enorme zuigbehoefte!?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door juenco, 21 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hai allemaal!

Ons meisje is een week en 2 dagen oud, heel klein dus nog. Ze krijgt flesvoeding (hypoallergeen), nu ongeveer 6 flessen van 100 CC.

Ze lijkt hier echer niet genoeg aan te hebben, ze heeft zoveel zuigbehoefte...ze heeft vandaag bijvoorbeeld de hele dag amper geslapen...

Ze zoekt naar de tepel, stopt haar vingertjes in de mond etc, dus ze huilt niet om iets anders bijv.

Ze is al aan de speen, maar die valt uit of ze maait hem uit haar mondje en bovendien, dag en nacht een speen in de mond, is dat normaal?

Ik heb medelijden met mijn poppie, meer eten kan ik haar niet geven.

Oh ja, we hebben een avent fles, 100CC heeft ze binnen 7 minuten wel op. Difrax geprobeerd, maar dat ging helemaal fout, kokhalzen en een uur later alles eruit gegooid...:$

Iemand ervaring/tips???

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    De fles binnen 7 minuten leeg is veel te snel, 15-20 minuten is normaal. Ik ben zelf erg te spreken over de flessen van dr brown (zijn er met brede en smalle hals). Mijn zoontje dronk ook zo snel en met die fles werd het 20-25 minuten. Hij kreeg ook al snel een speentje, omdat hij flinke zuigbehoefte had, ik nam meestal degene zonder ringetje, anders trok hij hem eruit.

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ja hè, dat dacht ik wel. Nu ook weer, zó gulzig! Waar kan je die dr brown flessen kopen dan? Ik heb ze nog niet eerder gezien.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Moeilijk....ik had hetzelfde probleem.
    Uiteindelijk werkte Difrax voor Damien toch het beste.
    Maar het blijft een gulzige drinker...hij drinkt zijn fles in 5 minuten leeg.
    Zijn zuigbehoefte werd steeds minder...eerst ook alleen maar speen.maar na 3 maanden wilde hij hem niet meer...nu is het zijn duim maar dat is ook al minder aan t worden.
    Succes ermee!!!

5. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    #5 Lynn77, 21 nov 2009
    Laatst bewerkt: 21 nov 2009
    van harte gefeliciteerd Juenco met je meisje! Ik ken je nog van het andere topic (mex. griep geloof ik?? of was het klaagtopic??)

Mijn dochtertje heeft ook zo'n enorme zuigbehoefte, speen wil ze niet, maar ik geef bv, dus kan je niet adviseren wb fv. Wel drinkt ze heel gulzig in het begin uit mijn borst, maar na een paar minuten gaat ze rustiger drinken.
    Ze maait ook enorm met de armpjes en trappelt met de beentjes, ik ben gestart met haar te laten slapen in de puckababy, eerst was ze daar heel boos om, maar nu lijkt ze eraan te wennen (gebruik hem pas 2 dagen hoor dus kan nog niet zeggen of het gaat werken)

Als ik jouw verhaal zo lees, misschien heeft ze toch ook krampjes vanwege het snelle drinken? Laat je haar goed boeren naderhand? Hier kwam de melk er ook een paar keer uit, maar dat kwam echt omdat ze dan niet goed geboert had.

bij prenatal (denk niet in alle filialen) en anders hier: www.schatteboutjes.nl
    op deze site kan je trouwens ook de puckababy bestellen, en ze leveren echt heel snel (de volgende dag al in huis)

Ik heb de dr.brown flessen ook, voor als ik overstap op fv als ik moet gaan werken, ik heb er veel positieve verhalen over gehoord, zou deze zeker eens proberen als ik jouw was.

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Idd, prenatal verkoopt ze, en etos ook (ook niet alle filialen). Ik heb ze gekocht bij prenatal.

7. JJames

JJames Lid

17 okt 2009
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook de dr brown flessen en ze zijn super. Ik heb de standard (natural flow). Mijn zoontje dronk zijn flesje leeg in 10 minuten met de difrax flessen. Hij hield ook die zuigbehoefte.

Nu heb ik de dr brown flessen en hij doet er nu 20-25 min over. Omdat hij meer moet 'werken' voor deze fles, is de zuigbehoefte stukken minder geworden. Een ander voordeel van deze fles is dat het minder krampjes veroorzaakt. Nu nog niet zo van belang, maar over twee tot drie weken zullen helaas de krampjes op de proppen komen.

Ik heb de dr brown flessen gekocht bij de etos. Maar zag ze laatst ook ineens bij prenatal. Daar hebben ze ook de losse spenen voor de 2e fase (vanaf 3 maanden). Succes!

8. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

hier precies hetzelfde gehad. Mijn zoontje heeft heel lang de difrax fles gehad met de S speen erop. Werkte super.

Maar wat ging er dan verkeerd met de difrax?

9. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    helaas, ook de drbrown fles gaat in een paar minuten naar binnen :(

10. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Achteraf hadden we de smalle speen, maar dan nog, alles kwam er na een uurtje weer uit terwijl ze normaal nooit spuugt....ook de spenen van difrax vind ik maar niks, ze zuigt lucht mee naar binnen.

11. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    mijn zoontje was ook niet tevreden na de fles. wij kregen de volgende tip van de kraamverzorgster;
    tijdens het voeden de kleine zoveel mogelijk rechtop houden, zithouding zeg maar. en de fles horizontaal houden dat de speen net gevuld is. op deze manier moeten ze veel meer moeite doen, en neemt de zuigbehoefte af.
    wij gebruikten de difrax met s-speen.
    hier werkte het, misschien bij jullie ook!

12. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    is het geen idee om johannesbroodpitmeel in de fles te doen?
    daardoor word de voeding wat dikker en is dus moelijker te drinken
    en daardoor misschien minder zuigbehoefde!

mijn zoontje heeft reflux en is ook zo'n gulzige drinker,wij moesten zoiezo al jbpm gaan gebruiken, toen dronk zijn fles met 2 schepjes jbpm met de kleinste speen van avent in 15 tot 20 op!

en jbpm mag vanaf de geboorte al gebruikt worden

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik heb het zojuist geprobeerd, het leek wel ietsjes te werken, maar of het genoeg is?

's Nachts lijkt ze wel tevreden, want dan slaapt ze 4 uur achter elkaar :( :D Misschien toch een combinatie met krampjes. De Dr. Brown lijkt tot nu toe daar ook niet echt voor te werken, ze laat toch veel windjes vanmiddag. Echt zielig, ze slaapt nu net even weer, maar daarvoor moest ze veel huilen...

Oh en dat jbpm...wil ik best proberen, vrijdag komt de wijkverpleegkundige, ik zal het eens met haar overleggen!

14. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    dat ze windjes laat is op zich heel goed, zo heeft ze minder snel last van krampjes. proberen bij het voeden dat ze niet onnodig veel lucht binnen krijgt. zo mocht mijn zoontje de fles nooit helemaal leeg drinken omdat ze dan op het laatst echt lucht inslikken zeg maar.

die houding is de enige echte tip die ik je geven kan. hier verdween die grote zuigbehoefte na een week of 12. nu is hij nog snel, maar heeft er geen last van!

succes!

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Heb je de Habermanspeen van Medela geprobeerd? Het is eigenlijk een fles die de borstvoeding simuleert en heeft ook drie standen. Onze Sam heeft deze in de eerste weken gebruikt en daarmee dronk hij echt een stuk beter. Gewone flesjes dronk hij ook te snel leeg.

Eigenlijk is het Habermansysteem bedoeld voor kindjes met een 'afwijking' maar steeds meer kraamverzorgsters adviseren het ook bij kindjes die óf te snel drinken óf bij wie de borstvoeding live aan de borst nog niet lukt, maar waarbij er de wens wel bestaat alsnog later aan de borst te gaan.

Overigens... het kan nog heel erg veranderen hoor. Bij Sam is het nu helemaal omgeslagen en drinkt ie zooooooo traag ;).

Succes!
    Josien

Deel Deze Pagina