Hallo, Morgen ben ik 15 weken zwanger... Vorige week kon ik de baby al eens voelen. Heel zacht natuurlijk, maar ik ben ervan overtuigd dat het mijn ukje was! (Bij een derde weet je dit wel, denk ik!) De laatste dagen heb ik totaal geen last meer van kwaaltjes, maar het is ook al enkele dagen geleden dat ik de baby heb gevoeld. Moet je, als je hem nu eenmaal hebt gevoeld, elke dag voelen? Ik maak me zorgen, en moet pas binnen 2 weken op controle! Bedankt!
Ik denk dat het nunog heel vroeg is om de baby elke dag te voelen. Zelf ik moet de baby nog Niet dagelijks voelen. Ik zou me niet teveel zorgen maken. En met jou termijn begon ik mij ook beter te voelen,minder kwaaltjes dus. Geniet van je zwangerschap!
ik denk dat je de baby pas elke dag moet voelen vanaf 24 of 26weken? je hormonen veranderen, daarom verdwijnen je klachten, die hcg hormonen heb je de eerste 12 weken, daarna worden ze minder of verdwijnen ze en op het eind van je zwangerschap komen ze weer terug. daarom verdwijnen je klachten, denk ik he, het is nog vroeg dus ik kan fout zitten
Oef! Ergens weet ik dat jullie gelijk hebben hoor! Maar heb niet goed geslapen en het was het eerste waar ik aan dacht deze morgen Bedankt voor de steun!
Elke dag voelen is vanaf 24 weken inderdaad. Snap best dat je je zorgen maakt, ik had dan ook voor die dagen in e eerste 20 weken de angelsound. Misschien kan je dit apparaatje lenen van iemand?
Je baby hoef je op dat termijn nog niet iedere dag te voelen. Er zijn dames die hun baby pas voelen over de 20weken. Symptomen worden daarbij ook steeds minder na mate de zwangerschap vordert....heel normaal dus Èn,iedere zwangerschap is anders..al heb je 6 kinderen Geniet van je zwangerschap!
Wanneer heb je weer controle? Als je je heel erg veel zorgen maakt, kun je natuurlijk ook even de vk bellen om te vragen of je even mag luisteren naar het hartje. Dan ben je iig weer gerustgesteld.
Hey, je hoeft je geen zorgen te maken want je hoeft je baby nu nog niet te voelen. Je moet hem of haar met 26 weken echt elke dag voelen, doe je dit niet moet je contact opnemen met je verloskundige. Mijn eerste tik was met 15 weken, daarna was het echt een week rustig en dan begon het weer, en was het weer rustig en ging maar door. Ben nu onderhand bijna 25 weken in, voel elke dag de kleine uk wel (soms denk ik van '' Ga eens ff lekker slapen joh '' hahaha) maak je geen zorgen!
Ik snap je helemaal. Ik voelde mijn beeb ook al vanf 16 weken en dat ong een week lang en toen voelde ik opeens niks meer.. Helemaal in paniek natuurlijk en ik heb de verloskundige gebeld (dikke tranen) Ik mocht meteen langs komen. Ze legde uit dat zeker kan dat je je kleintje voelt in dit stadium (al is het vrij vroeg) Is natuurlijk superleuk en fijn om je beeb al te voelen. Het nadeel is dus ,wat ik dus ook had, dat de beeb nog erg klein is en als deze draait met bv de voetjes naar je rug dan voel je opeens niks meer.. De baby is verder nog te klein zodat bijvoorbeeld de armpjes dan de voorkant van je buik niet meer kunnen raken en voel je dus niks meer.. Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is? Gewoon naar je verloskundige bellen. Ik hoop dat je dan net als mij snel langs mag komen zodat ze je gerust kunnen stellen en een mooie hartslag kunnen laten horen! Succes!
Ik voelde de kleine ook pas vanaf week 20, we lagen bij de 20 weken echo en de kleine maakte een vrij grote beweging. De Echoscopist vroeg: voelde je dat? ik keek mijn vriend heel schuldig aan van euh nee.... Dus maak je nog niet al te druk, de kleine heeft nu nog lekker veel ruimte in je buik en kan alle kanten op. Ik meen dat je vanaf week 28 elke dag de kleine minimaal 10 keer moet voelen, dus pas vanaf dan moet je je zorgen maken. Geniet maar lekker !!
Hier net hetzelfde voor gehad, is nochtans tweede zwangerschap Heb me toen ook even zorgen gemaakt maar toen ik op controle moest zei gynaecoloog zelf dat het al vroeg was dat ik het voelde en dat ik het nog niet elke dag ging voelen. Voelde me dan wel gerustgesteld.
Hai! Ik voelde de kleine vanaf 17 weken, erg goed ook! En opeens een hele week lang helemaal niets! Toen ook tussendoor bij de vk langs geweest omdat ik me zorgen maakte, maar er was niets aan de hand. Ze hebben nog zoveel ruimte, ze kunnen alle kanten op waardoor jij het een tijdje niet kunt voelen. Hier hanteren ze de grens van 28 weken; dan pas moet je de kleine élke dag en minimaal 10x per dag voelen bewegen.
Ik heb ons ukje gisteren enkele keren goed gevoeld... OEF! Heb meteen tegen mijn buikje verteld dat hij/zij vanaf nu elke dag 'goeiedag' tegen mama mag komen zeggen Toch een geruststelling! Bedankt voor de bemoedigende woordjes!
zo herkenbaar! zelfs bij nr. 4 was ik nog ongerust als mijn kwaaltjes even minder waren en ik de baby wat minder voelde! je weet heus dat het normaal is, maar fijn is het niet. je kunt het ook zo bekijken: gelukkig maak je je zorgen om dat kleintje in je buik! dat betekent dat'ie al heel veel voor je betekent! zou gek zijn als het je koud zou laten. gelukkig dat je weer even bevestiging hebt gehad vanuit je buik en ik hoop voor je dat je beebje zich aan je afspraak houdt