Geen idee of ik het hier goed plaats, maar hoop dat iemand kan helpen. Ik hoef nog lang niet weer aan het werk (26 september pas), maar ik twijfel enorm over wat te doen. Ik werk in de thuiszorg, momenteel 20 uur per week. Ik heb ouderschapsverlof aangevraagd voor 4 uur per week. Maar ik merkte tijdens mijn zwangerschap dat mijn werk me steeds meer tegen gaat staan. En dan vooral het onregelmatige. Ik ga niet meer met plezier naar mijn werk. Nu zit ik erover te denken om naar een 0 uren contract te gaan. Of voor een baan te gaan met wat meer regelmaat. Maar wat dan? Ik ben heel erg geïnteresseerd in het menselijk lichaam. Wat zijn nou opleidingen die ik eventueel in de avonduren zou kunnen doen en waar ook nog eventueel een baan in te vinden is? Of moet ik toch naar een 0 urencontract gaan? Sorry voor het misschien wat warrige verhaal. Heeft iemand tips en adviezen?
Is ander werk de oplossing voor je probleem? Of spelen er meer dingen? Ik heb na 9 maanden proberen de keuze gemaakt (zo goed als) te stoppen met werken en voor mijn zoontje te zorgen. Ik kreeg geen energie meer van mijn werk én ik wilde meer tijd en aandacht aan mijn zoontje besteden. Een verandering van baan had voor mij niet geholpen. Ik weet niet of dit je eerste kindje is, maar dan is het sowieso wel spannend om weer te gaan werken. Daar moet je jezelf ook wel tijd voor gunnen. Wat bedoel je precies met je interesse voor het menselijk lichaam? Iets in de medische hoek of iets met lichamelijk contact? Je hebt van die internet beroepskeuzetestjes die echt super simpel zijn die even voor je zwart op wit zetten waar je nu eigenlijk aan zit te denken qua baan. Er komt zelden iets verrassends uit, maar misschien vind je daar wel een denkrichting voor een eventuele opleiding?
Het is mijn 2e kindje. Er zit 16 maand tussen mijn 2 meiden. Na de zwangerschap van de 1e had ik dit gevoel helemaal niet. Met interesse in het menselijk lichaam bedoel ik medisch gezien. Hoe het lichaam werkt enzo. Ik heb al zitten denken aan doktersassistent of medisch secretaresse, maar ik kan niet echt vinden of die opleidingen evt. ook in de avonduren zijn te doen.
Herkenbaar. Ik werk 28u/week als vpk, en sinds dochtertje er is vind ik de onregelmatige uren, en vooral de werkende weekends, niet leuk. Misschien is apotheekassistente of tandartsassistente nog een optie?
Kan je op je werk niet regelen dat je bijv. Alleen de avonden werkt? Ik werk ook in de zorg. En bepaalde collega's werken alleen in de avonden. Sommigen hebben een vast rooster kunnen krijgen. Misschien even een gesprekje voeren met je leiding gevende.
Ik denk dat ze dat net niét wilt, ze wilt van het onregelmatige af? Kan ook zijn dat ik het fout begrijp
Dat heb je wel goed begrepen Rainbow. Ik wil inderdaad van het onregelmatige af. Apothekersassistent kan ik ook eens naar gaan kijken. Tandartsassistente vind ik niks. Alleen avonden kan bij ons niet meer. Voorheen kon dit nog wel, maar nu ben je verplicht alle diensten te werken.
Ik zou rondkijken voor een opleiding. Als je daar nog niet uit bent tegen de tijd dat je weer moet werken wel aan het werk gaan. Zou de beslissing om te stoppen met werken niet vanuit verlof nemen, maar eerst weer tijdje werken en van daaruit verder kijken.
Zoek een baan met continu rooster. Bij mij op het werk kun je zelf aangeven welke dagen je wilt werken en welke diensten avond of ochtend. Dit is ook in de zorg. Ik werk nu op 0 uren basis en dat is al helemaal onregelmatig omdat je nooit van te voren weet wat je werkt. Ik weet dat sommige collega's van mij dus ook echt niet in de weekenden kunnen dus die werken door de week vice versa. Vooral met een klein contract is heel veel mogelijk