hoi, ik geef volledige borstvoeding en moet dus elke dag vitamine d en k druppeltjes geven aan onze kleine meid. het is alleen zo dat ik dit steeds vergeet te doen. ze staan op de commode maar blijkbaar kijk ik er steeds overheen. het lukt me wel om het elke dag te geven maar het is steeds op een ander tijdstip. soms sochtend en soms savonds. kan het kwaad dat ze de druppeltjes niet steeds op hetzelfde tijdstip krijgt? en klopt het dat je de druppels het beste kan geven vlak voor een voeding? ik doe nu steeds de druppels op een lepeltje en dan in haar mondje maar ik merk dat er dan nog best wat op het lepeltje blijft zitten is dit erg?
Hoi hoi, Doe je haar iedere dag in bad? Dan is het handig om dat na het bad te doen. Je moet de druppels wegzetten op een plek waar je er niet om heen kunt. Bijvoorbeeld op de salontafel met het lepeltje erbij. Geef op een vaste tijd, bijvoorbeeld de eerste voeding na het avondeten is ook een goede optie. Ik heb er geen idee van het of het kwam kan dat je ze iedere keer verschillend geeft. Dat zou je aan het CB moeten vragen. Het is het beste om het voor de voeding te geven inderdaad. Als je het na de voeding geeft, dan kan ze het wel eens uitspugen. Probeer om haar het hele lepeltje te geven. Ben je op de hoogte dat er een nieuwe dosering geldt voor de vitamine K? Groetjes Adrienne
op het potje staat dat het de nieuwe dosering is. dus ik doe steeds het aantal druppels dat erop vermeld word. na het badje geven is inderdaad wel een goede optie bedankt! voor de zekerheid ga ik ook maar een alarm in me telefoon instellen. hoe krijg je alles van het lepeltje af? ik heb het idee dat er nog best redelijk veel aan het lepeltje blijft zitten. groetjes jen
Hallo, Als je een plastic lepeltje gebruikt kun je je kindje het er een beetje af laten sabbelen. Je gebruikt het juiste flesje... Alarm in telefoon is een goede!! Groetjes Adrienne