Gastouder

Discussion in 'Weer aan het werk' started by Hartediefje, Aug 30, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    1,717
    0
    0
    Zeeland
    Ik weet niet of het hier helemaal thuis hoort, maar ik ben benieuwd of er hier meiden zijn die gastouder zijn.

Ik heb het op het moment totaal niet naar mijn zin in mijn baan, ga elke dag met tegenzin er naar toe...

Maar ik vind kinderen zo leuk...als ik op het kinderdagverblijf kom, komen de kindjes ook vaak naar me toe, in de winkel heb ik heel snel contact met kinderen. Maar in de dagverblijven is er op het moment ook geen kans om er tussen te komen om te werken.
    En ineens gaat er een stemmetje in mijn hoofd praten en zit ik erover te denken of de gastouderopvang niet iets zou zijn.

Maar hoe ervaren jullie het dat de kinderen dan alle dagen gewoon bij jouw thuis zijn, hoe doen jullie dat met het speelgoed, de leeftijdsverschillen van de kinderen en de spullen.. (ik heb echt geen plaats voor een box bijvoorbeeld op het moment...)

Voor ik mezelf in een avontuur stort, wil ik er zeker van zijn dat ik de juiste keuze maak en zou dus graag wat ervaringen willen horen.

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik zou eerst eens nagaan of er vraag naar is. Hier is het aantal go veel groter dan de vraag (veel op`s en oma`s en mensen zonder werk).

Ander punt is: wil jij de hele dag dah dah dah horen of de politiek kunnen bespreken (bij wijze van). Want je ziet weinig volwassenen natuurlijk.

Leeftijdsverschil: af en toe lastig en een gepuzzel: ik heb bso-ers en baby`s die kruipen, combi met lego of kralen werkt niet dus ;) Box is wel handig, maar niet noodzakelijk.

3. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Ik ben go, dit doe ik bij gezinnen thuis! Vraag naar de mogelijkheid of jou kindje mee mag. En zak bijv iets met de prijs.

Ik ga het als mijn kindje geboren is zo doen, mijn kindje gaat naar oma (+/- 2 dagen). Zelf is mijn moeder ook gastouder. Zelf kan ik dus die dagen werken. Ik werk daar om de hoek en zijn ook nu eigenlijk altijd samen met onze gezamenlijke kinderen. Erg leuk en gezellig.

4. Hartediefje

Hartediefje Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    1,717
    0
    0
    Zeeland
    Yolanthe, dat was ik inderdaad ook zeker van plan, maar volgens mijn schoonzusje die zelf ook go is, is er in mijn woonplaats nog vraag naar go's.

Het ligt ook aan de verdiensten...want ik heb nu een salaris wat ik in principe dan ook per maand wil verdienen.
    En inderdaad... ik zit wel met het punt dat ik altijd thuis ben, maar ik heb straks dat allebei mijn kindjes op school zitten en ik ook aan kan geven dat ik bv op 1 dag geen kindjes opvang en die dag gebruik voor het huishouden en de eigen aandacht overdag voor de jongens.

Maar ik merk aan mezelf dat ik nu zo ongelukkig ben in het werk, dat ik voor mijn gevoel net zo goed thuis kan zijn. En ik vind kinderen geweldig, ik denk dat er een heel duidelijk verschil zit tusssen eigen kinderen en opvangkinderen. Eigen kinderen proberen toch gewoon veel meer uit en als ik dan zie hoeveel warmte mijn schoonzus van de opvangkindjes ook krijgt, dat vind ik hartverwarmend. Het idee dat je die kindjes een hele leuke herinnering kan geven van de tijd dat ze bij je zijn, lijkt me erg leuk. En ik snap je verhaal dat het leeftijdsverschil soms lastig kan zijn... dat zie ik nu ook met mijn eigen jongens.

Ik denk dat ik in ieder geval binnenkort de stichting voor de kinderopvang eens ga bellen en informatie ga opvragen.

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

zit je schoonzus in dezelfde woonplaats?
    Heeft ze inderdaad alle dagen helemaal vol?

Want als je er een echt salaris uit wilt halen dan moet je echt een aantal kinderen hebben en alle dagen. Anders verdien je echt maar weinig. 4,- per uur tikt als je 5 kinderen hebt rondlopen lekker, maar bij 1 kindje schiet het niet echt op......

Ehm oppaskinderen proberen je niet uit? Wil je meteen uit die droom halen, doen ze ook hoor :D

Share This Page