Wie kan me aan syntocinon-spray helpen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bajou, 22 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    #1 Bajou, 22 jun 2011
    Laatst bewerkt: 22 jun 2011
    He dames,

Zit een beetje met de handen in het haar... slaap sinds 2 weken maar enkele uurtjes per nacht omdat ons zoontje héél erg veel last heeft van z'n eerste tandjes.
    Door de vermoeidheid krijg ik sinds 2 dagen bijna geen toeschietreflex meer...
    Heel frusterend, want m'n zoontje wil absoluut drinken maar het komt gewoon niet (en melk is er wel want m'n borsten zijn ondertussen héél erg gespannen).

Ik heb die spray nu echt wel nodig, maar hier in België is het blijkbaar heel moeilijk om eraan te geraken, blijkbaar is het in Oost-vlaanderen gewoon niet mogelijk.

Vandaar deze oproep, heeft er iemand nog een nieuw flesje staan? Of kan er iemand makkelijk aangeraken? Je zou ONS er heel hard mee helpen, want zonder deze spray vrees ik dat het einde borstvoeding is... en wilde het echt nog langer volhouden. :(

Ik vergoed natuurlijk àlles + voor mijn reddende engel stuur ik een origineel en uniek paar handgemaakte oorringen op.

Wie kan me helpen?

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Kun je dit niet gewoon bij je huisarts krijgen?
    (ik heb het niet voor je overigens.)

3. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Nope, België verkoopt dit product niet. M'n huisarts zegt dat het niet lukt , stom e?

4. jojogirl88

jojogirl88 Fanatiek lid

6 sep 2009
    2.001
    0
    0
    begeleidster
    België)
    Hallo!
    Ik ben ook woonachtig in België, ook in Oost-vlaanderen trouwens (Lokeren;))
    Vroeg mij eigenlijk net hetzelfde af, ik heb wel een toeschietreflex maar duurt echt heeeeeeel lang dus hoopte ook dat ik die spray hier gewoon kon vinden.
    Zal het morgen ofzo eens bij ons in de apotheek vragen wie weet dat sommige apothekers het wel bestellen?
    Had nog eens een medicijn dat ze enkel in Nederland verkochten nodig en toen heeft de apotheker dit gewoon besteld voor mij, kon er de volgende dag al om.
    Moest ik eraan raken pb ik je ok?
    Groetjes

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het is in België inderdaad minder makkelijk verkrijgbaar, maar het is wel toegestaan. Je zou eens bij de kraamafdeling van een ziekenhuis navraag kunnen doen. Daar wordt het namelijk ook in België wel gebruikt.

Na even googelen vond ik in het archief van het bv-forum het volgende bericht, misschien heb je er iets aan:

Na mijn bevalling heb ik op de kraamafdeling een flesje syntocinon gekregen, dus in het ziekenhuis hadden ze het wel. Na eerst bij de dokter en apotheek langsgeweest te zijn die me geen van beide konden helpen, heb ik dan een vroedvrouw opgebeld, en die zei me dat ik maar even moest langskomen op de kraamafdeling, dat ze me daar wel zouden kunnen verderhelpen.
    De apotheker had de firma Novartis trouwens gebeld en die hadden een nummer van een 'internationale apotheek' in Nederland doorgegeven, maar toen ze die opbelde bleek dat die de syntocinon niet wilden verzenden naar België...? Ik zou het dan ginder moeten gaan afhalen...?!?
    Rare toestanden toch, maar gelukkig kan ik dus wel bij de kraamafdeling terecht. V-tje, misschien voor jou ook een oplossing, als je het nu nog nodig hebt ? Het is de kraamafdeling van het ziekenhuis in Bonheiden.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb een flesje liggen in de koelkast maar bewaar ik voor noodgevallen. Ik kan zo een herhaalrecept aanvragen en heb er dus over getwijfeld je mijn flesje op te sturen, maar dat is niet de bedoeling van ons zorgsysteem en mijn eigen medicatiegebruik.

Kan je het niet online bestellen ergens?

SYNTOCINON AMP 5 X 10 UI/1 ML - Apotheek Claes - Bestel online

7. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    @ jojogirl, ja graag , ben ook érg benieuwd of jij het kan krijgen (want dan is het dus gewoon mijn huisarts die tegendraads doet!)

@dirksmama, ooh dat is ook een goede tip zeg!! Ik snap er echt niks meer van, hoeveel moeders hebben niet af en toe problemen met die TSR...

@zogelukkig; dank je om het toch te overwegen meid, ik kan het niet bestellen omdat ik voorlopig gewoon geen voorschrift heb van de HA, die geeft het gewoon niet omdat het hier niet te koop is.

Maar goed, ik heb een reddende engel gevonden die me één flesje kan bezorgen en ik hoop dat dit me voorlopig uit de nood helpt totdat ik het zelf te pakken krijg!
    Iedereen; bedankt om mee te denken en degene die me een flesje opstuurt; je bent een engel! ;)

Liefs

8. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik zou een recept aan je huisarts vragen en het dan bij een nederlandse apotheek gaan halen. Lokeren ligt toch niet zo heel ver van de nederlandse grens.

9. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Weet je wel zeker dat Nederlands apotheken Belgische recepten aanvaarden?

Nouja, ik woon niet in Lokeren, dat was Jojogirl...

Maar als ik voor mezelf spreek... ik vind m'n weg in m'n gemeente en de omringende steden, maar verder riskeer ik het niet :D erg he...

10. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
  11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb nog een flesje in de koelkast staan, dus zeg maar als je 'm wil hebben!

12. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    ik krijg er nu eentje opgestuurd, mss als dit op is, maar hoop dat tegen dan mijn melk goed op dreef is :)

13. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    wel hartelijk bedankt! :D

14. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Echt een dikke pluim voor iedereen die de moeite wil doen om ons, Belgische sukkelaars, te helpen.

Maakt me blij dat mensen om elkaar geven. *EMO*

15. Nachtzon

Nachtzon Fanatiek lid

12 nov 2009
    4.847
    2
    0
    Wervik- België
    hahaha idd Lady, heb ik ook gedacht :D

Deel Deze Pagina