Enorme zuigbehoefte! Alleen pink!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door blosh27, 1 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Hallo,

Mijn zoontje van 11 weken heeft zo'n enorme zuigbehoefte. Hij zuigt alleen op onze pink. We hebben alle mogelijke spenen al uitgeprobeerd, maar hij blijft ze weigeren. Sinds korte tijd raakt hij vreselijk gefrustreerd als hij op zijn vuistje sabbelt, wsl op zoek naar zijn duim. Hij ligt dan met zijn buik tegen mijn buik aan en maakt schreeuwerige kreten terwijl hij naar zijn vuistje hapt. Helpen heeft nog geen zin, hij is nog te ongecontroleerd.
    We moeten hem nu vaak in slaap helpen met de pink, wat erg belastend is, zowel qua tijd als voor onze rug.

Heeft iemand hier ervaring mee of er een tip voor?
    Alvast bedankt!

Liefs Blosh (ten einde raad)

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    ik heb ook zo'n zuigertje gehad. Uiteindelijk heel onvriendelijk ten einde raad. De difrax combi speen (-2+2) in borstvoeding gekookt, daarna wat voeding op de speen iets in laten drogen en in haar mondje gedaan. DIt vastgehouden.
    Eerst was dit huilen huilen, maar na een tijdje zakte ze al zuigend met speentje in de mond tegen mn borst in slaap.
    Dag erna nogmaals zo gedaan en de derde dag snapte ze het.

Mss niet de meest "lieve" manier maar het heeft me wel rust gebracht

3. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Hoi,

mijn zoontje (inmiddels ruim 14 maanden) heeft ook een hele tijd de speen geweigerd, maar had wel veel zuigbehoefte. Inderdaad waren wij (en onze pinken) dus steeds de klos...
    We hebben nu een hele collectie ongebruikte spenen in de la liggen, omdat we steeds maar weer een ander model kochten om te proberen. Uiteindelijk vond hij de spenen van Avent (die zijn recht, zonder "bochtje" erin) wel te pruimen.
    Toen hij die spenen eenmaal wilde, had hij nog wel moeite om ze ook echt zelf in zijn mond te houden. Wij hielden de speen dan een tijd vast in zijn mond. Ook intensief, maar minder ingewikkeld dan je pink erin en toen ie eenmaal doorhad hoe het werkte hadden we rust ;).

Succes!

4. blosh27

blosh27 Lid

6 aug 2008
    92
    0
    0
    Eindhoven
    Wie weet, het is te proberen. Dank je wel voor je tip! Liefs

5. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

die van ons had alleen de 1ste 3 week behoefde, in het ziekenhuis hebben ze gewoon een dop +speen(van een flesje) gepakt, daarin een spuugdoekje gerold en dat aan de dop vast getaped (verband tape) en dat had zij als speentje als ze behoefde had. gelukkig was dat na 3 week over, en tot op de dag vanvandaag geen speen meer

6. Maia

Maia Niet meer actief

mijn meisje was ook een speenweigeraar en wilde ook alleen de pink... maar uiteindelijk ontdekte ze haar duim (na een maand of 2,5) en sindsdien wil ze alleen nog de pink (of een vinger) als ze echt behoefte heeft om bij me/m'n man te zijn, verder niet meer. Is hier dus vanzelf overgegaan...

Deel Deze Pagina