Hallo mama's, Ik ga binnenkort weer aan het werk als gastouder in mijn eigen huis. Ik ben dus op zoek naar gezinnen weer want mijn oude gezinnen vertrokken net voor de verlof inging. Nu zit ik me te bedenken wat voor informatie ik mee geef aan ouders.... ik geef borstvoeding aan mijn jongste. Hoe gaan andere gastouders hiermee oom? lopen jullie tegen problemen aan ermee? Hoe zouden jullie als ouders reageren als je hoort dat je gastouder borstvoeding geeft? ZOu het een probleem kunnen zijn voor sommige ouders of maak ik me zorgen om niks?
Ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben. Persoonlijk zou ik meer vragen hebben hoe je de verzorging van je baby combineerd met de verzorging van de andere kinderen, dan de borstvoeding. Je kindje moet toch drinken of je nu een fles geeft of borstvoeding je bent dan gewoon even bezig met je kindje. De eerste 1 a 2 maanden kost borstvoeding meer tijd dan flesvoeding, maar daarna kost het juist minder tijd omdat je niets hoeft voor te bereiden en niets hoeft schoon te maken achteraf.
Ik denk dat het van bepaalde factoren zou afhangen bij mij. Hoe loopt je borstvoeding? Soepel? Met regelmaat of zijn er nog echte clustermomenten? Wat is de leeftijd van de kindjes? Oudere kinderen kunnen al zonder begeleiding maar de jongere baby's of kindjes misschien niet zo lang?