Meisje is bijna 10 maanden en heeft 6 tandjes, hoeveel hadden/hebben jullie kindjes rond deze leeftijd? En per wanneer zal ze naar de tandarts moeten?
Onze dochter kreeg toen ze 10,5 maand was haar 8ste tandje. Toevallig was ik laatst bij de tandarts en heb gevraagd vanaf wanneer kinderen ook moeten. En zij hadden als advies vanaf 2,5 jaar.
Eerste tandje bij 9mnd(onder). Nr. 2 en 3 (beide boven) vlot daarna en sinds vorige week (10,5mnd) onder weer 1. Ze heeft nu dus 4
10. In de weken erna (tot haar 1e verjaardag) nog 2 tandjes en 4 kiezen. Hier gaan ze altijd mee naar de tandarts en vanaf 2 echt 'controle'.
Nu 9,5 maanden en 6 tandjes. Ze ging twee weken geleden met ons mee naar de tandarts maar natuurlijk nog niet op de stoel. Ik denk dat we per keer bekijken of ze ook op de stoel gaat. In ieder geval gaat ze altijd mee zodat de tandarts wel vanaf het begin iets heel normaals is wat bij het leven hoort.
Wat een verschillen he. Mijn dochter kreeg met ruim 9 maanden haar eerste tandje. Mijn zoontje is nu 10,5 maand en heeft 8 tanden en zijn eerste 2 kiezen zijn net door.