Ik zou zelf over een tijdje (als de eerste bijna 1 is) wel graag voor een tweede willen gaan, maar mijn vriend ziet dat helaas niet echt zitten... Die geeft altijd als antwoord dat hij eerst eens wil kijken hoe alles gaat , en wil wachten tot we weer in rustig vaarwater komen. Op zich begrijp ik het wel, het is de laatste tijd best stressig geweest met een baby, een nieuwe baan, een verhuizing... Maar toch zou ik het erg jammer vinden als hij de komende jaren nog niet voor een tweede wil gaan. Hebben meer meiden dit probleem (gehad)? En is jullie vriend of man erbij gebleven, of uiteindelijk toch bijgedraaid?
hey cossy mijn vriend had dit ook hoor hij wou ook liever nog niet enn is toch bijgedraaid gelukkig alleen wil hij nu weer stoppen vanwege de 3 mk maar goed hij heeft wel gezegd als je nu toch zwanger raakt vertel me dan aub niks voor de 3 maanden dalijk gaat het weer mis hopelijk draait je ventje een beetje bij xxjes
Na de eerste periode wilde mijn vriend er nooit! meer een tweede ( ik heb ook ff zo'n periode gehad hoor) maar dat begint nu (vanaf dat mijn zoontje een maand of 10 was) een beetje bij te draaien tot: 'het is wel leuk als er niet zoveel leeftijdsverschil tussen zit, 2 tot 3 jaar lijkt me wel leuk'. (Dat betekent dus dat we over ongeveer een half jaar weer willen gaan beginnen , want als het ff duurt om zwanger te raken...) Dus ik hoop voor je dat hij ook bijdraait. Het kan dus wel in ieder geval. Mannen hebben ook wat langer nodig om aan de situatie te wennen, wij hebben ten slotte al 9 maanden voorsprong
hey Cossy Hier ook hubje wil ook eerst ff wachten totdat alles weer helemaal rustig is , ook gezien het feit we nog een verhuizing in het vooruitzicht hebben. Toevallig toen straks nog over gehad en ik heb wel gezegd dat als Jaimy dadelijk een jaar is ong. ik er toch echt me spiraaltje uit wil halen. Daarop reageerde hij heel snugger '' dat zien we tegen die tijd wel ds over 6mnde pas...'' Met een beetje mazzel hebben we ook binnen nu en 6-8mnd een flatje en dat zou dan mooi uitkomen.. Mannen he , af en toe GRMBL
hoi allemaal, ik ben voor het eerst op het forum hier! ik zou zelf ook al wel graag een beebje willen maar moet nog 3 maanden naar school daarna willen wij met de pil stoppen en kijken of het wil lukken! nog een paar maandjes geduld dus. vriendlief vindt mij nog te jong (21 bijna 22), maar heeft nu toch echt door dat ik ook graag wil! groetjes
Hmmm hopen dat vriendlief hier dan ook nog bijdraait tegen die tijd, hihi. Naomi, welkom! En ik vind leeftijd eigenlijk maar een getal, het zegt niets over hoe jij als persoon bent. De een is met 18 toe aan een kind en de ander pas met 30... En ik was zelf ook zwanger met 20 maar ik heb me geen seconde 'te jong' gevoel.
klopt, ik vind leeftijd ook maar een getal. en dat heb ik hem ook gezegd! wist vroeger al dat ik vroeg kinderen wilde dus waarom nog jaren wachten? hoe bevalt het met een kleine in huis? erg druk zeker maar lijkt me wel geweldig.
Ben het helemaal met Cossy eens , leeftijd zegt niks. Ik was 18 toen ik zwanger was en beviel en ik heb me ook geen moment '' te jong gevoeld''.. En tenslotte is het toch je eigen keuze ?
klopt helemaal is ook mijn eigen keuze. maar hij moet er ook achter staan, en dat doet hij op voorwaarde dat ik eerst school afmaak. dit vindt ik logisch moet nog 8 weken totaal naar school dus dan kunnen we beginnen. hij is nu van gedachte veranderd omdat ik erbij blijf dat ik niet te jong ben. en mijn zus heeft een kindje gekregen in december, waar ik graag mee omga. kan mijn moedergevoelens er nu in kwijt dat is heerlijk.
Jah dat is ook waar, hij moet er ook achter staan idd. Fijn dat hij begint bij te draaien. Bij mijn vriend valt het helaas tegen.... Ik had het er vandaag weer met hem over en hij had het over 4 a 5 jaar eer we eraan beginnen... Nou dat vind ik echt te lang hoor, 2 ofzo daar kan ik nog mee leven, maar 5 jaar?! Maar hij zegt wel als over een half jaar ofzo alles goed loopt en ik misschien ook een baan heb zodat we het wat breder hebben (terwijl hij nu ook al niet slecht verdient), dat hij dan misschien veel eerder wil. Want hij WIL op zich ook wel, maar hij wil altijd alles van tevoren helemaal uitpuzzelen, ook financieel enzo. Op zich wel goed natuurlijk, maar ik denk altijd: het komt wel goed. Agja, afwachten maar...
Ik heb een 'overeenkomst' met mn vriend wat betreft(in ons geval een eerste) een kindje. We gaan pas proberen als ik een jaar heb gewerkt ongeveer.. dus na de opleiding en als ik een baan heb Af en toe wel vervelend, dan zie je opeens overal zwangeren, of moeders met jonge babies en dergelijke.. Maar dat is even en dan denk ik gewoon aan over (..) jaar mag ik ook!
ik heb het anders om mn vriend wil heel graag ook meteen een 2e en ik ben nu 24 weken zwanger van de eerste en altijd gedacht een kind is prima mja we gaan zien hoe alles lopen gaat
@cossy: 5 jaar! dat is nogal een verschil! een jaar zou inderdaad wel kunnen maar 5 vind ik ook erg lang dan zit er zo een leeftijdsverschil tussen de 1e en 2e. lijkt mij leuker als ze een beetje van dezelfde leeftijd zijn. gister een testje gedaan omdat ik nogal wat kwaaltjes had maar helaas nega! jammer maar ja over een paar maanden gaan we bewust aan de klus. hoop dat jou vriend inderdaad bijdraaid en dat jullie snel voor een 2e gaan!
Mag ik even inbreken....ben dan wel een stukje ouder als gemiddelde schrijvers hier Maar hier ook een man die lang de boot af hield hoor. Vorig jaar was hij er eindelijk klaar voor en hij is nu helemaal enthousiast dat er een 2e komt. Komt dus echt wel goed, zolang je er maar niet teveel over praat...dan krijgen ze weer t gevoel dat ze gedwongen worden he
pffff.. mijn man wil het liefst nu al weer voor een 2e gaan! Soraya is nog geen 2 maand.. wat moet ik daar nou weer mee?
pffff.. mijn man wil het liefst nu al weer voor een 2e gaan! Soraya is nog geen 2 maand.. wat moet ik daar nou weer mee?
jaaaaa hier een hubje die nog ff wil wachten! dit ivm een verbouwing die we aankomende zomer gaan afronden! en ik vind leeftijd ook maar een getal is was 19 toen ik zwanger werd van de 1ste en 20 toen ik beviel, tjah zo zie je maar weer dat de een de ander eruit wil en de volgende er weer in hahahahha ik hoop dus dat mijn mannetje deze zomer vind dat we er voor kunnen gaan!
toen wij trouwden wou ik wel graag direct zwanger raken (als dat mocht lukken natuurlijk) man lief wou dit niet 2 jaar later kwam hij daarmee dat hij toch graag heit (papa) wilde worden zo gezegd zo gedaan eindelijk in januari 2008 is onze zoon jelle geboren man lief wou direct wel weer nou ikke nog niet was blij dat ik even mijn eigen lichaam terug had toen jelle ongeveer 10 maanden was wou ik ook wel weer via jelle gezegd dat jelle wel graag een broertje of zusje wou en zoals jullie kunnen lezen is jelle zijn broertje/zusje onderweg