zelf nooit voor kiezen, maar wij houden dan zelf van hele stoere namen bij meisjes. Bij Jolijn zie ik een lief meisje voor me en kan prima bij een volwassene.
Ik houd niet van de 'ij' klank. Vind het een mooie naam, maar vind Joleen wat zachter klinken. Bij een pittig meisje vind ik Jolijn wel passen.
Haha oké opnieuw dan Amber Anniek / Aniek, Anouk Babet Bodijn, Bodée Danee Daniek Daphne Dorien Ella, Elle Else / Elze Esmee Estée * Felien Fenne, Fenna Flore, Florien Hanne, Hanna / Hannah Hester Hilde Hiske Ilse Iris Irsa Ise / Ize, Isa Iva * Jalou, Janou Janne, Janna Jasmijn Jeske Jildou / Jildau Jitte Jolé Jolien, Joleen Jonna Jorien Josien Judith Jula Julot * Kirsten Lara, Tara Laurien, Laurijn, Lauren Lenna , Lenne Lian Lieke, Liene Linde Lisa, Lisan Lize / Lise Lorien, Lorijn Lotte, Lotta * Maartje Madée Malin Manon Manou, Manouk Maren Marle, Mirle, Merle Marlijn Marlou, Malou Marre Marrit, Marit Maud Meike, Maike, Maaike Merel Mette Milou Mirre Mirthe / Mirte / Myrthe / Myrte * Nienke / Nynke Nina Nora, Noor, Noortje Romée Rosa, Roos Tamar Tessa Tirza / Thirza Veerle Vera Vieve Yaël Yentl Ymke, Yfke
Jolijn vind ik op zich een leuke naam, maar wel een beetje een zeurderige ondertoon als ik hem uitspreek. Jolijn, kom je eten? Dan vind ik Jolien ook liever klinken.
Ik vind Jolijn qua uitspraak nogal bekakt. Van de namen die je noemde, vind ik Lize het leukst. Wat betreft het gevoel hebben van: dit is dé naam, dat had ik wel bij de naam van mijn dochtertje. En nog steeds!