Enterococcus faecalis - Urineweginfectie

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door podiki25, 1 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Goedemiddag,

Ik heb van de assistente van de gynaecologe te horen gekregen dat ik een urineweginfectie heb veroorzaakt door enterococcus faecalis.
    Zij vertelde me dat de gyn gezegd had dat ik gedurende 7 dagen antibiotica moet nemen (amoxiciline en clavulaanzuur). Ik kan de gyn echter niet bereiken en maak me een beetje zorgen.
    Misschien dat jullie deze kunnen wegnemen?
    Enkele vragen:
    - Is deze bacterie schadelijk voor de zwangerschap / baby?
    - Heeft deze soort van antibiotica schadelijke gevolgen? Uit de bijsluiter wordt ik niet wijzer, hier staat gewoon de dokter te contacteren in geval van zwangerschap.
    - Ik heb gelezen dat deze bacterie zeer resistent kan zijn. Wat als het niet weg gaat of terugkomt?
    - Ik heb de laatste tijd last van vervelende en lange harde buiken in de namiddag / avond. Kan dat door die infectie komen? Indien wel, kan dit kwaad?

Mijn gyn is helaas niet voor vrijdag te bereiken voor deze vragen en de assistente zegt dat ze hier geen info over kan geven maar dat ik me niet zo'n zorgen moet maken... Toch doe ik dat...

2. Monique

Monique Verloskundige

6 mei 2014
    1.572
    0
    0
    Goedenavond,

Vervelend dat je last hebt van een blaasontsteking. Een blaasontsteking veroorzaakt door deze bacterie kan geen kwaad voor de baby. Alleen is het belangrijk om een blaasontsteking te behandelen, omdat in het ergste geval dit de weeën kan opwekken en daarvoor ben je nu nog veel te vroeg. De antibiotica die je hebt gekregen kan zonder gevolgen gebruikt worden in de zwangerschap en wordt vaak voorgeschreven. Wel is het belangrijk dat je, na de kuur, je urine weer te laten te testen, om te kijken of de bacterie weg is. Indien dit niet het geval is, dan wordt er waarschijnlijk een andere antibiotica voorgeschreven. De harde buiken kunnen inderdaad heel goed komen van de blaasontsteking. Je zal merken dat als de antibiotica aanslaat, deze klachten minder worden. Ik hoop dat ik je vragen heb kunnen beantwoorden en anders hoor ik het graag. Succes!

Groetjes Monique

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Bedankt Monique voor je snelle reactie en duidelijk antwoord! :)
    Ik ben al wat gerustgesteld, dank je.

Deel Deze Pagina