Ik heb donderdagochtend een vruchtwaterpunctie gehad, maar durf nog steeds niet in bad of onder de douche Ik ben bang dat er iets misgaat daardoor... Was me nu met washandje aan de fontijn maar zou toch weer graag in bad liggen Is er iemand die me gerust kan stellen?
Waarom durf je niet te douchen? Ik heb na de punctie gewoon gedouched elke dag. Moest alleen paar dagen wat rustiger aan doen maar niemand heeft het over douchen/bad gehad.
Ik ben bang als ik in bad ga dat de druk te groot word op mijn buik en dat het gaatje van de punctie open springt en ik ons kindje verlies En ja van t douchen weet ik niet waarom ik het niet durf, ben er gewoon ineens bang voor
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik kan ik me iets voorstellen bij niet in bad gaan. ivm infectiegevaar. Maar douchen lijkt mij echt geen kwaad kunnen.
Ik heb ook een punctie gehad het advies: Een paar dagen rustig aan doen en daarna lekker de draad weer oppakken. Ik zou gewoon gaan douchen ik heb toen wel gevraagd stel het wordt een miskraam binnen hoeveel tijd kan ik dat verwachten dat was niet te zeggen volgens de gynaecoloog in het AMC. Dus meid maak je niet bang en anders bel je toch ff de poli?
mei ik heb een punctie gehad, wel wat vruchtwaterverlies omdat gaatje niet goed dichtte en moest toen een week plat, na 38 weken moesten ze vliezen zelfs breken haha dus zit echt wel snor hoor, beetje vertrouwen weer krijgen in je lijf, dat mini gaatje is allang goed genezen!
Ik heb afgelopen dinsdag een vruchtwaterpunctie gehad en alleen even de eerste dag overgeslagen qua douchen. Daarna gewoon elke dag gedoucht en daar heb ik geen lichamelijke reactie op gehad. Qua bad nemen ben ik inderdaad ook nog even huiverig, dus dat sla ik nog even over. Ben inderdaad ook bang dat er door te veel warmte mijn lichaam daar een reactie op gaat geven. Dus voorlopig hou ik het nog even bij douchen.
Ik heb ook een weekje overgeslagen hoor na de puncties , je mag sowieso een periode ( even navragen ) niet zwemmen dus ook niet in bad lijkt mij . Je koet doen waar jij je velig bij voelt en als dat betekend dat je een week niet doucht , maakt het uit , we zijn best een schoon volkje succes met je wachtweken .
Nou bedankt allemaal voor de antwoorden Dan zal ik vanavond maar eens snel onder de douche springen! En als de gyn belt met de voorlopige uitslag dan kan ik hem dat idd meteen vragen hoe dat met in bad gaan en zwemmen zit. Ik ben al zo zenuwachtig voor de verlopige uitslag. We hebben veel goede hoop!