Mama's, Mischien kunnen jullie me helpen. Mijn zoontje is nu drie en een half maand. Iedere avond geef ik hem om 20.00u borstvoeding en dan gaat hij lekker in bed. Kijkt nog even om zich heen en valt redelijk snel in slaap. Nu sinds een week hoef ik hem maar in bed te leggen om 20.00u en hij begint heel erg te huilen, maar echt over zijn toeren. Ik snap er niks van want overdag slaapt hij lekker in zijn bedje en snacht ook zonder problemen. Na lang huilen, troosten, brullen, troosten, krijsen, troosten valt hij wel in slaap. Maar waarom oppeens alleen om dat tijdstip? Hebben jullie hier mischien ervaring mee of een tip. Ik ben bang dat hij mischien bang is of pijn heeft maar dan zou ik dat toch niet alleen op dat tijdstip moeten merken? Ik hoop dat jullie wat herkennen? Groetjes Soekie
Ik merk het hier nu ook, voorheen kon ze om een uur of 7 naar bed, nu is het vaak huilerig tot 9 uur... Ik haal ze er na een uurtje toch maar weer uit dan, want anders loop ik 2 uur lang naar boven en zit ik heel de avond met een huilend kind, ze ligt dan 's avonds lekker in pyama bij mij op de arm.
Wij hebben het ook meegemaakt rond die 3 maanden. Bij ons hielp het goed om d'r 's avonds nog even lekker in bad te doen of mee te nemen onder de douche. Als ze dan in haar bedje lag, ging ze vrijwel meteen slapen..
Hier ook bijna elke avond krijsen. Zelf als ze al in je armen in slaap valt en ze wordt een beetje wakker als ze in bed gelegd wordt is het gillen. Het stopt meestal wel na een paar min. Maar ik zou voor de zekerheid wel in de gaten houden of er niks anders aan de hand is hoor..
Bedankt meiden voor alle reacties. Inderdaad, het meest voor de hand liggende lijkt me dan ook verandering van ritme. Of mischien het bekende huiluurtje, normaal had hij dat rond 7 uur savonds maar de klok is natuurlijk een uur vooruit gegaan dus nu is het dan 8 uur (denk ik dan mischien). Maar ik hou het in indergeval in de gaten. Nogmaals bedankt allemaal, gelukkig zijn er dus meer mama's die hiermee te kampen hebben/hadden dan stelt het toch iets gerust Groetjes Soekie