Ent zwangere vrouw in tegen kinkhoest

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door AnnaCF, 2 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.343
    36.198
    113
    Ik zou het wel doen. Mijn oudste zoontje is met 2 weken al ingeënt tegen kinkhoest omdat mijn man dat destijds bleek te hebben. Dan liever ikzelf eerst.

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    O Sandra staat al op de kansel. Dan trek ik me terug.

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Daar ging min koffie.

Begrijpelijk.;)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.923
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Jij ook een rode kater Elmo?
    Ik een rode kater Merah! 😉

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja haha Grappig. Ben dol op dat beest;)

6. juf1987

juf1987 Fanatiek lid

30 sep 2014
    1.917
    1.809
    113
    Leerkracht
    België
    Ik ga morgen mijn vaccin halen... Ik vraag altijd aan mijn arts: "wat zou je aanraden aan je dochter als zij zwanger was?" en toen kreeg ik een overduidelijk antwoord: zeker vaccineren én ook de omgeving (dus ook de toekomstige papa en grootouders)

Nu ja, hij heeft er voor gestudeerd, hij leest de vakliteratuur, niets dus van argumenten die ik heb om hem tegen te spreken... Geen enkel artikel die ik zou vinden kan daar tegenop... :)

7. RAppel

RAppel Fanatiek lid

2 mei 2014
    1.157
    192
    63
    Bij ons in het ziekenhuis is het protocol dat je ingeënt wordt tijdens de zwangerschap en dat je partner dit ook wordt.

En ik ben hier heel blij mee. Er komt steeds meer kinkhoest voor en er gaan steeds meer kinderen aan dood. Beter dat je kind dan al beschermd is voor de geboorte dan dat je een doodziek kindje hebt. Je kan ze namelijk niet beschermen tegen die ziekte.

Als het gaat over niet genoeg onderzoek naar gevolgen: voordat zo'n vaccins gebruikt worden op zwangere vrouwen zijn er heel veel testen aan voorafgegaan. Natuurlijk kan het altijd zijn dat er over 10 jaar ontdekt wordt dat er toch een paar dingen beter konden/schadelijk waren. Maar dit kan evengoed gebeuren met dingen die je nu als zwangere ook dagdagelijks gebruikt.

Deel Deze Pagina