Enquête- kritisch vaccineren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Beheer, 3 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.274
    2.978
    113
    Beste Zwangerschapspagina,

Mijn naam is Kim van Gessel, verpleegkunde student aan de HZ University of Applied Sciences.

Voor mijn afstudeeronderzoek heb ik gekozen het kritisch vaccineren te onderzoeken. Onder kritisch vaccineren wordt verstaan het afvragen van noodzaak, veiligheid en nut van vaccinaties alvorens over te gaan tot de keuze van wel of niet vaccineren. Ik ben geïnteresseerd in hoe ouders die kritisch vaccineren graag voorlichting zouden willen krijgen en hoe zij de huidige voorlichting ervaren. Het doel van mijn onderzoek is inzicht te krijgen in de beweegredenen van ouders die kiezen om het Rijksvaccinatieprogramma wel of niet (volledig) te volgen en welke invloeden verschillende informatiebronnen hierop hebben. Door middel van dit onderzoek kan een aanbeveling worden gedaan tot het verbeteren van de voorlichting over vaccineren en een verbetering in de omgang met en houding tegenover ouders die er bewust voor kiezen niet te vaccineren. De bedoeling van mijn onderzoek is niet om de discussie over kritisch vaccineren op te laten waaien, maar om te achterhalen waarom ouders die kritisch
    vaccineren tot hun keuze komen.

Om onduidelijkheden te voorkomen, dit onderzoek gaat dus niet alleen over ouders die besluiten niet te vaccineren, maar ook over ouders die zich verdiepen in de nut, noodzaak en veiligheid van vaccinaties en uiteindelijk wel besluiten het Rijksvaccinatieprogramma te volgen.

Om dit onderzoek te laten slagen heb ik namelijk minstens 385 respondenten nodig. De enquête is anoniem in te vullen en zal ongeveer tien tot vijftien minuten duren.

Deze enquete is niet meer online!

Hopelijk kunnen jullie me hier verder mee helpen,

Vriendelijke groeten,

Kim van Gessel

Deel Deze Pagina