Het gebruik van het woord 'me' als bezittelijk voornaamwoord, wekt de meeste irritaties op en is verkozen tot stomste woord van 2015.
Zonder verder iemand voor het hoofd te stoten: ik vind dat zelf ook altijd irri als ik een een bericht "me hond", "me sokken" of weet ik wat zie staan. Zoveel meer moeite kost het niet om "mijn" te typen "me" is een terechte winnaar
Ik ben totaal geen taalwonder. Maar me hond me moeder me kind me weet ik het wat, ik vind het er heel dom uit zien Net zoals heb ipv heeft en hun ipv zij.
En toch...zijn er hier veel mensen op het forum die "me" gebruiken... Waar komt dat vandaan? Welke docent Nederlands heeft dit in de klas geleerd aan zijn of haar leerlingen? Ik vind het onjuiste gebruik in spreektaal met "dan" en "als" ook irritant...
En terecht!!! Het spijt me verschrikkelijk, en ik ben echt geen taalpuritein ... maar "me" vind ik echt zo vreselijk dom overkomen ...
vind het ook niet klinken en het staat ook niet om mijn te vervangen met me. nu is mijn nederlands ook vast beneden de maat maar ik vind het wel een terechte winnaar
Dat vraag ik ME dan ook wel eens af....zo leer je toch niet schrijven op school? De basisschool hebben we het dan over ?
Even groot als... Groter dan... Misschien dat je het zo kunt onthouden Ik ben ook absoluut geen taalwonder, maar 'me' ipv 'mijn' is echt verschrikkelijk...
neeeeee Kleiner dan Het is namelijk niet hetzelfde ... als geeft aan dat iets hetzelfde of gelijk is .....