het geslacht...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Liiaatje, Jan 3, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

Oct 8, 2010
    214
    0
    0
    Ik weet nu inmiddels dat ik een meisje krijg.
    Door de 20-weken echo.

Nu heb ik soms af en toe van die onzekere angstige gedachtes.
    Van: Stel nou het is een jongentje? hebben ze fout gekeken?
    En heeft de verloskundige het mis????

Maar andere kant, zo iemand kan toch geen foutje maken of zal het heus niet express zeggen dat het een meisje is.
    En die heeft ervaring er in om het geslacht goed te kunnen zien en ziet het gelijk wat het is.....

Ik word er onzeker van..

2. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

Apr 25, 2010
    2,998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    Ze zullen het heus wel goed hebben gezien, en zo niet, dan is dat toch ook niet het eind van de wereld?
    Tuurlijk lijkt het mij ook gek als ik ineens een dochter zou hebben ipv een zoon, maar als het maar gezond is denk ik dan.

Maar die echoscopisten weten echt wel wat ze zien en zeggen hoor. Heb je geen foto van de echo?

3. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

Sep 28, 2009
    3,410
    1,065
    113
    In de meeste gevallen hebben ze het wel goed, maar ze kunnen het nooit met 100% zekerheid garanderen. Maar dat is nu eenmaal het 'risico' van het geslacht van tevoren willen weten.

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Wij hebben na de 20 weken echo nog een geslachtbepalingsecho laten doen voor de zekerheid, kost iets van 30 euro. Kwam vooral omdat ze tegen ons zeiden dat het een meisje was maar dat we de kamer nog maar niet roze moesten gaan verven. ;)
    Nu is ie dat dus wel :p

5. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze kunnen zeker een foutje maken ookal doen ze het dagelijks. Maar die kans is heel klein.

Zelf heb ik bij mijn dochter voor een extra geslachtsbepalingsecho gekozen na de 20 weken echo. Als bevestiging.

6. cin22

cin22 Actief lid

Jul 29, 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb met 17 weken een echo laten doen en zij zei toen een meisje. Als ze het niet zeker wist had ze ons terug laten komen, maar ineens gingen toch de beentjes wijd.. haha...

Helemaal blij, en savonds begon ik ook ineens te twijfelen maar wat als het nu toch een jongen is... Zeker na sommige verhalen hier op ZP. Waar een meisje ook ineens een jongetje was..

Met 20 weken zei de VK dat ze ook zag dat het meisje was en toen geloofde ik het wel meer...

Het blijft soms wel in mn hoofd spoken van stel je voor dat.....

Maar goed, ik heb in mijn naaste omgeving veel meisjes geboren zien worden waarvan de ouders het van te voren wisten en alle keren was het goed. En ik denk dus dat de kans veel groter is dat ze het wel goed zien.

Ik zou wel zelf nog een echo doen puur voor het geslacht, ik vond het belangrijk om met de 20 wkn echo de gezondheid te zien en niet alleen maar te denken aan het geslacht.

7. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Heb in mijn omgeving nog maar zelden (nooit eigenlijk :)) gehoord dat ze het geslacht verkeerd gezegd hadden. Je leest wel ooit verhalen, maarja...
    Ik denk dat ze het gewoon niet zeggen als ze niet zeker zijn! Wij hadden op 16 weken nog een echo en toen zei de gyn gewoon; ik kan het nog niet goed genoeg zien. En nu gisteren vroegen we het dan weer. En na wat zoeken zei hij dat het een meisje was en hij liet duidelijk de witte puntjes (van de schaamlipjes blijkbaar) zien. Dus denk toch wel dat hij zeker is :)

Maar voor alle zekerheid vragen we het binnen 4 weken nog eens hoor ;)

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier is dit keer toch wle gezegd dat het een jongen is terwijl ze er niet helemaal zeker van waren. Maar dit zeggen ze er dan wel bij. Heb 3 keer 90% zeker een jongen. Morgen een 3d echo en dan hoop ik 100% zeker te zien hahaha.

9. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Iedereen heeft volgens mij deze twijfel hoor! Had ik ook, terwijl wij meerdere echo's hadden gehad en zelfs wij heel duidelijk konden zien dat we een meisje zouden krijgen. Maar ja, toch weet je het nooit 100% zeker...
    Enkele weken voor mijn bevalling zei de vk (ze wist het geslacht niet) na het beluisteren van het hartje: "nou dat klinkt echt als een jongen!". Hup ik meteen weer twijfelen haha! Gelukkig was het toch echt een meisje! Dat was geloof ik ook het eerste wat ik vroeg na mijn bevalling ;)

10. MG2011

MG2011 Fanatiek lid

Nov 22, 2010
    1,115
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je twijfelt, laat je toch nog een pretecho maken?

11. shenoby

shenoby Niet meer actief

oh ik heb dat ook zo bij dit kindje.
    bij mijn dochter geloofde ik het meteen.
    maar bij deze....
    droom steeds dat het toch een jongetje is.
    gisteren nog een groeiecho gehad en de echoscopist zei:
    100% een meisje dit zegt ie normaal echt nooit dus het zal wel goed zitten,

12. ladystuff

ladystuff Lid

Dec 14, 2010
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    een jongetje kunnen ze meestal met 100€ zeggen als het een meisje is weten ze het vaak niet zeker

13. Liiaatje

Liiaatje Actief lid

Oct 8, 2010
    214
    0
    0
    Ja de verloskundige was een man, en hij zei er niks over dat ie het mis kon hebben hij zei het heel overtuigend.
    Hij ging eerst het nodige doen, alle orgaantjes bij langs.
    Hij bracht de informatie ook heel mooi over en op het eind, hij had het waarschijnlijk al heel de tijd gezien.

en zei die jullie krijgen een meisje... en ik huilen en huilen en huilen van blijdschap en emoties.
    Bij de 18 weken echo, controle, ging ik juist goed opletten.
    tussen de beentjes, en ik had die dag nog er voor nog op youtube gekeken naar geslacht meisjes en jongetjes.
    Ik dacht heel me zwangerschap dat het een jongentje was, en toen bij de 18 weken ik kon heel vaak goed meekijken tussen de beentjes en toen begon het op een meisje te lijken.

maar wie weet ga ik gewoon nog een extra echo maken.
    Is wel ff leuk !!

Share This Page