Inbakeren en rollen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nihal, 22 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Mijn dochtertje is nu precies 5 maanden en kan al flink rollen, je kunt haar in ieder geval niet meer terug vinden op de plek waar je haar hebt achtergelaten, vorig week vond ik haar nog lachend met vol pret onder de tafel :) (heb gelukkig wel een veilig huisje). Maar ik heb een probleem!

Ik heb mijn dochtertje altijd ingebakerd omdat ze anders niet in slaap kon vallen en sliep erg onrustig. Nadat ik ben begonnen met inbakeren kon ze meteen in slaap vallen en sliep goed door van s 'avonds 8 tot in de ochtend. Dat ging prima! Maar nu, zij kan rollen dus dat houdt in dat ik dus per direct moet stoppen met inbakeren. We zijn al een week bezig maar de kleine valt heel moeilijk in slaap, huilen doet ze niet maar rolt op haar buik met haar gezicht in het matras waardoor ze dus moeilijk adem kan halen. Gelukkig heb ik een babyfoon met camera dan kan ik haar goed in de gaten houden. Overdag is het te doen maar ik ben dan zo bang dat ze s 'nachts op haar buik gaat en straks niet meer adem kan halen, ze begint ook niet direct met huilen dat duurt nog wel even. Doorslapen doet ze ook niet meer, ze wordt weer wakker voor de voeding. Wat moet ik doen? Ik gebruik wel een slaapzak.

Als ik haar in bed stop speelt ze met haar dekentje, slaat haar speen uit haar mond en vervolgens gaan de vingertjes in de mond en daarna hup op de buik met hoofd/neusje in het matras wat ik dan doe is, haar handjes vasthouden . Heeft iemand tips?
    Ik heb ook gebeld met de consultatiebureau maar die weten ook geen raad te vinden...Help :(

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Gebruik je een slaapzakje met mouwtjes? Dan is het vaak lastiger voor ze om om te rollen.
    Of anders je dochtertje leren op haar buik te slapen als ze dat wel fijn vind liggen, mijn zoontje ging met 2 maanden op zijn buik slapen en ik legde dan mijn hand op zijn hoofdje totdat hij sliep.
    Als je dochtertje het niet fijn vind om op haar buik te liggen dan zit er denk ik voor nu niks anders op dan haar steeds terug te leggen op haar rug, totdat ze straks zelf terug kan rollen.
    Het is even een lastige periode.

3. 2mam2

2mam2 Fanatiek lid

16 feb 2015
    1.088
    0
    0
    Je kan ook met inslapen inbakeren en wanneer ze slaapt haal he haar los. En anders eventueel afbouwen met 1 armpje.

Wat ik zelf doe is met inslapen gewoon met een lakentje strak inbakeren en als ze slaapt haal ik het een stuk losser waardoor ze als ze geen kracht geeft ze zo blijft liggen maar als ze wat meer kracht zet komen haar armpjes eruit.

4. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja ik gebruik een slaapzak met mouwen. Ondanks dat lukt het haar steeds om op haar buik te draaien pff.
    Ik weet niet of het nut heeft als ik haar met inbaker in slaap laat vallen en dan losmaken, ze is al gauw wakker...

5. penseel

penseel Niet meer actief

Hier is niks tegen te doen.

Misschien wil ze wel op haar buik slapen. Je kunt ook z.n matje kopen toch waar door ze beter ademen. '

Dit vind ik dus de pest aan het inbakeren. Als ze rollen dan moet je per direct er van afstappen en komen ouder problemen weer naar voren.

Je kunt haar wel nu goed leren rollen ook terug als ze niet slaapt ! Dat zou ook een prettig gevoel geven maar rollen op buik je kan het niet meer tegen houden zoals je al merkt.

Je kijkt met camera toch misschien als ze slaapt een kleine knuffel onder het hoofdje doen.Zo dat ze niet helemaal op haar gezicht ligt. Hoofdje draaien ect ect.

6. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Je hebt echt gelijk met dat inbakeren. Omdat het mijn eerste kind is dacht ik dat het altijd wel zo goed zou blijven maar ik wist dus niet dat ik meteen moest stoppen als ze kan omrollen. Maar als ik ooit voor de tweede ga zal ik zoizo nooit inbakeren. Het lijkt netof je de probleem wegstopt en ja nu zit er dus mee. Maar wat voor knuffel dan? Kan ze dan geen last krijgen van haar nekje?

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Wij zijn zelf bij 3 maanden gaan afbouwen ruim voordat hij kon rollen. Met de inbakerzak van Pacco dus eerst één arm los en daarna twee armen. Maar goed daar heb je nu niks aan maar misschien kan het nog wel? Of slaapzak met de mouwtjes naar binnen voor het vertrouwde effect. En dan ook één armpje en zo dan?

Ik ben bang dat jer verder doorheen moet. Het was bij ons ook een aantal weken bagger en sinds die tijd slaapt ie niet meer door :(

8. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Pff nee niets helpt, wij hadden het ook geprobeerd toen ze drie maanden was maar toen we bij de fysio aankwamen vertelden ze ons dat ze nog niet toe is om te slapen zonder inbaker. Het is een vrij aanwezige baby. Op advies van de therapeut ben ik het toch maar blijven doen. Wat een gedoe he?! Ik was zo blij dat ik kon slapen maar nu met de gebroken nachten heb ik geen fut meer. Ik las ook ergens dat ik de armpjes van de slaapzak kon naaien aan de slaapzak maar dat is ook zoiets als inbakeren toch? Maar wat jij aangeeft heb ik al geprobeerd maar ze kan zelfs in zo'n positie rollen...:(

9. esje91

esje91 Actief lid

7 apr 2015
    178
    7
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou indd een luchtdoorlatend matje halen heb ik zelf ook voor mijn kleintje gebruikt. Ik zou proberen het inbakeren echt af te bouwen zolang ze niet hysterisch gaat huilen, ik heb een zoontje van bijna 1 jaar die nog ingebakerd slaapt en Door het hele bed gaat! Was ik er maar nooit aan begonnen

10. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Je hebt speciale afbouwdoeken van pacco, werkt perfect. Eerst met een arm vrij laten wennen. Als dat goed gaat twee armpjes vrij. Als dat ook gewend is kun je over naar een gewone slaapzak.

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij hebben ook de pacco afbouwdoek gebruikt, vertrouwd gevoel qua strakheid en toch een armpje vrij. Je zou ook nog de sleepywings kunnen proberen!

12. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Misschien slaapt ze gewoon liever op haar buik? Als ze sterk genoeg is om te rollen, is ze ook sterk genoeg om haar hoofdje te draaien zodat ze kan ademen. Het ziet er eng uit, en ik vond het ook verschrikkelijk bij mijn dochter. Maar het is wat het is.

Je kan een aerosleep matras kopen, daar kunnen baby's makkelijker mee ademen op de buik. Nu ja, de meningen daarover zijn verdeeld. Maar ik ben er zelf ook wel eens plat met mijn gezicht op gaan liggen, en ik kon er toch heel goed door ademen.

13. annebon1986

annebon1986 Actief lid

22 jul 2014
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ons meisje is nu 4 maanden en begint ook te rollen. Zijn sinds 2 weken geleden begonnen met afbouwen. Eerst de korte slaapjes overdag, sinds vorige week 1e deel van de avond van half 8 tot 11, en sinds zaterdag ook de nacht. Ze slaapt nu alleen haar middag slaapje, van 12 tot 3 uur nog in de puckababy. Wij hebben idd wel een aerosleep matje over het matras liggen. Moeilijk is dat, je wilt natuurlijk het liefste dat ze gewoon goed slapen. Denk dat het nu toch een fase is waar je Door moet. En voor een eventuele volgende dochter of zoon, eerder beginnen met afbouwen. Dan kun je het rustig aan doen.. Succes! Hoop dat het snel beter gaat!

14. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Oja, dat kan natuurlijk ook. Je hoort dat wel vaker: ingebakerde kindjes blijken later vaak buikslapertjes. Hier ook! ;) (Net als z'n moeder.)
    Als ik het over zou kunnen doen, had ik eerder geprobeerd om hem op zn buik te laten slapen.

15. Miles

Miles Fanatiek lid

22 sep 2013
    1.372
    885
    113
    Vrouw
    Hier sliep mijn meisje ineens ook op haar buik en dat zag er in het begin wat ongemakkelijk uit maar ze wennen snel aan het draaien van het hoofdje. En als je kindje zo makkelijk om kan rollen kan het ook goed het hoofdje optillen, het is voornamelijk je eigen ongerustheid denk ik ;) hou het in het begin een beetje in de gaten maar wat ik vooral geleerd heb, laat ze lekker hun gangetje gaan :D

16. Jona12

Jona12 Lid

30 okt 2012
    18
    0
    1
    NULL
    NULL
    Onze dochter sliep ook ingebakerd in een paccodoek. Met 4 maanden rolde ze op haar zij. Toen ben ik gaan zoeken op het internet. Ik heb uiteindelijk de Purflo slaapzak gekocht waarvan je de mouwen dicht kan doen. Echt helemaal top. Ze was met een week afgebouwd. Eerst overdag de slaapjes gedaan en toen in t weekend de nacht gedaan. Gaat super nu en als ze gaat slapen ligt ze heerlijk te kroelen met haar dichte mouwen. Inmiddels is ze nu bijna 7 maanden en slaapt sinds een week ook op haar zij maar voor die tijd altijd op haar rug.
    Succes met afbouwen en ik zweer nog steeds bij de purflo. Heeft ze ook geen deken nodig.

17. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Inderdaad, waren we er maar nooit aan begonnen :(

18. Nihal

Nihal Actief lid

1 feb 2015
    118
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het gaat nu wel wat beter maar ze wordt nog wel wakker voor de voeding midden in de nacht, ze wordt dan zo rond 6u wakker en vervolgens ook niet meer door wilt slapen. Ik ben zo moe en ik ben zo benieuwd hoelang dit nog gaat duren.

19. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Je bent toch niet voor niks gaan inbakeren? :)

Met 3 à 4 maanden zijn baby's het schrikreflex kwijt en dan kunnen ook weer uitgebakerd worden.

Het is nu een fase waar ze even doorheen moeten, ze zijn snel gewend om meer vrijheid te hebben.

Misschien kun je zo'n witte stijve slaapzak van de Hema proberen?

Vandaag ons meisje ook voor de eerste keer cold turkey uitgebakerd, ze is 4 maanden en begint met draaien. Ze ligt nu als een mummy in bed, in die dikke stijve slaapzak :D.

20. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Om 6u wakker is vrij normaal voor een baby, hoor. Jaag jezelf niet op dat dat het midden van de nacht is, het is gewoon een vroege start. En nee, dat is niet leuk. Maar wel normaal.

Deel Deze Pagina